Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement

Un roman conduce de acum un Actros editie limitata

Soferii de calitate reprezinta o prioritate pentru grupul belgian de firme Jost9t. Tocmai de aceea, anul acesta a initiat in premiera o competitie interna pentru cei aproape 2.000 de soferi angajati la cele 9 companii din cadrul grupului, castigatorul fiind recompensat cu primirea spre exploatare a unui camion MB Actros editie limitata, lansata cu ocazia aniversarii a 20 de ani de la aparitia modelului emblematic Mercedes-Benz. Concursul a inceput in februarie, castigator fiind botosaneanul Cosmin Marian Corduneanu, sofer al firmei Skiptrans de circa trei ani. Acesta a primit cheile noii sale „case” pe 7 august la sediul filialei Jost din Cluj-Napoca de la directorul general al companiei, Radu Hoza.

Unul dintre marii clienti ai Mercedes-Benz, grupul belgian Jost, care detine un parc total de aproape 1.500 de camioane in noua companii din Europa, s-a gandit sa incredinteze un camion Actros cu motor de 630 CP si cabina GigaSpace, cu toate echiparile de siguranta si confort disponibile in oferta producatorului german, ca miza pentru o competitie interna cu focus pe eficienta. Astfel, un exemplar din cele 200 ale editiei speciale initiate de Mercedes-Benz in 2017, cu ocazia aniversarii a 20 de ani de la lansarea Actros, a ajuns pe mainile unui botosanean de 27 de ani, Cosmin Marian Corduneanu, angajat al Skiptrans. Criteriile de selectie au vizat in principal consumul de combustibil, frecventa accidentelor in care au fost implicati, punctualitatea in indeplinirea sarcinilor, indemanarea in manevrarea camionului, comportamentul fata de client – „deoarece soferul este ambasadorul nostru in fata clientului”, dupa cum a precizat Roland Jost, administratorul firmei Jost si, indirect, administratorul Skiptrans – urmarirea itinerariului si gestionarea timpului de condus. „Alegerea nu a fost usoara, pentru ca grupul nostru de firme are aproape 2.000 de soferi”, a declarat Roland Jost.

Castigatorul competitiei interne a primit pe 7 august cheile noului sau camion, pe care tanarul din Botosani il va imparti cu prietena sa, angajata de curand la Skiptrans, dupa ce si-a luat permisul de conducere categoria C+E si atestatul profesional. „Este o recompensa pentru un sofer care isi adora meseria, care va fi cu atat mai motivat sa continue in acelasi fel si care ii va motiva si pe ceilalti sa primeasca un astfel de premiu in viitorul apropiat, deoarece vom mai organiza astfel de competitii si vom mai oferi astfel de recompense. Este si o incercare a noastra de a ne motiva soferii si de a le demonstra ca eforturile lor nu sunt in zadar si ca exista anumite recompense, de la astfel de camioane exceptionale pana la prime”, a mai spus Roland Jost.

Cosmin Marian Corduneanu lucreaza de opt ani ca sofer profesionist si de circa trei ani la Skiptrans. „M-am inscris in competitie in februarie, iar cand am fost chemat pentru testele din finala nu am avut mari sperante. Este o mandrie pentru mine castigarea acestui concurs, fapt care ma ambitioneaza sa particip si la alte competitii de profil, poate cu acest camion.”

Un impatimit al camioanelor

Cosmin a mostenit dragostea pentru camioane de la tatal sau, si el sofer profesionist, astfel ca adesea „evada” de la scoala, plecand in cursa cu tatal sau. Si-a luat permisul la 18 ani si dupa doi ani de lucru in tara a plecat in Comunitate. La Skiptrans a condus pana acum un Mercedes-Benz Actros cu cabina Streamline, astfel ca primirea unui camion puternic, cu motor de 630 CP si cabina GigaSpace, reprezinta o mare bucurie. „Am mai condus si alte marci, insa pentru mine Actros reprezinta camionul ideal: m-am obisnuit cu el si sunt foarte multumit. Pentru mine sa fiu sofer de cursa lunga reprezinta cea mai frumoasa meserie”, a spus Cosmin Corduneanu.

Botosaneanul este recunoscut printre colegii sai pentru pasiunea pentru camioane. In camionul condus pana mai ieri a investit aproape 800 de euro in diferite echipari care sa-i faca vehiculul remarcat. Noul camion nu are cum sa treaca neobservat, beneficiind de accente cromate si otel inoxidabil pe grila radiatorului, parasolar, paravanturi laterale, rezervor etc. Toate rotile au jantele din otel inoxidabil, purtand in centru logoul stea, in timp ce carcasele oglinzilor, radiatorul si partile atasate sunt toate vopsite in culoarea personalizata a caroseriei.

 Cosmin isi propune sa isi infrumuseteze si mai mult camionul special cu care sa participe la competitii de profil, dar si la concursuri de consum sau manevrabilitate. Sistemul de iluminare de la interior cuprinde 138 de led-uri, a caror culoare poate fi schimbata de la un buton de pe bord. Curand, noul „chirias” al modelului serie limitata va adauga si alte elemente de decoratiune interioara, printre care perdelele si covorasele personalizate de culoare bej.

Foarte apreciate sunt trapa electrica, sistemul clima de stationare, dar si statia montata deja din fabrica. Desi are experienta de 5-6 ani in munca in Comunitate, Cosmin se bucura ca noul camion este dotat cu un sistem de navigatie de ultima generatie, dar si cu tot pachetul de echipari de siguranta: Active Brake Assist 4, Proximity Control Assist, Sideguard Assist, Lane Assistant, Attention Assist, airbag pentru sofer si retarder. De asemenea, pentru mentinerea consumului de combustibil in parametri, Cosmin va fi ajutat si de sistemul de cruise control anticipativ (Predictive Powertrain Control – PPC).

Pana acum el a lucrat mai mult in transport de cargo aerian, facand naveta intre diferite aeroporturi din Europa, insa cu camionul nou ar putea prelua si alte tipuri de marfuri, mai grele, care sa puna la treaba motorul de 630 CP, ce ar putea face diferenta atunci cand drumul cuprinde serii de dealuri si vai, ca sa poata sa ajunga la destinatie in intervalul de timp alocat.

Pachetul Mobilitate ii ingrijoreaza deopotriva pe transportatori si soferi

Prima cursa urma sa fie programata la mijlocul lui august, singura insatisfactie fiind reprezentata de noul Pachet Mobilitate 1 care obliga firmele din estul Europei sa isi aduca soferii la baza la fiecare 3-4 saptamani. Pentru Cosmin aceasta este o veste proasta, deoarece e invatat pe drum si nu vrea sa se intoarca in tara atat de des, cu atat mai mult cu cat lucreaza in echipaj cu prietena sa. O perioada mai lunga in Comunitate ar insemna si venituri mai mari pentru tinerii care doresc sa munceasca mai mult la inceputul carierei pentru a strange banii necesari unui start rapid in viata.

Radu Hoza, directorul general al Skiptrans, a precizat ca firma are peste 900 de soferi si 80 de angajati TESA. „Ne dorim sa ne continuam dezvoltarea in Romania si in strainatate, dar trebuie sa vedem ce ne rezerva viitorul, pentru ca Pachetul Mobilitate ar putea sa ne incurce un pic planurile. Insa este sigur ca actionarii belgieni isi doresc sa continue dezvoltarea in Romania, unde au cumparat un teren pe care urmeaza sa construim o noua baza, dupa modelul celor din Belgia.”

Iar Christophe Ravignat, CEO Jost Group, a subliniat ca grupul belgian de firme numara aproape 3.000 de angajati, din care o treime provin din Romania, astfel ca romanii sunt foarte apreciati de managementul grupului. „Grupul Jost numara 1.500 de camioane, dintre care 600 sunt in Romania, astfel ca Skiptrans contribuie mult la rezultatele financiare ale grupului. Si nu numai cu rezultatele pe care le putem vedea din cifrele de afaceri, ci si prin faptul ca asigura componenta de transport pentru firmele din intregul grup.”

Articole similare