Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanurile mici, raspunsul la logistica urbana

Livrarile de marfa in orase sunt la fel de importante precum apa curenta si utilitatile. Potrivit PTV AG, un institut german de cercetari, fiecare cetatean german consuma anual in jur de trei tone de mancare inclusiv ambalaje si deseuri, 130 kg de produse farmaceutice si de intretinere, 130 kg de ziare si produse postale si circa 185 kg de produse non-alimentare. Acestea corespund unei incarcaturi complete a unui camion. Astfel, un oras de 300.000 de locuitori ar necesita marfuri care sa umple circa 1.000 de camioane pe zi. In plus, se adauga volumul de marfa care aprovizioneaza industria, serviciile, colectarea deseurilor si vehiculele de constructii.

Potrivit calculelor PTV AG, traficul urban de marfa pentru orasul Zürich si imprejurimile sale totalizeaza circa 11.000.000 t pe an. Peste acestea vin cerintele de livrare ale diferitelor marfuri: ziarele si anumite alimente trebuie livrate proaspete in fiecare zi, iar magazinele au intervale de timp bine delimitate pentru livrare, ceea ce ii impiedica pe operatorii de logistica sa optimizeze distributia. Astfel, numarul de vehicule este in realitate mult mai mare, camioanele si chiar vanurile de peste 3,5 t neputand fi incarcate tot timpul la capacitate. Ca atare, sunt folosite mai degraba vehicule de dimensiuni mici, care pot fi umplute mai usor si se pot strecura mai repede prin orasele aglomerate. In plus, consumul de CO2 este mai scazut.
O alta provocare a viitorului o va reprezenta comertul electronic, care va conduce la crearea unor noi structuri de transport. Astfel, daca in trecut livrarile in mediul urban se faceau mai ales catre zonele comerciale din centrul orasului, comertul electronic duce distributia in zonele rezidentiale. In acest caz, punctele de livrare se schimba zi de zi, rutele trebuind replanificate permanent.
Rapiditatea livrarii este una din caracteristicile cele mai importante ale acestui tip de comert. In aceste conditii camioanele vor fi mai putin folosite in oras. In schimb, vehiculele mai mici vor juca un rol tot mai important in distributia urbana. In acelasi timp, multe municipalitati experimenteaza utilizarea de vehicule electrice pentru diminuarea poluarii.

Articole similare