Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un motor aproape standard

Echipa De Rooy Rally Sport, castigatoarea raliului Dakar in 2016 prin liderul ei, Gerard de Rooy, a aliniat la startul competitiei din acest an aceleasi modele Iveco Powerstar si Trakker cu motor Cursor 13 Euro 6, de 12,9 l, cu sase cilindri in linie si tehnologie common rail, de 900 CP la 2.200 rpm si cuplu maxim de 4.000 Nm la 1.100 rpm. Pentru a vedea in ce masura acest propulsor este diferit de cele de serie si de cel din anul anterior, Gianenrico Griffini, presedintele juriului International Truck of the Year, a stat de vorba cu inginerul Juerg Spuler, Senior Engineer Air Handling Group in cadrul FPT Motorenforschung AG (Elvetia).
 

Acesta a aratat ca motorul Cursor 13 a putut fi transformat atat de usor in motor de raliu in special pentru ca este foarte robust din punct de vedere mecanic, are un design foarte generos sub toate aspectele si combina in cel mai bun mod presiunea de ardere si puterea.
Transformarea in motor de competitie a vizat mai ales pompa de ulei si componentele sistemului de injectie, in sensul in care sistemul de injectie este la baza o solutie standard pentru motoarele Euro 6, dar imprumuta injectoare de la motoarele maritime, ce permit un flux mai inalt. Si sistemul common-rail este tot cel de serie, la care se adauga turbosuflanta pentru a mari fluxul de aer necesar atingerii unor puteri foarte mari. In plus, dotarile care sporesc siguranta au fost adaptate, iar pistoanele si inelele pistoanelor au fost si ele modificate pentru a face fata caldurii din timpul curselor. Si racirea este diferita de solutia de serie, incluzand o fanta speciala, care permite racirea mai eficienta si nu lasa caldura de pe suprafata drumului sa afecteze camionul.
Dar din punct de vedere mecanic schimbarile sunt minore, deci se poate spune ca vehiculele care se bat an de an pentru trofeul Dakar …

Articole similare