Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de camioane s-au injumatatit

In primul semestru din 2020 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 2.098 de autovehicule comerciale de peste 16 t (1.913 autoutilitare si 185 de autospeciale), fata de 4.235 in perioada similara din 2019, deci in scadere cu 50,46%, dupa ce la finalul primului trimestru din 2020 scaderea fusese de 40%. Lider de piata continua sa fie MAN, cu 412 camioane noi, urmat de Volvo, cu 387, si Mercedes-Benz, cu 347. In ceea ce priveste semiremorcile noi, scaderea a fost de la 2.115 la 1.364 de unitati, adica de 35,51%, apropiata de aceasta data de scaderea de dupa primul trimestru.

In primul semestru din 2020 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 1.913 autoutilitare noi cu masa totala maxima autorizata de peste 16 t, mai putin de jumatate decat in perioada similara din 2019, cand au fost 4.075. Pe prima treapta a clasamentului a trecut, dupa rezultate foarte bune in iunie (140 de camioane noi inscrise in circulatie), Volvo Trucks, cu 381 de unitati (347 cu prelata, 26 de basculante, 2 pentru transport de lemn, 2 cu temperatura controlata, 2 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile si 1 furgon), fata de 616 in 2019. Producatorul suedez este urmat de MAN, liderul de pana in iunie, cu 351 de camioane noi (193 cu prelata, 75 de basculante, 33 de betoniere, 24 cu carlig ridicator, 5 furgoane, 4 pentru transport de materiale lungi, 4 cu obloane rabatabile, 4 pentru transport de lemn, 2 cisterne, 1 pentru transport de furaje, 1 stropitoare, 1 caroserie amovibila s.a.), fata de 704, si de Mercedes-Benz, care de asemenea a avut rezultate bune in iunie (108 camioane noi inmatriculate) si a ajuns astfel la un total de 337 dupa sase luni (213 cu prelata, 91 de basculante, 16 betoniere, 6 pentru transport de vehicule, 4 cu temperatura controlata, 3 cu carlig ridicator, 3 pentru transport de lemn si 1 cu caroserie amovibila), fata de 1.040 in 2019. Ii urmeaza in clasament DAF, cu 259 de unitati (253 cu prelata, 2 basculante, 2 cu temperatura controlata si 2 cisterne), fata de 644, Ford, cu 178 (104 basculante, 44 cu prelata, 24 de betoniere, 5 cu obloane rabatabile si 1 cu carlig ridicator), fata de 221, Scania, cu 174 (118 cu prelata, 30 de basculante, 14 cu carlig ridicator, 3 pentru transport de lemn, 3 pentru transport de vehicule, 3 cu obloane rabatabile, 2 betoniere si 1 cisterna), fata de 477 in primul semestru din 2019, Renault Trucks, cu 119 (93 cu prelata, 22 de basculante, 2 cu obloane rabatabile, 1 pentru transport de lemn si 1 cisterna), singura crestere fata de 2019, cand a avut 102 unitati, si Iveco, 107 (63 cu prelata, 34 de basculante, 7 betoniere, 2 cu temperatura controlata si 1 cisterna), fata de 269. A mai vandut autoutilitare de peste 16 t si ATP Trucks (5 basculante si 2 betoniere).

Din categoria autospecialelor de peste 16 t s-au inmatriculat in primul semestru al anului 185 de unitati, fata de 160 in perioada similara din 2019. Lider de piata este Ford, cu 63 de unitati (61 de gunoiere, 1 vehicul de curatat strazi/canale si 1 vidanja), fata de 80, urmat de MAN, cu 61 (49 de gunoiere, 4 pompe, 2 vidanje, 1 macara mobila, 1 vehicul pentru pompieri s.a.), fata de 28, si la mare distanta Scania, cu 21 (20 de gunoiere si 1 macara mobila), fata de 3 in 2019. Au mai vandut autospeciale de peste 16 t Mercedes-Benz (10 – 4 pompe, 2 vidanje, 1 macara mobila s.a. – fata de 6), Liebherr (9 macarale mobile), Iveco (6 – 3 gunoiere, 2 vidanje si 1 pompa – fata de 19 in 2019), Volvo (6, din care 3 macarale mobile), DAF (3 – 2 gunoiere si 1 macara mobila), Renault Trucks (3 – 1 vehicul pentru pompieri, 1 gunoiera si 1 vidanja) si Sisu (1 macara mobila).

In primul semestru s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 156 de autovehicule comerciale noi de 6-16 t, in scadere comparativ cu cele 181 din 2019. Dintre acestea, 100 sunt autoutilitare, fata de 136 in primul semestru al anului trecut. Lider de piata traditional si detasat este Iveco (72 de unitati – 26 de basculante, 17 cu prelata, 9 cu obloane rabatabile, 8 cu temperatura controlata, 6 cu carlig ridicator, 2 pentru transport de vehicule, 2 furgoane si 2 cisterne – fata de 64), urmat la foarte mare distanta de DAF (9 – 3 pentru transport de butelii, 2 furgoane, 1 basculanta, 1 cu prelata, 1 cisterna si 1 caroserie amovibila – fata de 11), si MAN (9 – 5 basculante si 4 cu prelata – fata de 21 in primul semestru din 2019). Au mai vandut autoutilitare de 6-16 t Mercedes-Benz (4 – 2 basculante, 1 platforma si 1 cu temperatura controlata – fata de 30 in 2019), Renault Trucks (4 – 3 pentru transport de vehicule si 1 basculanta – fata de 5), Mitsubishi (1 basculanta) si Scattolini (1 basculanta).

Iar dintre cele 56 de autospeciale de 6-16 t (de aceasta data in crestere fata de cele 45 din primul semestru din 2019) Iveco a vandut 17 (10 gunoiere, 1 vidanja, 1 vehicul electric s.a.), fata de 16, Isuzu 12 gunoiere, fata de 6, MAN 11 (4 vehicule de curatat strazi/canale, 3 gunoiere, 2 vehicule pentru pompieri s.a.), Renault Trucks 10 (6 pentru pompieri, 3 gunoiere si 1 vidanja), la fel ca in 2019, DAF 3 gunoiere, fata de 2 autospeciale in 2019, Zoeller Tech 2 gunoiere, fata de 4 in 2019, si Mercedes-Benz 1 vehicul de curatat strazi/canale, fata de 4 autospeciale de 6-16 t in primul semestru din 2019.

Din categoria autovehiculelor comerciale de 3,5-6 t au fost inmatriculate 26 de unitati noi, fata de 62 in perioada similara din 2019. 22 dintre ele sunt autoutilitare (fata de 31 in 2019), fiind vandute de Renault (9 furgoane/2 vehicule in 2019), Mercedes-Benz (5 – 2 furgoane, 2 suprastructuri deschise si 1 cu temperatura controlata – 9), Iveco (4 – 2 basculante, 1 cu temperatura controlata si 1 autotractor – la fel ca in 2019), Volkswagen (3/8) si Ford (1/4). Iar cele 4 autospeciale de 3,5-6 t (in primul semestru din 2019 au fost 31) apartin Iveco (2 vehicule de pompieri/5 autospeciale in 2019), Mercedes-Benz (1) si Adria (1).

In sfarsit, din categoria autovehiculelor comerciale de pana la 3,5 t au fost inmatriculate 6.827 de unitati noi, fata de 8.819 in primul semestru din 2019. Dintre acestea, 6.454 sunt autoutilitare, fata de 8.225 in 2019. Lider de piata este Ford, cu 1.238 de unitati (604 furgoane, 340 de suprastructuri deschise, 74 cu obloane rabatabile, 71 cu temperatura controlata, 70 cu prelata, 66 de basculante, 6 izoterme, 3 camionete pick-up, 2 pentru transport de vehicule, 1 platforma si 1 cisterna), fata de 1.581, urmat de Dacia, cu 1.187 (1.178 de furgoane si 9 cu temperatura controlata), fata de 1.510, si Iveco, 611 (154 cu temperatura controlata, 137 de prelate, 112 furgoane, 82 cu obloane rabatabile, 75 de basculante, 25 pentru transport de vehicule, 10 cu carlig ridicator, 5 izoterme, 4 pentru transport de animale, 3 platforme, 3 pentru transport de geamuri si 1 cisterna), fata de 699 in primul semestru din 2019. Clasamentul continua cu Renault (587/723), Mercedes-Benz (579/820), Volkswagen (549/675), Fiat (472/631), Opel (442/433), Peugeot (240/347),Toyota (174/244) si Citroën (115/171). Sub 100 de unitati au vandut Nissan (96/60), Mitsubishi (88/97), Isuzu (56/98), dar si Dodge (4), FCA si Ssangyong (cate 3), Lada, Sommer si Spier (cate 2), precum si Autobuzul, BMW si Lamar (cate 1).

La acestea se adauga 373 de autospeciale de pana la 3,5 t, fata de 594 in 2019. Lider de piata este Renault, cu 121 de unitati (113 ambulante, 2 magazine, 1 platforma de lucru la inaltime s.a.), fata de 243 in primul semestru al anului trecut, urmat de Volkswagen, cu 118 (76 de ambulante, 34 de laboratoare, 2 blindate, 1 autorulota s.a.), fata de 114, si XGO, cu 23 de autorulote, fata de 4 in 2019. Clasamentul continua cu Ford (17/60), Benimar (13/11), Mercedes-Benz (11/13), Ahorn si Nobel Art (cate 8), Opel, Palfinger si Roller Team (cate 5), Iveco, Nissan si Oil&Steel (cate 4), Adria (3), Fiat, Hymer, Laika si Movex (cate 2) si Capron, Carthago, GSR, Les Dauphins, Mobilvetta, P.LA, Socage si Weinsberg (cate 1).

In primul semestru din 2020 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 8.854 de autovehicule comerciale noi din toate cele patru categorii de greutate (din care 589 de autospeciale si 2 vehicule incomplete), si 25.494 rulate (din care 1.031 de autospeciale), iar 37.437 au fost reinmatriculate, fata de 12.858, 27.715, respectiv 40.093 in perioada similara din 2019. Si conform calculelor noastre, care includ la categoria vehiculelor noi si pe cele care in statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima inmatriculare, dar care au data primei inmatriculari cu cel mult sase luni mai devreme decat data primei inmatriculari in Romania, este vorba de 9.133 de autovehicule noi, fata de 13.297 in primul semestru din 2019.

Vanzarile de semiremorci, cu 35% mai mici decat in 2019

In primul semestru din 2020 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 1.047 de semiremorci noi si 3.107 rulate, iar 5.290 au fost reinmatriculate, fata de 1.834, 3.024, respectiv 5.171 in perioada similara din 2019. Iar conform calculelor noastre este vorba de 1.364 de semiremorci noi, fata de 2.115 in 2019.

Liderul de piata, Schmitz Cargobull, a vandut 453 de unitati noi (253 de basculante, 147 de prelate, 41 cu temperatura controlata, 11 furgoane si 1 cu obloane rabatabile), fata de 789 in perioada similara din 2019, si a fost urmat de Krone, cu 218 (182 de prelate, 21 cu temperatura controlata, 7 cu obloane rabatabile, 5 pentru transport de containere, 2 furgoane si 1 platforma), fata de 504. Peste 100 de unitati au mai vandut Wielton, 142 (134 de basculante, 5 cu podea coborata si 3 suprastructuri deschise), in crestere fata de cele 108 din primul semestru al lui 2019, si Schwarzmüller, 107 semiremorci (59 de prelate, 45 basculante, 2 pentru transport de lemn si 1 platforma), fata de 106. Clasamentul continua cu Kässbohrer (84 – 33 de basculante, 13 vehicule pentru transport de materiale lungi, 11 prelate, 10 pentru transport de containere, 9 cisterne, 6 platforme, 1 cisterna ADR si 1 pentru transport de vehicule – fata de 87), Mega (65, din care 60 basculante, fata de 58), Kögel (43 prelate si 5 basculante, fata de 116), Meiller (33 de basculante, fata de 21), Berger (23 – 16 prelate, 6 suprastructuri deschise si 1 platforma – fata de 109), OMEPS (22 de cisterne/10), Stas (11 basculante si 2 pentru transport de materiale lungi), Asam (12 – 7 cisterne ADR, 3 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile si 1 cisterna), Spitzer (12 cisterne), Zaslaw (11 basculante si 1 pentru transport de lemn), Ardor (11 cisterne), Bodex (10 basculante si 1 pentru transport de materiale lungi), Max Trailer (8 cu podea coborata si 2 platforme).

Sub 10 unitati au vandut Stokota (9 cisterne ADR), Benalu (6 basculante si 1 cisterna), Kraker (5 pentru transport de bunuri indivizibile), Magyar (5 cisterne ADR), BC-LDS (4 cisterne ADR), Eurobody (4 pentru transport de materiale lungi), Doll (3 pentru transport de materiale lungi), D-TEC (3 pentru transport de containere), Faymonville (1 platforma, 1 pentru transport de vehicule si 1 pentru transport de geamuri), Lohr (3 furgoane), Pezzaioli (3 pentru transport de animale), Sommer (3 prelate), Alim (2 betoniere), FGM (2 pentru transport de vehicule), Juziade (2 pentru transport de vehicule), OKT Trailer (2 cisterne), Pavic (2 pentru transport de lemn), Recker (2 cu podea coborata), Trneka (2 basculante), Ameridac (1 platforma), Chéreau (1 cu temperatura controlata), Fliegl (1 pentru transport de vehicule), General Service (1 cisterna), Gervasi (1 basculanta), Gofa (1 cisterna ADR), Karbonsan (1 cisterna ADR), Kempf (1 basculanta), Langendorf (1 basculanta), Legras (1 furgon), Lintrailers (1 pentru transport de vehicule), Nooteboom (1 cu platforma), Nursan (1 pentru transport de ciment), Ozgul (1 cu podea coborata), Santi (1 cu temperatura controlata), Schrader (1 cisterna), Tabarrini (1 basculanta) si Talson (1 cu temperatura controlata).

La acestea se adauga 17 semiremorci speciale noi si 14 rulate la prima inmatriculare, precum si 19 reinmatriculate, fata de 10, 25, respectiv 6 in primul semestru din 2019, 6.048 de remorci noi si 3.711 rulate la prima inmatriculare si 5.386 reinmatriculate, fata de 7.324, 4.278, respectiv 6.613 in 2019, 303 remorci speciale noi si 1.222 rulate la prima inmatriculare in Romania si 970 reinmatriculate, fata de 281, 1.421, respectiv 1.118, 30 de remorci agricole si forestiere noi si 1 rulata la prima inmatriculare si 5 reinmatriculate, fata de 50, 5, respectiv 11, precum si 2 remorci lente noi si 2 rulate la prima inmatriculare, fata de 8 remorci lente noi si cinci reinmatriculate in primul semestru din 2019.

Cele mai multe vehicule comerciale radiate in 2020 au fost exportate
In primul semestru din 2020 au fost radiate 44.978 de vehicule, din care 32.191 au fost dezmembrate si 12.787 au fost exportate, fata de 70.157, 49.165, respectiv 21.032 in perioada similara din 2019.

Printre vehiculele comerciale radiate se numara 3.566 de autoutilitare (din care 2.147 au fost exportate), fata de 4.468 in 2019, 444 de semiremorci (358 exportate), fata de 481, 144 de remorci (72 exportate), fata de 243, 130 de autobuze (din care 38 au fost exportate), fata de 249, 110 autospecializate (6 exportate), fata de 225, 105 autotractoare (59 exportate), fata de 114, 95 de microbuze (38 exportate), fata de 102, 65 de autovehicule speciale (35 exportate), fata de 101, 59 de autospeciale, fata de 61 in 2019, 13 remorci speciale (6 exportate), fata de 27, si 7 semiremorci speciale (din care 6 au fost exportate).

Articole similare