Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Vanzarile de combustibil au scazut

Recuperarea accizei la combustibil nu intereseaza prea multi transportatori, pentru ca deja cei fac transport international alimenteaza din alte state unde combustibilul este mai ieftin, iar statiile ofera reduceri semnificative. Iar cei care fac transport intern considera ca recuperarea a 4 eurocenti din 7 nu inseamna aproape nimic, iar procedurile de recuperare este posibil sa fie asemanatoare celor de la TVA, unde aproape niciunul dintre solicitanti nu scapa fara un control la firma, crede Dragos Anastasiu.
 

La doua luni de la cresterea accizei la combustibil asistam la o scadere a vanzarilor vrac in Romania si pe retail, a precizat Ion Lixandru cu ocazia conferintei Arilog. In aprilie vanzarile Petrom, care acopera 40% din necesarul de combustibil din Romania, au scazut cu 42% pe vrac si 13% pe retail. Iar din cauza acestei majorari, veniturile de la buget au scazut, in ciuda tendintei crescatoare a comertului.
In 2013, Romania a consumat 7,5 miliarde de litri de combustibil pe an, din care 70% motorina. Venitul bugetului de stat de la cinci companii petroliere care acopera peste 80% din piata este de aproape 4 miliarde de euro. Componenta accizei in pretul carburantului dupa ultima majorare a ajuns in medie la 440 de euro pe tona. Pentru cei 40 de euro care s-ar rambursa transportatorilor la cerere, ar mai ramane la buget 400 de euro. Insa, deoarece tot mai multi transportatori alimenteaza din afara tarii, aceste venituri s-au mutat in tari precum Ungaria sau Austria, de unde vin oferte tentante, cu reduceri chiar si de 9% fata de pretul afisat. „Astfel ca bugetul de la stat pentru investitii se muta in Ungaria, Austria si Bulgaria”. Ion Lixandru, vicepresedintele Arilog, a explicat ca, daca consumul de carburant la Petrom va scadea sub 95%, compania va avea o problema de finantare a productiei si nu va mai fi rentabila activitatea de rafinare. „In prezent, sunt trei rafinarii in Romania, respectiv Rompetrol, care exporta foarte mult, Luxoil si Petrom. Mol aduce combustibilul din tari precum Austria sau Slovenia, respectiv din tari care nu au productie de petrol.
In plus, Petrom are 120.000 de angajati, iar din profitul companiei de anul trecut de un milliard, la buget s-au dus circa 400 de milioane numai din impozitul pe profit“.

Articole similare

Ad