Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările de camioane noi de peste 16 t, cu 58% mai mari decât în 2020

În primul semestru din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 3.321 de camioane noi de peste 16 t, față de 2.098 în perioada similară din 2020. Iar în cazul semiremorcilor creșterea a fost și mai mare, de la 1.364 la 2.330 de unități. În creștere, dar nu atât de spectaculoasă, au fost și vânzările de vehicule comerciale de până la 3,5 t, de la 7.827 la 8.225, în timp ce categoriile de mijloc, unde numărul de unități oricum este mic, au înregistrat scăderi: de la 156 la 134 cea de 6-16 t și de la 26 la 24 de utilitare cea de 3,5-6 t.

Dintre cele 3.321 de camioane de peste 16 t, 3.181 sunt autotractoare, față de 1.913 în primele șase luni din 2020. Pe primul loc în clasament este Mercedes-Benz, cu 816 unități, față de 337 în 2020. Îl urmează la mare distanță DAF, cu 527 de unități/259 în 2020, Volvo (485/381), MAN (382/351), Scania (321/174), Ford (283/178), Iveco (197/107), Renault Trucks (149/119), ATP Trucks (20/7) și Tatra (1).

În primul semestru din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România și 140 de autoșasiuri de peste 16 t, față de 185 în perioada similară din 2020. Lider de piață este Ford, cu 66 de unități, față de 63 în 2020. Îl urmează MAN (25/61 în 2020), Mercedes-Benz (14/10), Liebherr (8/9), DAF și Iveco (7), Scania (5), Renault Trucks, Schwing și Volvo Trucks (câte 2) și Demag și Rlman (câte 1).

Și categoria de până la 3,5 t crește, dar mai modest

În primul semestru din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România 134 de autovehicule comerciale de 6-16 t, în scădere față de cele 156 din perioada similară a lui 2020.

Dintre acestea, 110 sunt autoutilitare de 6-16 t (în 2020 au fost 100). 66 sunt Iveco (16 cu obloane rabatabile, 11 cu prelată, 10 pentru transport de butelii, 7 basculante, 6 cu temperatură controlată, 6 pentru transport de vehicule, 6 furgoane, 3 cu cârlig ridicător și 1 cisternă), față de 72 în 2020, 17 sunt Mercedes-Benz (11 basculante, 3 cu prelată, 1 pentru transport de butelii, 1 cu obloane rabatabile și 1 cu temperatură controlată), față de 4, și 13 sunt MAN (7 cu prelată, 2 basculante, 2 cisterne, 1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 9. Renault Trucks a vândut 9 unități (4 pentru transport de butelii, 2 furgoane, 2 basculante și 1 pentru transport de vehicule), față de 4, DAF 3 (1 basculantă, 1 cu obloane rabatabile și 1 cu prelată), față de 9, și Junge Fahrzeugbau și Volvo Trucks (câte 1).

Iar din categoria autospecialelor de 6-16 t s-au înmatriculat 24 de unități noi, față de 56 în perioada similară din 2020. Lider de piață este tot Iveco, 12 unități (7 gunoiere, 2 vidanje, 1 vehicul pentru curățare străzi/canale, 1 vehicul pentru apicultură și 1 autorulotă), față de 17 în 2020, urmat de Renault Trucks, cu 4 (1 vidanjă, 1 vehicul pentru forare, 1 vehicul pentru pompieri și 1 platformă de lucru aeriană), față de 10, DAF și Mercedes-Benz (câte 3), și Isuzu (2).

Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t s-au înmatriculat 24 de unități noi, față de 26 în 2020. 18 sunt autoutilitare de 3,5-6 t, față de 22 în primul semestru din 2020: 9 Iveco (6 stropitoare, 1 basculantă, 1 furgon și 1 cu prelată), față de 4, 6 Volkswagen (2 basculante, 2 furgoane, 1 pentru transport de vehicule și 1 pentru transport de butelii), față de 3, 2 Mercedes-Benz (1 cu prelată și 1 furgon), față de 5, și 1 Renault, față de 9 în primul semestru din 2020.

Iar cele 6 autospeciale de 3,5-6 t (în 2020 au fost 4) se împart între Mercedes-Benz (3, din care 2 ambulanțe), Hako (2 vehicule pentru curățare străzi/canale) și Volkswagen (1 autorulotă). În 2020 Iveco vânduse 2 unități, iar Adria și Mercedes-Benz, câte 1.

În sfârșit, din categoria autovehiculelor comerciale cu masa totală maximă autorizată de până la 3,5 t au fost înmatriculate 8.225 de unități noi, față de 7.827 în perioada similară din 2020.

Dintre acestea, 7.891 sunt autoutilitare de până la 3,5 t, față de 6.454 în 2020. Dacia redevine lider de piață, cu 1.638 de unități (1.446 de furgoane, 178 de camionete pick-up, 12 cu temperatură controlată și 2 izoterme), față de 1.187, urmat la mică distanță de Ford, cu 1.562 (797 de furgoane, 389 de suprastructuri deschise, 146 cu temperatură controlată, 70 cu obloane rabatabile, 69 de basculante, 61 cu prelată, 16 izoterme, 11 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule și 1 platformă), față de 1.238, și Iveco, 948 (320 cu prelată, 175 de furgoane, 141 cu temperatură controlată, 139 cu obloane rabatabile, 112 basculante, 37 pentru transport de vehicule, 13 cu cârlig ridicător, 11 izoterme, 6 pentru transport de animale, 3 platforme și 1 cisternă), față de 611.

Peste 100 de unități au mai vândut Renault (795/587 în 2020), Mercedes-Benz (699/579), Volkswagen (556/549), Fiat (471/472), Toyota (372/174), Opel (211/442), Citroën (202/115), Peugeot (183/240) și Nissan (105/96).

Din cele 334 de autospeciale de până la 3,5 t (în 2020 au fost 373), 42 sunt autorulote Benimar, 37 sunt Renault (24 de ambulanțe, 11 vehicule blindate, 1 platformă de lucru la înălțime și 1 vehicul electric), față de 121, și 32 sunt Iveco (27 de platforme de lucru aeriene, 2 vehicule pentru apicultură, 1 magazin, 1 vidanjă ș.a.), față de 4 în primul semestru din 2020. Urmează în clasament Citroën și Ford (câte 28), Volkswagen (17/118 în 2020), Ahorn și XGO (câte 16), Nobel Art și Roller Team (câte 15), Rimos (10) și mulți alți producători care au vândut mai puțin de 10 unități.

În total din cele patru categorii de greutate s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 11.319 autovehicule comerciale noi și 28.698 rulate, iar 50.961 au fost reînmatriculate, față de 8.852, 25.494, respectiv 37.437 în perioada similară din 2020. Iar conform calculelor noastre, care includ la categoria autovehiculelor noi și pe cele care în statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult șase luni înainte de data primei înmatriculări în România, sunt 11.813 autovehicule comerciale noi în primul semestru din 2021 și 9.133 în perioada similară din 2020.

Vânzările de semiremorci noi, cu 70% peste cele din 2020

În primul semestru din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform statisticilor DRPCIV, 2.033 de semiremorci noi și 3.981 rulate și 6.521 au fost reînmatriculate, față de 1.047, 3.107, respectiv 5.290 în perioada similară din 2020. Cu alte cuvinte, dacă înmatriculările de semiremorci noi aproape s-au dublat, celelalte două categorii au înregistrat creșteri, dar nici pe departe în aceeași măsură. Iar conform calculelor noastre, este vorba de 2.330 de unități noi, față de 1.364 în primul semestru din 2020.

Schmitz este și de această dată lider de piață, cu 898 de unități (466 de prelate, 246 de basculante, 130 cu temperatură controlată, 44 de furgoane, 8 izoterme și 4 pentru transport de containere), față de 453 în primul semestru din 2020. Urmează în clasament Krone, cu 430 (375 de prelate, 20 pentru transport de containere, 20 cu temperatură controlată, 10 cu obloane rabatabile, 3 furgoane, 1 suprastructură deschisă și 1 DA99 pentru încărcături lungi), față de 218, și Kögel, cu 166 (160 de prelate, 4 basculante, 1 cu obloane rabatabile și 1 cisternă), față de 48, deci în revenire puternică și ca număr de unități, și ca loc în clasament.

Peste 100 de unități au mai vândut Wielton 135 (126 de basculante, 8 suprastructuri deschise și 1 cu podea coborâtă), față de 142, Schwarzmüller 129 (78 de basculante, 29 de prelate, 12 cu obloane rabatabile, 3 platforme, 3 pentru transport de lemn, 2 pentru transport de butelii și 2 pentru transport de vehicule), față de 107, și Mega 117 (115 basculante și 2 pentru transport de lemn, față de 65 de semiremorci în primul semestru din 2020).

Clasamentul continuă cu Meiller (67 basculante – 33 în 2020), Kässbohrer (38 – 15 basculante, 13 cisterne, din care 10 ADR, 5 DA99, 4 pentru transport de containere și 1 platformă – față de 84), Magyar (36 cisterne ADR – 5 în 2020), D-TEC (28 pentru transport de containere – 3), Ardor (24 cisterne – 11), Spitzer (22 cisterne – 12).

Mai puțin de 20 de unități au vândut OMEPS (18 cisterne), Bodex (17 basculante și cisterne), Stas (10 basculante și 1 DA99), Berger (14 prelate și 1 suprastructură deschisă), Broshuis (11 pentru transport de containere), Asam (9 cisterne ADR), Faymonville (3 cu podea coborâtă, 3 pentru transport de geamuri, 2 DA99 și 1 platformă), Max Trailer (8 cu podea coborâtă și 1 platformă), Ozgul (7 cu podea coborâtă, 1 pentru transport de containere și 1 basculantă), Zaslaw (6 basculante și 3 pentru transport de lemn), Benalu (5 basculante), Lider Lowbed (5 SK pentru încărcături excepționale), Meusburger (3 platforme și 2 pentru transport de vehicule), Chéreau (4 pentru temperatură controlată), Menci (3 basculante și 1 cisternă). Langendorf, OKT Trailer, OMSP Macola, Pezzaioli și Talson au livrat fiecare câte 3 unități. Câte două semiremorci au vândut Alite, Ayhan Unsal, Eroglu, Goldhofer, Knapen, Nisbau, Pavic și Yalcin.

La acestea se adaugă 10.063 de remorci noi și 5.407 rulate la prima înmatriculare și 9.328 reînmatriculate, față de 6.048, 3.711, respectiv 5.386 în primul semestru din 2020.

Dezmembrările au luat-o din nou înaintea exporturilor de vehicule radiate

În primele șase luni din 2021 au fost radiate în România, conform statisticilor DRCIV, 67.712 vehicule, din care 46.006 au fost dezmembrate și 21.706 au fost exportate, față de 44.978, 32.191, respectiv 12.787 în perioada similară din 2020. Cu alte cuvinte, creșteri pe toate planurile.

Anul a început cu un nivel scăzut al dezmembrărilor, de circa 6.000 în ianuarie și februarie, și vârful a fost atins în mai, cu aproape 20.000. Iar vârful exporturilor a fost în martie: 5.371 de vehicule.

Astfel, dacă după primul trimestru exporturile erau mai numeroase decât dezmembrările, o situație care apare oricum extrem de rar, în al doilea trimestru lucrurile au revenit la normal și dezmembrările au trecut din nou în frunte.

Printre vehiculele comerciale radiate se numără 4.892 de autoutilitare, din care 2.527 la export, 532 de semiremorci, din care 372 la export, 264 de remorci, din care 182 la export, 221 de autovehicule speciale și 156 de autospecializate.

Articole similare