Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari scazute pe piata de vehicule agabaritice

Transportul turbinelor eoliene nu prea mai este pe val, lucrari de infrastructura nu prea s-au desfasurat, si nici nu au fost anuntate pentru perioada urmatoare, astfel ca piata transporturilor agabaritice, careia i se adreseaza producatorul olandez de remorci specializate Nooteboom, a fost una cu un potential extrem de scazut. Tocmai acest fapt a determinat o schimbare a strategiei prin atacarea altor piete din regiune.
 

Romania ramane insa de interes nu numai datorita operatorilor de transport puternici, ci si datorita functionarii aici, de mai multi ani, a unui centru de productie la Medias.

Transporturile agabaritice se bazeaza, in opinia lui Crinu Puica, area sales manager Nooteboom pentru Romania, Bulgaria, Turcia si o parte din tarile din fosta Iugoslavie, pe cateva segmente majore ale economiei: constructiile, in special cele de infrastructura, transportul de eoliene, piese si componente industriale, utilaje agricole etc. Segmentul constructiei parcurilor eoliene este tot mai slab, deoarece Guvernul Romaniei s-a aflat in imposibilitatea de a plati certificatele verzi stabilite de Uniunea Europeana pentru investitorii in energie eoliana, care deja au inceput sa se reorienteze catre Serbia si Croatia si, odata cu ei, si transportatorii.
Segmentul transporturilor de piese industriale si constructia de drumuri sunt la fel de slabe, si in plus flotele anilor 2007/2008, care s-au aflat in conservare, pot acoperi constructia de infrastructura pentru urmatorii doi ani.

Volume in crestere, dar nu cu livrare din Romania
Strategia de vanzare Nooteboom, si nu doar pentru Romania, ci la nivel mondial, nu este una foarte agresiva, pentru ca nu este vizata cota de piata. „Anul trecut am livrat noua unitati si avem deja contractate inca sase cu livrare anul acesta, dar financiar au intrat in situatia lui 2013, fiind deja achitate“, a mai spus Crinu Puica. „Pentru Romania 10 unitati noi reprezinta un rezultat mai mult decat satisfacator.“
Majoritatea echipamentelor livrate a fost platforme joase cu patru axe. „Predomina vehiculele grele (60%), iar 40% au fost light“, a mai spus Crinu Puica. „Segmentul echipamentelor cu un numar mic de axe nu ne intereseaza foarte mult, deoarece pe acesta apare o concurenta nesustinuta, si din punct de vedere al preturilor, si al strategiei competitorilor, iar piata romaneasca nu este pe drumul cel bun. O strategie bazata doar pe cota nu face altceva decat sa distruga piata. Nu acceptam batalia pe pret si de multe ori …

Articole similare

Ad