Unul dintre camioanele cele mai appreciate de public la TTA 2025 a fost un camion american cu bot, un Mack roşu, expus de Gabriel Iacob, administratorul firmei Divino din Craiova.
“Am descoperit acest diamant neșlefuit chiar în Craiova şi n-am putut să mă abțin să nu-l cumpăr. Era deja omologat şi înmatriculat, însă nu era folosit şi era destul de neîngrijit când l-am achiziţionat. Am început să îl recondiţionăm acum trei luni însă mai sunt multe de făcut. Intenţionăm să îl şi pictăm în exterior, să îl transformăm într-un Optimus Prime.”



Gabriel Iacob nu vrea să vorbească despre valoarea investiţiei în acest camion, deoarece “pasiunea nu are preţ”. În plus, când ar repeta cheltuielile cu transformarea camionului el însuşi s-ar putea descuraja. Firma are un parc de 8 camioane care efectuează transport de mărfuri generale. Cu noua achiziţie, proprietarul îşi propune să acceseze segmentul transportului agabaritic, astfel că a cumpărat şi un trailer agabaritic. Sigur, camionul depăşeşte lungimea admisă pentru a circula pe drumurile publice, fiind necesară plata unei autorizaţii speciale de circulaţie, însă proprietarului nu îi pasă, plăcerea de a conduce un astfel de camion depăşind teama de a nu avea cheltuieli suplimentare.
În plus, o problemă, din 2026, o va reprezenta şi costul cu taxele de drum pe intern, pentru că motorul Mack de 466 CP este clasificat Euro 3, normă pentru care taxele de drum vor fi destul de scumpe începând cu anul viitor. Însă Gabriel Iacob nu se plânge de creşterea valorii taxei de drum, considerând normal “să ne aliniem la politicile europene”. Dacă nu este o problemă să plăteşti mai mult pentru taxa de drum, proprietarul Divino şi-ar dori ca statul român să direcţioneze aceşti bani la întreţinerea şi extinderea reţelei de drumuri.
Camionul are 830.000 km la bord, motorul original neavând nevoie de niciun fel de transformare. Chiar dacă nu are nimic împotriva cutiilor de viteze automatizate, Gabriel Iacob, care conduce de 30 de ani, deci are o experienţă îndelungată şi pe cutii de viteze mecanice – a fost şofer profesionist înainte de a investi în propria firmă de transport – este încântat de cutia manuală Eaton Fuller, cu 13 trepte de viteză, nesincronizată.


“E old school, dar, după ce te obișnuiești cu ea, te îndrăgostești de cutia asta”, mărturiseşte Gabriel Iacob.
Acesta recunoaşte că găseşte mai greu piese de schimb şi accesorii originale pentru Mack aici în Europa, însă pentru revizie a folosit filtre și alte piese echivalente de la Volvo şi de la DAF.
“Poate e un timp de așteptare un pic mai mare până se livrează, dar fierul se repară fără probleme. Omul nu se repară.“









