Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un transport spectaculos, realizat cu o combinație Goldhofer 2x 12 PST/SL-E

La finalul anului trecut, firmei KAHL Group i s-a încredințat transportul a șase schimbătoare uriașe de căldură pentru două instalații de lichefiere a gazelor destinate Rusiei, de la un centru de inginerie din apropierea portului Haren, de pe râul Ems, până la navă. De-a lungul câtorva luni, componentele individuale au fost transportate de la diverse fabrici către compania Barlage din Haren, unde au fost asamblate și finisate, pentru a rezulta cele șase schimbătoare de căldură ce includ două coolere de 658 t și 46,33×6,22×7,32 m (LxWxH), două coolere de 429 t și 29,06×5,58×7,53 m și două coolere de 466 t și 32,25×6,42×6,95 m.

După aceasta KAHL Group s-a ocupat de mutarea lor de la fabrica unde au fost asamblate până la chei, unde două macarale grele LR 1600 le-au încărcat pe vas. Deși ruta a fost de numai 800 m, provocările au fost mari, deoarece au trebuit negociate foarte precis virajele în spațiile extrem de înguste din port.

Pentru a muta coolerele de 658 t, transportatorul s-a bazat pe module grele de la Goldhofer, combinate într-o configurație cu 2x 12 PST/SL-E linii de axe, care au ridicat hidraulic încărcătura uriașă fără ajutorul unei macarale. Echipamentul folosit a fost o combinație P 1+1/2, adică un ansamblu în care unul dintre module era împărțit în două pe lungime și combinat cu altul întreg, paralel cu el. Avantajul acestei combinații este că ea oferă o stabilitate mai bună decât un echipamentul cu o singură lățime, dar necesită mai puțin spațiu de manevră decât o combinație cu lățime dublă P 1+1. Fiecare axă este propulsată de motor Powerpack de 490 CP și de înaltă performanță. Cu piesa de 658 t ancorată pe cele două combinații autopropulsate care aveau o lățime și jumătate a fost destul de greu de luat cele trei curbe de 90 de grade, în condițiile în care ansamblul avea o lungime totală de peste 50 m și o lățime de 6,43 m. De aceea a fost nevoie de manevre atente pentru a evita obstacolele (silozuri, pereți, sisteme de iluminat ș.a.) și diversele mărfuri ce așteptau să fie ridicate. Dar, beneficiind și de direcția electronică de pe toate axele, ansamblurile au fost ghidate cu succes printre porțiunile înguste ale traseului.

Manevrarea unor astfel de încărcături fără o placă turnantă (care are avantajul unei stabilități la înclinare mult mai mari) necesită o pregătire meticuloasă și o mulțime de experiență, dar echipa KAHL și PIEPER face asta zilnic, astfel că încărcătura uriașă a ajuns la timp la destinație.

Articole similare

Ad
Ad