Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou autocar din gama midi

Cererea de pe segmentul de autocare indica in special o nevoie de vehicule pentru distante scurte si medii, cu o capacitate de pana la 40 de persoane, usor de manevrat pe strazi inguste sau in conditii de trafic aglomerat. Pentru satisfacerea acestor cerinte ale pietei, Temsa Global a conceput modelul MD C9, care se adapteaza la cerintele din prezent ale pietei, cu o configuratie de 39+1+1 locuri, avand o lungime totala de 9,34 m, cu inaltimea si latimea de 3,33 m, respectiv 2,40 m, si fiind dotat cu un motor MAN Euro 5 de 250 CP, caracteristici care, impreuna cu o serie de alte trasaturi, fac ca vehiculul sa fie sprinten si usor de manevrat.
 

Autocarul a fost prezentat in premiera la IAA Hanovra, la aproape un an de la dezvaluirea noii identitati de brand a companiei la Busworld Kortrijk, in octombrie anul trecut.
 

Pe langa lansarea noului produs, producatorul a adus cateva modificari si celor doua modele cu cele mai mari vanzari ale brandului, Temsa Safari HD si Temsa Safari RD, pentru a obtine o coerenta a liniei de produse si pentru a facilita recunoasterea marcii pe piata. Designul exterior al produselor exprima acum apartenenta la acelasi brand.
Noul Temsa MD C9 este dotat cu un motor MAN E5 DO836 LOH 65 cu o capacitate maxima de 250 CP si cuplu de 1.000 Nm si o transmisie automata Allison T280R. Cu un design inovativ, motorul produs de MAN garanteaza o buna functionare si un nivel redus al zgomotului. Acesta corespunde normelor Euro 5, cu un nivel redus al emisiilor, si se bazeaza pe tehnologia diesel, fara AdBlue. Consumul redus de combustibili duce la economii insemnate, la fel si intervalele lungi dintre servisari.
Transmisia automata Allison T280 ofera putere constanta rotilor in timpul schimbarii treptelor de viteza, ceea ce face ca acceleratia sa fie constanta. Datorita designului, transmisia este mai silentioasa.
Desigur, nu trebuie uitate costurile de operare, care trebuie sa fie cat mai reduse, iar din acest punct de vedere, atentia se indreapta catre consumul de combustibili, durabilitate si costurile de mentenanta, nici pretul de achizitie nefiind ignorat.
Consum de 25 l/100 km
MD C 9 este destinat distantelor scurte si medii, avand un rezervor de 280 l. Si din punct de vedere al caracteristicilor de siguranta si confort, autocarul se conformeaza cererii pietei, iar componentele mai mici si usor de inlaturat, precum si accesul facil la motor fac vehiculul usor de intretinut si reduc costurile de mentenanta. De asemenea, caroseria autocarului este construita din otel inoxidabil, ceea ce ii mareste durata de viata. Consumul raportat de producator este de 25 l/100 km. Utilizarea otelului inoxidabil in locul otelului carbon face ca structura autocarului sa fie rezistenta la coroziune si determina un raport rezistenta-greutate mai redus, ceea ce face modelul MD C 9 mai usor si, in acelasi timp, mai puternic. Greutatea mai mica a vehiculului, duce si la un consum de combustibil mai redus. Garantia pentru acest model este de doi ani, cu posibilitatea prelungirii pana la trei sau patru ani, sau extinderii la 300.000 sau 400.000 km, la alegerea garantiei de 200.000 km.
In privinta conditiilor de calatorie, cu focus pe confort si siguranta, in general dotarile cele mai cautate sunt bucataria, scaunele de lux, toaleta s.a.
De asemenea, importante sunt si ferestrele cu geam dublu, luminile pe xenon, aerul conditionat si podeaua plata, ideala pentru configuratia VIP. Alte cerinte in acest segment sunt instalatiile audio si video, compartimentele spatioase pentru bagaje, caracteristici cu care este dotat si Temsa MD C9. Autocarul dispune de un compartiment pentru bagaje cu o capacitate de 5 m3. De asemenea, pe langa compartimentele pentru bagajele pasagerilor, vehiculul este dotat si cu locuri speciale de depozitare pentru sofer si ghid. Vehiculul este echipat cu suspensie fata independenta, geamuri duble, sisteme ASR si EBS s.a.

Accent pe siguranta
Inaltimea interioara este de 1,91 m, ceea ce ofera o distanta mai mare pana la compartimentele de bagaje si plafonul autocarului si o panorama mai buna catre partea din fata a vehiculului si pe lateral. Suspensiile fata independente ofera o stabilitate mai mare decat in cazul suspensiilor rigide, dar si o directie si un unghi de viraj imbunatatite. De asemenea, datorita suspensiilor, anvelopele din fata se uzeaza mai greu. Vizibilitatea soferului, ca si caracterul ergonomic al scaunului au fost imbunatatite din stadiul de design al vehiculului. Unghiul pedalei de frana necesita un efort redus de apasare, iar pozitionarea schimbatorului de viteze este mai buna, oferind soferului o accesibilitate mai mare. Pe langa vizibilitatea crescuta pentru sofer, care contribuie in mod semnificativ la siguranta activa, vehiculul este dotat cu sistemele EBS, ABS, ASR si Cruise Control. In ceea ce priveste siguranta pasiva, autocarul a fost supus unei serii de teste, inclusiv cel de rostogolire, ECE-R66. Vehiculul dispune de o caroserie rigida, faruri Bi-Xenon si LED-uri pentru partea din spate, iar bordul autocarului este dotat cu dispozitiv GPS, comenzi pentru sistemul audio-video, tahograf digital s.a.

Temsa foloseste componente europene
Temsa Global colaboreaza cu branduri europene pentru componentele utilizate. Astfel, motorul este furnizat de MAN, transmisia de Allison/ZF, axele vin de la Voith/ Daimler, iar franele, de la Wabco. De asemenea, anvelopele sunt furnizate de Bridgestone/Michelin si sistemele de aer conditionat si audio-video de Spheros, respectiv Bosch. Pentru reducerea timpului de livrare a pieselor de schimb originale, grupul detine cinci centre logistice in Germania, Austria, Franta, Turcia si Egipt.
Compania producatoare de autocare si autobuze a inregistrat venituri de 539 de milioane de dolari in 2009, din care 178 din exporturi. Temsa Global produce vehicule pentru transport persoane inca din 1987 si detine trei fabrici in Turcia si Egipt, o companie de cercetare si dezvoltare in Turcia si mai multe subsidiare de marketing, vanzari si after sales in spatiul UE. In Turcia, la Adana, compania detine o fabrica de productie si un centru de distributie cu o suprafata totala de 622.000 m2 si o capacitate anuala de 3.000 de autocare.
Temsa Global este in totalitate detinuta de SABANCI Holding, conglomerat financiar si industrial care a inregistrat anul trecut venituri estimate la 12,5 miliarde de dolari. Grupul are 55.200 de angajati in cadrul a 69 de companii si detine parteneriate strategice cu Bridgestone, Citigroup, Carrefour, Hilton, Mitsubishi Motors s.a.    

Articole similare

Ad