In 2009, in Europa (fara Malta si Cipru, pentru care datele nu sunt inca disponibile), inmatricularile de vehicule comerciale au scazut cu 32,4% fata de 2008, afectand toate segmentele, in fiecare tara. In total, 1.706.996 de utilitare au fost inmatriculate in cursul anului trecut.
Cererea pentru vanuri a fost de 6,3% in decembrie, ajungand la 126.703 unitati. Semnificativ este faptul ca Spania a raportat cresteri pentru a doua luna consecutiv (+19,7%), Franta a inregistrat in decembrie primul rezultat pozitiv (+15,3%) si a incheiat anul pe plus, spre deosebire de Italia (-0,8%) si Germania (-17,3%).
In statele nou membre ale UE, scaderile au ajuns la o medie de 37% in decembrie, de la -74,7% in Cehia la -10,6% in Slovenia. Romania a fost singurul stat care a raportat cresteri in ultima luna a anului (+42,3%).
Din ianuarie pana in decembrie, inmatricularile de vanuri au totalizat 1.421.770 de unitati, cu 30,3% mai putine decat in 2008.
Scaderile medii au fost de 27,9% in Europa de vest si 49,7% in statele nou membre ale UE, de la -18,8% in Franta la -77,7% in Letonia.
Analizand situatia pietelor importante, Franta a avut cel mai bun rezultat (-18,8%), urmata de Italia (-24,1%), Germania (-24,1%), Spania (-35,7%) si Marea Britanie (-35,8%). In statele nou membre ale UE, cele mai drastice scaderi au fost inregistrate de Cehia (-67,6%) si Polonia (-28,6%).
Rezultatele din decembrie au indicat o scadere de 33,9% a inmatricularilor de camioane in Europa.
Dintre cele mai importante piete, cresteri au fost raportate doar in Polonia (+4,6%), in timp ce Italia (-47,6%), Marea Britanie (-46,9%), Franta (-39,8%), Spania (-23,6%) si Germania (-22,9%) au scazut semnificativ.
Din ianuarie pana in decembrie, in Europa (fara Malta si Cipru) au fost inmatriculate 245.915 camioane noi.
Din declinul de 40,2% din Europa de vest si de 63,6% in statele nou membre UE a rezultat o medie de 43,8%.
Comparativ cu 2008, Olanda (-35,5%) a avut cele mai bune rezultate, urmata de Germania (-36,5%), Franta (-37,5%), Marea Britanie (-39,5%), Italia (-44,6%), Polonia (-54,9%) si Spania (-62,0%).
Segmentul vehiculelor grele a scazut cu 39,4% in decembrie, medie rezultata din 42,6% in Europa de vest si 14,2% in statele nou membre. Cu exceptia Poloniei (+24,9%), toate pietele importante s-au contractat.
In Spania piata a scazut cu 28,6%, urmata de Germania cu 29,2%, Franta (-41,7%), Italia (-54,4%) si Marea Britanie (-63,5%).
In cursul anului au fost inmatriculate 164.645 de vehicule grele, cu 47,9% mai putine decat in 2008.
Dintre cele mai importante piete, Olanda a scazut cu 36,2%, Franta si Germania cu 40,7%, Marea Britanie cu 44,9%, Italia, cu 50,4%, Polonia, cu 61,2% si Spania cu 66,6%.
In decembrie, pe segmentul de autobuze si autocare, scaderile raportate au fost de 12,1%. Pietele din Franta si Germania au crescut cu 49,5%, respectiv 22,3%, in timp ce Italia (-41,5%), Marea Britanie (-22,6%) si Spania (-14,8%) s-au confruntat cu scaderi.
In 2009, inmatricularile de autobuze si autocare noi au acumulat doar 39.311 unitati, cu 19,5% mai putine decat in anul precedent.
Franta a fost singura piata importanta care a raportat cresteri (+12,4%), iar Germania (-4,7%), Marea Britanie (-23,5%), Spania (-23,8%) si Italia (-27,4%) au inregistrat scaderi.