Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

UNTRR solicita aprobarea noului Cod Rutier prin Parlamentul Romaniei

UNTRR considera ca, inainte de lansarea unui proiect de Cod Rutier in dezbatere publica, acesta ar trebui sa fie elaborat in consultare cu partenerii sociali, cu reprezentanti ai conducatorilor auto profesionisti si amatori, ai companiilor de transport, in esenta, cu reprezentanti ai tuturor celor care urmeaza sa aplice noua legislatie. In acest fel, se vor evita abordarile extreme, ambiguitatile si posibilitatile de interpretare si speculatie.
 

In opinia noastra, pentru atingerea obiectivului de reducere a numarului de accidente rutiere este necesar un ansamblu de masuri care sa nu se rezume doar la cresterea amenzilor. Rolul principal in formarea unui comportament rutier corect in randul participantilor la trafic il are educatia rutiera. Accentul trebuie pus pe educare, prevenire, pe aplicarea nediscriminatorie a legislatiei si mai ales, pe responsabilizarea tuturor  participantilor la trafic: conducatori auto (profesionisti si amatori), conducatori de mopede, motociclisti, biciclisti, carutasi, pietoni, precum si administratori de drumuri si administratori de cai ferate in punctele de intersectie cu carosabilul.
Studiul realizat de IRU – Uniunea Internationala a Transporturilor si Comisia Europeana, cu privire la cauzele accidentelor in care sunt implicate camioane, arata ca la nivel european accidentele se produc 85% din cauza factorului uman (dintre acestea 75% fiind provocate de conducatorii auto amatori), 5% din cauza defectiunilor tehnice, 5% din pricina conditiilor meteorologice si 5% sunt provocate de starea infrastructurii. In Romania, procentul atribuit in mod real infrastructurii este mai ridicat in cauzalitatea accidentelor rutiere.

Articole similare

Ad