AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de vehicule de constructii ale CTE Trailers, cu 18-20% mai mari decat in 2020

In primele patru luni ale anului, vanzarile de vehicule destinate constructiilor au fost, pentru CTE Trailers, cu 18-20% mai mari decat cele din perioada similara a lui 2019, iar gradul de specializare a crescut pentru unele game, semn ca se asteapta investitii mai mari in infrastructura si ca firmele de profil gandesc pe termen lung atunci cand fac achizitii, preferand tot mai mult echipamentele flexibile, care sa le sporeasca productivitatea, in locul celor cu pret mic. Iar tendinta de crestere a cererii se asteapta sa continue in urmatoarea parte a anului.

Cele mai multe unitati, peste 80%, au fost pentru extinderi de flote (dar in general cu un numar mic, de 1-3 suprastructuri, si cu doua flote inca nelivrate), iar restul, pentru innoirea unor vehicule mai vechi, mai ales ca grupul ofera, de jumatate de an, trade in pentru semiremorci basculabile si trailere.
 
Piata vehiculelor si solutiilor pentru constructii nu a fost afectata de pandemie, asa cum subliniaza Ovidiu Pintilie, directorul comercial CTE Trailers, deoarece restrictiile din domeniu au fost mai mici, „deci derularea contractelor s-a facut conform cu asteptarile noastre. Ce va fi in restul anului este greu de anticipat, pentru ca depinde de ce decizii vor lua autoritatile in privinta alocarii de fonduri pentru proiecte mari de infrastructura. In plus, retinerile constructorilor de a achizitiona vehicule sunt legate si de rapiditatea cu care statul le va plati facturile. Or, noi avem zilnic discutii cu forta de vanzari si vedem ca proprietarii de balastiere primesc mult mai tarziu decat pana acum banii de la beneficiarii carora le vand si le transporta materialele de constructii, ceea ce e semnul unui blocaj.“
 
Vanzarile au crescut pentru toate gamele pe care compania le are in portofoliu: macarale, semiremorci pentru transport de materiale de constructii si bene basculabile, mai ales suprastructuri si remorci.
 
Semiremorcile basculabile preferate la noi sunt cele de 24-25 m3, semirotunde, care se pot folosi si la transport de asfalt pentru reabilitari de drumuri, toate unitatile de pe stocul companiei fiind configurate cu aceasta optiune. Si in anumite zone din tara sunt solicitate si cele de 28-30 m3, tot semirotunde. In ceea ce priveste autobasculantele 8×4, cele mai uzuale, aflate pe stocul tuturor producatorilor de camioane, sunt cele semirotunde de 18 m3, urmate de cele cu sectiune patrata, basculabile pe trei parti, de 16 m3.
 
„Meiller produce printre cele mai bune suprastructuri pe trei parti“, puncteaza Dana Manns, Managing Partner CTE Trailers, „foarte specializate, folosite in general la constructii de drumuri sau constructii in orase, si care sunt mai scumpe decat suprastructurile ovale, dar in acelasi timp mult mai flexibile si mai usor de descarcat. Iar cresterea vanzarilor de vehicule Meiller arata ca se construieste mai mult, deci si clientii se pregatesc sa investeasca pe termen lung, inclusiv in vehicule mai specializate.“
 
In 2020 a fost comandat si un model vandut mai putin pana acum, semiremorca platforma cu obloane pentru transport paletizat de materiale de constructii, pe care compania o promoveaza tot mai mult si din care are si doua unitati pe stoc, alaturi de semiremorci basculabile clasice, trailere cu platforma coborata si gat de lebada – pentru transport de utilaje de constructii si nu numai – si bene basculabile ovale si pe trei parti.
 
Cresteri a inregistrat anul acesta si vanzarea de abrollkipper-e folosite de firmele de reciclare de deseuri provenite din demolari, iar firma are in permanenta pe stoc doua astfel de suprastructuri cu carlig, pentru a le putea monta in patru saptamani de la livrarea sasiului.
 
Livrarea echipamentelor care nu sunt pe stoc dureaza intre 6 saptamani (specificatiile cele mai uzuale) si 5-6 luni (trailerele mai specializate, cu multe optionale), intervale similare celor din 2019 sau uneori mai mici, deoarece a mai scazut cererea din vestul Europei.
 
Achizitia configuratilor clasice autotractor+semiremorca se face de obicei in leasing in lei, deoarece incasarile constructorilor sunt in lei, iar cele mai specializate beneficiaza de obicei de credite sau chiar de fonduri europene, daca sunt eligibile. 

Articole similare

Ad
Ad