Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările mai mici din offline, compensate de comerțul online

Noriel amână deschiderile de magazine, dar continuă să se dezvoltă în online, iar pentru editura Nemira vânzările pe internet reprezintă 60% din cifra de afaceri. Cei doi retaileri omnichannel și-au împărtășit din experiența acumulată în ultimul an în cadrul unui eveniment online organizat de platforma Postis.

Cu afaceri preponderent offline – 83 de magazine în țară – cea mai mare provocare pentru retailerul de jucării Noriel a fost să mute business-ul din offline în online. Dacă piața online a crescut anul trecut cu 30%, creșterea din online a fost de peste 100%. „Pandemia ne-a prins pregătiți, pentru că aveam o infrastructură scalabilă, aveam stocuri suficiente și procese logistice scalabile și parteneriate cu firme de curierat care s-au descurcat extrem de bine să realizeze livrările. Ne doream o experiență de omnichannel foarte bine pusă la punct. Clienții au rămas alături de noi și au început să cumpere din online”, a declarat Cristina Popa, Board Member & E-commerce Director Noriel, în cadrul unui webinar organizat de Postis. Oficialul a mai spus că în 2021 compania a avut un start bun, online creșterile se păstrează destul de mari, însă offline-ul încă suferă. „Începe să crească partea de click & collect – clienții își aleg produsele online și le ridică din magazine. Dacă înainte de pandemie ponderea online era destul de mică, acum am ajuns să aibă două cifre. Traficul pe mobil a fost peste 80% anul trecut și s-a menținut la cote ridicate. În ceea ce privește categoriile de produse, în 2020 am observat o creștere a vânzărilor de jocuri și a consumabilelor pentru bebeluși (pamperși, biberoane, lapte praf etc.). Anul acesta ne-am întors la tendințele din 2019 și nu mai vedem aceleași accelerări ale acestor categorii.”

Pentru editura Nemira, martie 2020 a adus o scădere a vânzărilor de 70-80%, odată cu închiderea librăriilor. Dacă înainte de pandemie 50% din cifra de afaceri venea din vânzările online, în prezent ponderea este de 60%. Cu toate acestea, oricât de mult a crescut comerțul online, nu a putut compensa vânzările din librării. De asemenea, târgurile de carte au fost amânate și mutate online. „Am amânat multe titluri noi, însă din toamnă am reluat toată producția. Am crescut focusul pe online, am extins capacitatea de fulfillment și am diversificat soluțiile de livrare prin intermediul platformei Postis. În online, avem mereu câte 3-4 proiecte în paralel și le vom continua”, a afirmat Cătălina Nicolau, Project Manager Nemira Publishing House, în cadrul aceluiași eveniment.

Nu în ultimul rând, pandemia a ajutat start-up-ul LogTech Postis să accelereze proiectele pe care le avea în plan. În 2020 și 2021, Postis a încheiat mai multe parteneriate cu platforme de e-commerce, portofoliul extinzându-se, pe lângă companii mari, și cu clienți mai mici, antreprenoriali, care au fost ajutați să-și înceapă activitatea de vânzare în online.

„Nevoia de trecere rapidă în online și de diferențiere a deschis apetitul pentru digitalizare și optimizare. Au venit către noi companii care doreau să-și creeze o amprentă în e-commerce – cum ar fi pharma, brico, fresh food sau coșuri cadou – dar și antreprenori care aveau nevoie de know-how pentru a se conecta și a-și lansa business-ul. Au conștientizat necesitatea digitalizării, și-au dat seama că trebuie să se diferențieze pe piață și au găsit acest lucru la Postis”, a spus Valerica Motoc, Business & Sales Development Postis.   

Articole similare

Ad
Ad