Master planul de transport a fost subiectul principal al atelierului de profil organizat cu prilejul Consiliului National PSD, care a avut loc pe 20-21 martie la Palatul Parlamentului. Ministrul Transporturilor a subliniat faptul ca Master planul nu este politic, ci reprezinta un proiect de dezvoltare a Romaniei pe termen mediu si lung, astfel ca trebuie insusit de toata clasa politica.
Proiectele de infrastructura incluse in Master planul de transport vizeaza intr-o prima faza accesarea a 6,8 miliarde de euro de la Comisia Europeana si a sapte miliarde de euro de la bugetul de stat, ultimii deja aprobati de Guvern. „La 100 de ani de la Marea Unire, prioritatile sunt legaturile dintre Moldova si Transilvania si dintre sudul tarii si Transilvania.
Si in acest sens se poarta discutii cu institutiile financiare internationale. Suntem in punctul in care Romania trebuie sa treaca de la crestere economica la dezvoltare economica. Am fost victimele unei strategii eronate in constructia de drumuri si autostrazi, pentru ca ar fi trebuit sa incepem de la Nadlac si Bors. Nu poti incepe constructia de undeva spre nicaieri. Anul trecut am corectat aceste greseli si am incercat sa corelam deciziile de investitii in infrastructura cu alte proiecte strategice. Astfel, o prioritate este construirea drumului expres Constanta-Tulcea-Galati, care sa sustina investitiile turistice din Delta Dunarii“, a explicat Ioan Rus, ministrul Transporturilor. Tot in acest spirit s-a sustinut si importanta reabilitarii drumului spre domeniul schiabil Voineasa.
Ministrul a confirmat ca pana la construirea autostrazii Comarnic-Brasov se va investi in drumurile de centura ale oraselor Comarnic si Busteni, precum si in drumul de la Campina spre Brasov pe Valea Doftanei, ca alternativa la DN 1 si DN 1a.
Cum si constructia autostrazii Pitesti-Sibiu este un proiect cu „bataie lunga“, anul acesta se va trece la extinderea rutei Pitesti-Ramnicu-Valcea-Sibiu cu a treia banda de circulatie, acolo unde se poate, pentru usurarea traficului.
Master planul de transport vizeaza atat constructia de drumuri, cat si investitiile in dezvoltarea centrelor multimodale, cale ferata si dezvoltarea aeroporturilor internationale. Si este gandit astfel incat sa poata fi adaptat din mers la nevoile punctuale de dezvoltare pe diferite regiuni ale tarii. „Pentru ca altfel, de fiecare data cand se schimba guvernul se schimba si prioritatile, iar noi de 25 de ani …