Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vânzările se datorează mai ales construcțiilor

Piața de trailere pentru transport agabaritic „ușor“ a fost constantă în 2020, în ciuda pandemiei și a reticenței societăților de leasing de a mai finanța vehicule comerciale. Cele mai multe modele au fost cumpărate de firme de construcții care au nevoie să-și mute utilajele de pe un șantier pe altul, iar din acest punct de vedere, cu cât este mai diversificată gama unui producător, cu atât există șanse mai mari ca în afară de trailere clienții să cumpere și basculante, cisterne de bitum sau alte tipuri de semiremorci folosite în domeniu.

EVO Trailers SRL reprezintă în România producătorul german Fliegl, care are în portofoliu, pe lângă semiremorci cu prelată standard și mega sau semiremorci basculabile pentru piatră și cereale, și remorci și trailere pentru transport agabaritic. În plus, pentru a le oferi un preț competitiv companiilor care au nevoie să-și mute propriile utilaje de construcții între diverse șantiere din țară, firma propune și trailerele cu 2-8 axe, în configurație fixă sau extensibilă, ale unui producător din Turcia.

Primul trailer Fliegl livrat de EVO Trailers în România este un model SVS 570 fix, cu patru axe SAF, din care a treia și a patra viratoare, sistem de frânare pe tambur, roți duble 235,75 R17,5, sistem de încărcare cu două rampe hidraulice, podea cu jgheab în partea din spate a șasiului, pentru brațul excavatorului, și extensii laterale ale platformei de până la 3.000 mm, care are sarcină utilă de 41 t. În plus, mai există discuții și pentru trailere în configurație modulară 2+4 axe, pentru transport de tancuri și pentru trailere extensibile până la 75 m, destinate transportului de pale de centrale eoliene, cu sistem hidraulic pentru ridicarea acestora în zone greu accesibile.

Alexandru Butilică, directorul de vânzări al EVO Trailers, își dorește o creștere semnificativă a numărului de trailere Fliegl vândute în România, „dar suntem realiști și înțelegem că o să dureze ceva timp până o să îi atragem pe clienți spre această marcă. Speranțele noastre ar fi de cinci unități contractate și livrate până la final de 2020.“

Vânzările Fliegl s-au desfășurat normal și în perioada carantinei, deoarece producătorul este din Triptis, o zonă care nu a fost afectată de Covid-19, și nu a închis deloc fabrica, ci a lucrat în perioada martie-mai în două schimburi, pentru a nu crește termenul de livrare, și a produs inclusiv pe stoc, pentru a susține vânzările. Iar în prezent cererea este atât de mare, încât termenul de producție a ajuns la 12 săptămâni.

Compania românească are la dispoziție trailerele aflate pe stoc în Germania, în diverse variante, cu o axă (SES 210, specializate în transportul de camioane – șasiuri pentru construcții), cu două axe (Jumbo) și cu 3-4 axe, în configurație fixă și telescopică (SDS 470 Standard, fix, cu trei axe SAF, sistem de frânare pe tambur și două trampe hidraulice, SDS 470 Liftmaster, fix, cu trei axe SAF, rampă de încărcare spate continuă și rampă hidraulică pentru încărcarea echipamentului pe gâtul de lebădă sau transportul lui înclinat, SVS 570 Telescopic, extensibil până la 6 m, cu patru axe SAF și sistem de încărcare cu două rampe hidraulice, și SDS 390 Platou Mega Hangler Telescopic cu rampe manuale din aluminiu, sistem de ancorare cu cinci perechi de inele de câte 3,5 t, cuie pentru ancorarea containerelor maritime și cu extensie pe lungime de la 13.500 la 21.000 mm).

Fliegl garantează o durată medie de utilizare de opt ani pentru trailerele sale, iar Alexandru Butilică apreciază că producătorul oferă un raport calitate-preț bun, dar atrage atenția asupra faptului că și în primii ani de viață costurile de întreținere pot fi mari dacă șoferul nu este bine pregătit.

Clienților din construcții care achiziționează trailere compania le propune și semiremorci pentru transportul agregatelor de balastieră și asfalt și remorci și proțap, cu 2-4 axe, care se cuplează la camioane 4×2, 6×4 sau 8×4. Alexandru Butilică este de părere că transportatorii din România au un comportament de achiziție adaptat situațiilor de criză, astfel încât reușesc mereu să găsească soluții profitabile: până acum un an aceștia se axau în proporție mai mare pe transportul de mărfuri generale, în semiremorci cu prelată, iar în 2020 a crescut interesul pentru semiremorci frigorifice noi și rulate, transport intern de piatră și cereale, cisterne siloz și pentru trailere. „Iar creșterea semnificativă pe segmentul semiremorcilor specializate nu poate decât să ne bucure și să ne motiveze în căutarea de noi producători și în extinderea portofoliului de vehicule.“

Firma din România a livrat și șase trailere second-hand, cu trei, patru și cinci axe, de la Nooteboom, Meusburge, Fliegl și Pacton, cu vârsta de peste 10 ani, dar este vorba mai mult despre o intermediere, deoarece clienții solicită factură externă. Cererea este mare pe acest segment: în medie 2-3 unități/săptămână.

Fliegl oferă în unele țări din Europa și serviciul de închirieri de trailere, iar Alexandru Butilică speră că în curând acesta va deveni accesibil și în România.

La nivelul din 2019, în ciuda pandemiei

Kässbohrer acoperă toată gama de trailere cu 3-5 axe, extensibile sau nu, gondolă cu 2-3 axe, viratoare hidraulic cu patru sau opt axe și platforme mega/standard extensibile. Modelele cu trei și patru axe pot avea alveole, pentru transportul vehiculelor cu înălțime mare. Trailerele au greutate totală maximă autorizată de 39-104 t, deci permit efectuarea majorității transporturilor agabaritice, așa cum declară Eugen Stan, directorul general Premium Trailers Store, importatorul Kässbohrer în România. Modelele cel mai bine vândute la noi au fost cele cu 3-4 axe, pentru construcții, „care și-au dovedit fiabilitatea, beneficiază de un raport preț-calitate excelent și pot fi folosite chiar și 20 de ani, cu condiția să meargă periodic în service și să fie exploatate corespunzător“.

Eugen Stan recomandă achiziționarea de trailere și opțiuni care să permită abordarea cât mai multor tipuri de marfă, dar alegerea trebuie să fie făcută pragmatic, analizând ce transportă cu precădere fiecare client și configurând trailerul în consecință, „pentru că nu are rost să cumperi un trailer cu cinci axe dacă 80% din timp transporți un încărcător frontal și un cilindru compactor pentru care ar fi suficient unul fix cu trei axe“.

Premium Trailers Store este prezentă doar de trei ani pe piața românească, dar a vândut în 2019 circa 30 de trailere și platforme agabaritice, iar în 2020, până în septembrie, ajunsese la 25. Ținta de vânzări pentru 2020 era inițial de 200 de modele Kässbohrer din toate gamele, „dar probabil vom încheia anul cu 150, din care circa 30 de trailere și platforme agabaritice, la fel ca în 2019“. Pandemia a determinat scăderea vânzărilor în sensul că a făcut mai dificil accesul la finanțare, avansul solicitat de firmele de leasing fiind, în medie, de 20%. În plus, încrederea mediului de afaceri s-a diminuat și mulți operatori au optat pentru vehicule rulate.

Firma dispune de un stoc limitat la fabrică, de 2-3 unități din fiecare model, iar termenul de livrare pentru versiunile ce trebuie puse în producție este de circa 12 săptămâni.

Unele companii care au apelat la Premium Trailers Stores pentru trailere agabaritice au achiziționat tot de aici și semiremorci basculabile și chiar cisterne pentru transport de bitum.

Articole similare