Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Viteza, eficienta, siguranta

Noile cerinte ale retailului modern, in care viteza de livrare are prioritate, solicita cresterea la maximum a eficientei in activitatea de comisionare (asa-numita „order picking”). Solutia Still pentru aceasta este iGo neo CX 20, un echipament autonom, care isi urmeaza operatorul intocmai ca un coechiper, fara a fi nevoie de telecomanda, cum au alte echipamente de acest gen de pe piata. Echipamentul „scaneaza” distanta pana la raft, pastrand mereu o distanta de siguranta de 50 cm, dar si in fata sa, oprind in siguranta in cazul in care „citeste” un obstacol stationar sau in miscare.
 

Operatorul dispune de un terminal mobil de setare a modului de lucru – incarcare/descarcare primul sau al doilea palet – astfel incat echipamentul sa se opreasca exact unde trebuie pentru ca pickerul sa parcurga o distanta minima cu marfa in mana. Potrivit reprezentantilor Still, iGo neo CX 20 aduce o productivitate mai mare cu 25-30% fata de echipamentele similare conventionale de pe piata si cu aproape 15% fata de cele cu telecomanda, ceea ce se traduce in 5 t suplimentare comisionate zilnic per operator. Pretul iGo neo CX 20 este de circa 30.000 de euro, fiind disponibil pentru livrare din iulie 2016.

iGo neo CX 0 s-a dezvoltat pe baza CX 20 (cu capacitate de 2 t), fiind inzestrat in plus cu capacitati cognitive, gratie sistemului Motion Tracking System, cu un camp vizual de 360O. Informatiile trimise de senzori ii permit vehiculului sa „citeasca” intentiile operatorului, in functie de miscarile acestuia. Prin identificarea mediului cu ajutorul scanerului pe laser integrat, iGo neo CX 20 poate percepe si interpreteaza aranjarea rafturilor in depozit si pozitia sa in depozit in timp real, evitand ciocnirea de orice obstacol.
Starea mediului inconjurator este inregistrata de scanere, de 84.000 de ori pe secunda. Vehiculul poate recurge la un tip de memorie pe termen scurt, cu ajutorul careia isi aminteste obstacolele pe care le-a intalnit.
Echipamentul poate fi utilizat atat in modul autonom, cat si manual. Operatorul poate apasa butonul de trecere in mod autonom de pe partea pe care coboara din echipament, iar iGo neo CX 20 este deja pregatit de lucru. Dupa comisionare, daca distanta de retur este mai mare sau drumul e mai sinuos, cu curbe, operatorul apasa din nou butonul de schimbare a modului de lucru si trece in regim de lucru manual, urcand la bordul echipamentului.
iGo neo CX 20 are o latime de numai 80 cm, fiind adaptabil la orice culoar, oricat de ingust.
Un sistem de semnal optic (Optical Signal Unit) atasat de dispozitiv arata, cu un fel de impuls vizual, modul de operare curent. Daca vehiculul este echipat si cu un acumulator standard, este posibila si utilizarea tehnologiei litiu-ion.
Still este primul producator de stivuitoare care lanseaza un echipament de comisionare complet autonom, afirmand, cu numai o zi inainte de inceperea LogiMAT Stuttgart, ca automatizarea echipamentelor de manipulare este o preocupare constanta pentru producatorul german, astfel ca surprizele in acest domeniu sunt in continuare asteptate si pentru alte game de produse. Chiar iGo neo CX 20 va primi intr-o etapa ulterioara de dezvoltare un sistem de ridicare automata a furcilor pana la inaltimea de operare presetata de picker, astfel incat acesta sa faca putin efort atunci cand asaza pachetele pe palet sau cand le ridica. Indiferent de greutate, inaltimea de operare ramane aceeasi, sistemul fiind deja disponibil la alte echipamente de pe piata, chiar in portofoliul Still.
Un comisionar pickuieste circa 190 de cutii pe ora, ceea ce inseamna ca ridica aproximativ 5 t pe zi. Daca eficienta creste cu 25%, operatorul termina in numai sase ore treaba pe care inainte o facea in opt ore. Si, pentru ca el sa nu resimta greutatea mai mare pe care o opereaza in total, echipa de dezvoltare Still promite ca distantele pe care le parcurge cu greutate in mana se reduc la jumatate. In plus, prin modul autonom de urmarire a operatorului, acesta este mult mai odihnit, evitand intrarile si iesirile repetate din echipament, care, intr-un schimb normal, numara circa 1.600 de astfel de manevre pe zi.
Noul iGo neo CX 20 se poate amortiza in 21 de luni (daca se lucreaza in doua schimburi pe zi, cinci zile pe saptamana) sau chiar in numai 15 luni, daca se lucreaza in trei schimburi.
Potrivit conducerii Still, in prezent piata „inghite” circa 18.000 de echipamente de acest gen pe an, cele mai multe fiind folosite de retaileri. Livrarile iGo neo CX 20 incep la 1 iulie, perioada de livrare fiind de 2-3 luni de la comanda. iGo neo CX 20 nu poate fi folosit in depozitele frigorifice, deoarece senzorii se acopera cu condens si nu mai functioneaza.
Still iGo neo CX 20 a fost premiat in cadrul LogiMAT cu primul loc la categoria „Tehnologii de comisionare, transport, ridicare si depozitare”.

Articole similare

Ad
Ad