Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Valul de inmatriculari din ianuarie s-ar putea repeta in toamna

Inmatricularile de autobuze noi au depasit in ianuarie numarul celor second-hand, operatorii fiind pe ultima suta de metri cu pregatirile pentru licitatia de atribuire a programului de transport interjudetean. Astfel, in evidentele Directiei Reglementari Permise de Conducere si Inmatriculari Vehicule (DRPCIV) figureaza 88 de autobuze noi si 78 rulate. Cele mai multe sunt Iveco (27), apoi King Long (14), Isuzu (9), Mercedes-Benz (8) si Otokar (7).
 

Din februarie lucrurile se schimba, din cele 25 de vehicule noi inmatriculate 20 fiind autobuzele urbane Solaris livrate la Baia Mare. Iar pe martie figureaza doar doua unitati noi. Si second-hand-urile revin la cifrele obisnuite, dovada a faptului ca fara un imbold serios piata romaneasca ramane focalizata preponderent pe autovehicule rulate.
Per total, primele trei luni ale anului au fost inchise asadar cu 115 autobuze noi si 207 second-hand. Lider pe primul trimestru ramane Iveco, ca urmare a inmatricularilor din ianuarie. Iar la rulate conduce detasat, ca de obicei, Setra.
Si la microbuze cele mai multe inmatriculari au fost, desigur, tot in ianuarie – 278 de unitati noi dintr-un total de 340 cate au fost luate in evidentele politiei pentru primul trimestru din 2013. Aici, spre deosebire de autobuze, piata de vehicule rulate este nesemnificativa, cu doar 19 masini in trei luni. Lider de piata la microbuze este Mercedes-Benz, cu 175 de unitati, urmat de Volkswagen, cu 109, Iveco, cu 38, Ford, cu 13, si Renault, cu 5 unitati.
Prelungirea perioadei de valabilitate a licentelor de transport judetean pana la sfarsitul anului si o sedinta de atribuire a programului judetean 2013-2019 in toamna ar putea genera un nou val de achizitii, intrucat majoritatea operatorilor si-a cam pus la bataie masinile noi pentru licitatia de la interjudetean, intr-un moment in care judeteanul era blocat. Ce resurse financiare vor mai fi disponibile pentru cumpararea altor vehicule noi ramane de vazut. Producatorii se vor pregati cu oferte, ca de obicei, numai ca cine este decis sa participe la atribuirea din toamna si nu mai are vehicule disponibile ar cam trebui sa isi faca strategia si sa plaseze comenzile din timp, pentru a avea cand sa primeasca masinile.

Articole similare

Ad