Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou turbocompresor pentru motoarele diesel de 2-5 l

Cummins Turbo Technologies, lider global in ingineria tehnologiei turbocompresoarelor, lanseaza luna aceasta la IAA Hanovra o noua gama destinata motoarelor diesel cu o capacitate de 2-5 l. Aceasta a fost dezvoltata ca raspuns la cresterea vertiginoasa a interesului clientilor strategici ai Cummins fata de consumul de combustibil si micsorarea dimensiunilor motoarelor, dar si pentru a satisface nevoile pietei globale a motoarelor diesel. Noua generatie de turbocompresoare a fost prezentata in avanpremiera la fabrica Cummins din Huddersfield, Marea Britanie, la sfarsitul lui iunie.
 

Compania, care are peste 50 de ani de experienta in fabricarea turbosuflantelor, iar de 12 ani produce turbocompresoare cu geometrie variabila pentru gama medie si heavy-duty, lanseaza in aceasta luna in Germania o noua gama destinata segmentului light duty. Acestea vor fi produse in China, la fabrica Wuxi, in cadrul unui joint-venture cu Cummins, si vor fi comercializate la nivel global incepand cu anul viitor.
„Produsul va fi fabricat in China in prima faza, dar vom avea si niste fabrici satelit mai mici pentru asamblarea in locatii apropiate de clientii din Europa, in SUA si in Asia, in alta parte decat China, pentru a ne asigura ca putem raspunde cat de repede posibil nevoilor clientilor“, a declarat Alison Snell, director de dezvoltare a afacerii la Cummins Turbo Technologies
Cererea pentru motoarele turbo diesel mici este in continua crestere, ca urmare a nevoii constante de adaptare la legislatia din ce in ce mai aspra privind emisiile si la necesitatea unui consum redus de combustibil. Noua gama de turbocompresoare mici a fost dezvoltata de o echipa internationala, care include ingineri din Marea Britanie, China si India. Pentru conceperea acesteia s-au folosit cunostintele acumulate de companie pe segmentele pe care activeaza, oferind aceleasi performante si fiabilitate asociate cu gama de produse HD Holset, dar concentrate acum in turbocompresoare mici, usoare, optimizate pentru motoarele de aceasta dimensiune.
Noua gama a fost conceputa, de asemenea, pentru a raspunde cerintelor Euro 3-6, dar si normelor americane EPA 10 si 13 si Tier 4, pentru acoperirea pietelor la nivel global. Cummins furnizeaza de 14 ani turbocompresoare cu supapa pe evacuare pentru segmentul LD, iar, potrivit reprezentantilor companiei, feedback-ul pietei a aratat ca la ora actuala produsele cu geometrie variabila existente pentru respectivul segment nu satisfac cerintele clientilor din punct de vedere al fiabilitatii. Noua turbosuflanta cu geometrie variabila (VG), produsa de Cummins Turbo Technologies pentru motoarele diesel de 2-5 l, este prevazuta cu un perete glisant unic. Acesta permite turbocompresorului sa fie utilizat in moduri care ofera beneficii suplimentare intregului sistem al vehiculului. Turbocompresorul poate fi folosit pentru a creste semnificativ temperatura in sistemul de evacuare al motorului inactiv, regenerand astfel filtrul de particule diesel fara a mai fi nevoie de sisteme de administrare suplimentare. In plus, acest design faciliteaza frana de motor, care poate fi, de asemenea, folosita pentru a creste durata de viata a sistemului uzual de franare al vehiculului si a prelungi intervalele de service.
Nucleul noii turbosuflante este construit pe platforma He200, iar designul acestuia se bazeaza pe un sistem de rulmenti de 7,4 mm. Materialul din care sunt alcatuiti rulmentii nu contine plumb, iar designul nucleului poate sustine atat varianta VG, cat si supapa pe evacuare. Astfel, designul bazat pe analiza si integrare a sistemului permite alegerea tehnologiei optime. „Gama noastra larga de solutii tehnice a fost dezvoltata cu succes in parteneriat strans cu unii dintre liderii mondiali in materie de productie de motoare si vehicule, asigurandu-ne astfel ca produsele sunt adaptate la cerintele specifice ale clientislor“, a declarat Jim Lyons, presedintele Cummins Turbo Technologies.
Turbocompresorul LD Wastegate, care se bazeaza pe nucleul standard, fabricat in China, va fi asamblat in India. Intregul mecanism de geometrie variabila este continut in ansamblul cutiei turbinei, astfel incat structura nucleului turbocompresorului cu supapa pe evacuare sa fie cat mai simpla.
Potrivit lui Alison Snell, compania a mai produs pentru acest segment si inainte de conceperea turbocompresorului de 2-5 l, insa nu la o scara atat de larga. „Am avut produse in acest segment si inainte, dar nu la acelasi nivel ca acum. Am realizat cateva produse specifice pentru clienti in trecut, acesta e insa nou-nout si ne concentram mai mult pe acest segment in momentul de fata“, a mai spus directorul de dezvoltare a afacerii al Cummins Turbo Technologies.

Scaderi considerabile ale vanzarilor in 2009
Cummins Turbo Technologies face parte din Cummins Inc., cel mai mare producator independent de motoare diesel si produse conexe. Sub marca Holset sunt fabricate, de mai bine de 50 de ani, tehnologii turbo si aerodinamice, brandul fiind orientat catre cresterea eficientei motorului si a durabilitatii, dar si catre reducerea emisiilor. In afara de centrele de la Huddersfield si Wuxi, Cummins mai are filiale si in Columbus si Charleston (SUA), Pune, Dewas si Pithampur (India), Amersfort (Olanda), Sao Paolo (Brazilia) si Tokyo (Japonia). Compania, care are peste 2.000 de angajati la nivel global, a inregistrat in 2009 o scadere drastica a vanzarilor, acestea situandu-se in jurul cifrei de 11 miliarde de dolari. „Scaderea nu a fost insa deloc surprinzatoare si s-a produs din cauza recesiunii economice incepute la sfarsitul lui 2008, an in care vanzarile s-au ridicat la aproximativ 14 miliarde de dolari“, a spus Alison Snell. In 2009, Cummins a construit circa 600.000 de motoare, o scadere destul de insemnata fata de 2008, cand au fost produse 900.000 de unitati. „Recesiunea ne-a atins deci si pe noi, dar avem un portofoliu global in crestere, iar acest lucru poate fi explicat cel mai bine prin rezultatele noastre foarte bune din primul trimestru al anului curent.
Vanzarile nu au fost cu foarte mult peste cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, dar profitabilitatea noastra a fost foarte buna, iar mare parte din aceasta realizare se datoreaza faptului ca avem o prezenta foarte puternica in Asia“, a adaugat reprezentanta Cummins, care a mai spus ca, in ciuda scaderii semnificative a vanzarilor in 2009, compania a reusit sa continue investitiile in multe din proiectele sale strategice de dezvoltare, noua gama de turbocompresoare fiind unul dintre acestea. Potrivit directorului de dezvoltare a afacerii de la Cummins, piata motoarelor turbo a cunoscut o crestere in ultimii cativa ani, atat din punct de vedere al volumelor, cat si al profitabilitatii. Avansul tehnologiei inseamna, in mod evident, si evolutia castigurilor, iar in ultimii cativa ani s-au petrecut miscari semnificative pe multe dintre pietele emergente in sectorul diesel.
„In mod clar, miscarea catre tehnologia GDI determina, de asemenea, o crestere importanta pe segmentul motoarelor turbo. Mare parte din crestere se datoreaza, evident, reactualizarilor cerintelor privind emisiile si faptului ca toata lumea doreste sa isi imbunatateasca si eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil“, a adaugat aceasta.
Din cele patru domenii de activitate ale companiei, segmentul care se ocupa de producerea motoarelor reprezinta cea mai mare parte a afacerii, aproximativ 50% din total. Cummins produce o gama intreaga de motoare, de la 2,8 la 9 l. Printre clienti se numara Volvo, Detroit Diesel, DAF s.a

Articole similare