Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari duble fata de 2013 la gama grea

Conform datelor DRPCIV, in primul semestru din 2014 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 6.729 de autovehicule comerciale noi (din care 338 de autospeciale si opt vehicule incomplete) si 23.048 rulate (din care 491 de autospeciale), iar 19.016 au fost reinmatriculate (448 de autospeciale si doua vehicule incomplete), in crestere la toate cele trei categorii fata de aceeasi perioada din 2013, cand au fost 5.686 de autovehicule comerciale noi (din care 513 autospeciale si un vehicul incomplet) si 22.101 utilitare rulate (519 autospeciale) la prima inmatriculare si 18.577 (386 de autospeciale) reinmatriculate.
 

Toate cele patru segmente de greutate au cunoscut progrese, dar cele mai mari, ca si dupa primul trimestru din 2014, au fost in cazul autovehiculelor de peste 16 t greutate totala, de la 1.162 la 2.284, si la semiremorci, de la 653 la 1.326.
Lider de piata la categoria grea este acum Mercedes-Benz (511 de autoutilitare si opt autospeciale), urmat de MAN (496+17), Volvo (412+10), DAF (372+11) si, la mare distanta, Iveco (190+12), Scania (116+3), Renault (112+2) si cativa producatori care au livrat doar autospeciale: AB (opt), Roman (trei) si Liebherr (una). Cu exceptia Scania, toti cei sapte producatori europeni importanti au inregistrat cresteri fata de 2013, in cazul unora dintre ei chiar spectaculoase: MB si-a triplat vanzarile, MAN a crescut cu 347 de unitati, Volvo, cu 230 de unitati etc.
Din cele 1.326 de semiremorci noi sunt 609 Schmitz, 308 Krone, 79 Schwarzmüller, 72 Wielton, 70 Kögel, 67 Trailis, 20 Schrader, cate 12 Benalu, Magyar, cinci OMEPS, patru VPS, cate trei Berger si Tecnocar, cate doua Fliegl, Maxtrailer, Nooteboom, Pezzaioli si UMM si cate una Bodex, Doll, Humbaur, Kässbohrer, Meiller, Montull, OK Kardesler, Talson, Tirsan si Zaslawm.

Mai multe informatii despre vanzarile de vehicule comerciale din primul semestru al anului puteti citi in numarul din august al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad