Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un training in plus, o sansa in plus in finala Renault Optifuel Challenge de la Nisa

Pe 12 septembrie, Renault Trucks a organizat langa Varsovia un training pentru cei sase campioni nationali la condus economic din Europa Centrala si de Est (Bulgaria, Cehia, Slovacia, Polonia, Romania si Ungaria). Acesta a fost menit sa le sporeasca sansele in vederea marii finale de la Nisa, care se va desfasura pe 28-30 octombrie, si a constat dintr-o cursa facuta de fiecare sofer in stilul propriu, un training teoretic si inca o cursa, cu trainerul din fiecare tara, urmand indicatiile acestuia si instructiunile primite de la organizatori.
Fiind vorba de niste campioni, nu se asteptau diferente spectaculoase intre consumul si stilul de condus din prima cursa si cele din a doua, dar oricand este loc de noi cunostinte si de un plus de pregatire, arata organizatorii.

In plus, fiind vorba de un traseu parcurs in conditii normale de trafic, chiar pe unul dintre cele mai aglomerate drumuri nationale din Polonia, care leaga nordul si sudul tarii, rezultatul depindea si de noroc, de numarul de opriri la stopuri, deci era foarte posibil ca un sofer sa aiba un consum mai mare in a doua cursa. Pe de alta parte, insa, organizatorii nu au tinut cont doar de consum in analiza stilului de condus, ci si de timp, de procentul consumului obtinut in zona verde din totalul consumului, lungimea parcursului cu piciorul luat de pe acceleratie, numarul franarilor, numarul de kilometri parcursi in afara zonei verzi si de timpul cat s-a mers cu Optiroll.
Reamintim ca Romania a fost reprezentata de Florin Ciobanu (de la firma Costi Trans), castigatorul finalei nationale desfasurate la Snagov, care chiar a obtinut cea mai mare diferenta de consum si si-a imbunatatit cel mai mult acesti parametri intre cele doua curse, drept pentru care a fost prezentat de organizatori ca studiu de caz.
Celor sase soferi le-au fost puse la dispozitie sase camioane – fiecare a mers pe acelasi vehicul in ambele curse – din configuratia pe care Renault Trucks o vinde cel mai bine: Seria T cu motor de 11 l si 460 CP, cabina Sleeper Cab si transmisie standard Optidriver, incarcate cu circa 12 t. Trei dintre ele erau pregatite pentru piata din Polonia, aveau semiremorci Wielton si nu dispuneau de retarder, iar celelalte trei erau pentru Franta si aveau retarder. In rest era vorba de echipari identice si, chiar daca a fost aceasta diferenta data de retarder, ea nu a avut un impact deosebita asupra rezultatului, deoarece, reamintim, organizatorii si-au propus sa remarce imbunatatirile pe care trainingul teoretic le-a adus stilului fiecarui participant, nu sa compare intre ele rezultatele soferilor.

Articole similare

Ad