Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un domeniu aflat la primii pasi in Romania

Echiparea vehiculelor comerciale este o activitate mai putin familiara in tara noastra din cauza situatiei economice din ultimii ani, care a redus volumul investitiilor, a lipsei traditiei, a mentalitatii care spune ca romanul este priceput la toate si mai ales din cauza lipsei legislatiei care sa impuna companiilor prestatoare de servicii sa-si doteze corespunzator masinile. In acest context s-a infiintat, la inceputul anului trecut, societatea Echipari Vehicule Comerciale (EVCOM), unic distribuitor BaggioDeSordi in Romania.

Desi la inceput de activitate, EVCOM are totusi angajati cu patru ani de experienta in domeniu, iar producatorul pe care il reprezinta are o traditie de peste 50 de ani si numeroase inovatii: primele echipari din aluminiu pentru reducerea greutatii, pereti de sustinere cu structura de rezistenta patentata, suport scara cu mecanism hidraulic ergonomic.
Pentru a obtine echiparea completa a oricarui tip de vehicul comercial, oferta EVCOM include peste 300 de module: dulapuri cu rafturi 100% extensibile ce suporta pana la 60 kg, sisteme de inchidere a rafturilor, sisteme ergonomice de deblocare a sertarelor, usi de tip rulou pentru spatii inguste, rafturi cu sisteme de siguranta a cutiilor de plastic, portbagaje si suporturi de scara cu sisteme de blocare si elemente ajutatoare, suporturi pentru cabluri, furtunuri, menghine si generatoare de curent electric, bancuri de lucru, rampe de acces, podele de lemn triplu stratificat cu suprafata antiderapanta s.a.
Pentru a-si ajuta clientii sa se decida asupra echiparilor dorite, EVCOM se poate deplasa la sediul lor cu o masina de prezentare, astfel incat acestia sa vada „pe viu” materialele folosite si calitatea finisarilor.
Deoarece echiparea este modulara si personalizata, nu se pot pastra pe stoc decat elementele generale (podea antiderapanta sau pereti de protectie interioara contra loviturilor), iar comanda la producator se face dupa ce se realizeaza simularea 3D impreuna cu clientul si se achita un avans de 50%. Lucrarea este gata in 30 de zile de la semnarea contractului, cand cumparatorul achita restul de 50%.
Hala de productie a EVCOM este situata in apropierea Centurii Capitalei, deci este accesibila si clientilor din provincie, are 120 m2, este utilata modern si permite echiparea a pana la patru vehicule pe zi.

Solutii personalizate cu ajutorului softului de simulare 3D
Cele mai multe comenzi vin direct de la clientii finali, deoarece acestia sunt utilizatorii echiparilor, pe care le vor personalizate. De aceea la conceperea lor se foloseste un soft specializat, cu ajutorul caruia se fac simulari 3D, astfel incat rezultatul final sa fie vizibil inainte de montarea propriu-zisa. Pentru ca „este destul de greu sa gasesti o solutie generala care, odata montata, sa satisfaca necesitatile particulare ale clientului“, arata Cristian Stanciu, managing partner EVCOM.
Dar firma este deschisa si spre colaborarea cu dealeri sau furnizori care vor sa ofere clientilor importanti flote complet echipate si la momentul redactarii articolului era in discutii avansate cu astfel de companii.
Echiparea unui vehicul comercial cu produsele BaggioDeSordi – care au fost supuse testului de coliziune si sunt certificate la nivel european privind siguranta – beneficiaza de trei ani garantie si nu afecteaza caroseria, deci nici garantia producatorului acesteia.

Piata romaneasca mai are de invatat
Printre clientii EVCOM se numara firmele care se ocupa de mentenanta sau prestari servicii pe teren (marile companii de utilitati – electrica, gaze, instalatii eoliene – cele care instaleaza fibra optica sau asigura service pentru ascensoare, centrale si aparate de aer conditionat). De exemplu, BaggioDeSordi a utilat intreaga flota de masini de interventie a Enel cu dulapuri prevazute cu sertare si spatii pentru organizarea materialelor si instalarea de portbagaje si suporturi de scara.
Chiar si cu acest client in portofoliu, Cristian Stanciu considera ca piata romaneasca de profil este inca emergenta, din cauza situatiei economice actuale, care a dus la un volum scazut al investitiilor, si lipsei unei traditii. „Romanul este priceput la orice, iar montarea unui raft intr-o dubita o face singur, la coltul blocului, cu materiale de calitate indoielnica. Dar echiparea unui vehicul comercial inseamna mai mult decat sa prinzi doua scanduri cu cateva cuie si sa le ancorezi cu sarma de un stalp al caroseriei. Multi clienti au o idee preconceputa despre aceste echipari, dar si-o schimba instantaneu cand vad diferenta dintre lucrul facut pe   genunchi si rezultatul unei lucrari realizate de o firma specializata. Am avut surpriza sa intalnim clienti care, dupa ce au echipat un vehicul cu minimum necesar, au revenit si pentru celelalte masini, dar au solicitat solutii complete, pentru a eficientiza activitatea lucratorilor.“
Un alt motiv pentru care Romania se afla, pe acest segment, cu mult sub nivelul tarilor din vest, este lipsa cadrului legislativ care reglementeaza activitatea firmelor prestatoare de servicii. De exemplu, asa cum atrage atentia Cristian Stanciu, in Italia, pentru ca o astfel de companie sa obtina aviz de functionare, trebuie sa demonstreze ca dispune de vehicule utilate corespunzator. Iar Ungaria, Slovacia si Cehia s-au adaptat la aceasta politica si acum pietele lor sunt mai dezvoltate decat cele din Romania, Bulgaria sau Moldova, care abia acum isi contureaza niste cerinte de baza.
Pentru 2012, reprezentantul firmei asteapta totusi „cu nerabdare mult promisa revigorare a afacerilor din Romania“, dar si lansarea unui nou model de van pentru care EVCOM a realizat deja, impreuna cu unul din dealerii marcii respective, simulari 3D cu modele de echipari, si pe care clientii il pot cumpara complet dotat.        

Articole similare