Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volumele de anvelope after-market cresc în trimestrul al patrulea, iar performanțele întregului an sunt în general pozitive

Asociația Producătorilor Europeni de Anvelope și Cauciuc (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association – ETRMA) a publicat cifrele de vânzări ale anvelopelor de înlocuire (segmentul after-market) a membrilor săi din UE și Marea Britanie pentru întreg anul 2024.

Pe segmentul anvelopelor de camion, vânzările ultimului trimestru din 2024 au fost mai bune decât în aceeași perioadă a lui 2023 – 2.882 de bucăți vândute în trimestrul 4 al anului trecut față de 2.763 vândute în Q4 2023, însă pe întregul an, 2024 a adus vânzări cu 1% mai mici decât în 2023: 11.295 de unități față de 2023

Adam McCarthy, secretarul general al ETRMA, a declarat: „Evoluția din trimestrul IV 2024 este pozitivă față de trimestrul IV 2023 în toate liniile de produse, în principal datorită unei performanțe slabe în trimestrul IV 2023. După o evoluție negativă în 2023 (față de 2022), cu -8% în segmentul de consum și -17% în segmentul camioanelor, evoluția volumelor în 2024 se îmbunătățește pentru anvelopele de consum, în principal datorită segmentului All Seasons, dar rămâne ușor negativă pentru anvelopele camioanelor. În ambele segmente, suntem încă departe de volumele pre-pandemice, respectiv la -3,5% și -10,3% față de 2019. Volumele ETRMA în domeniul anvelopelor pentru camioane continuă să fie afectate de creșterea volumelor non-pool (în ciuda taxelor antidumping). Volumele din segmentul anvelopelor agricole au fost susținute de condițiile meteorologice ploioase.”

ETRMA reprezintă 14 membri ale căror vânzări globale acoperă 70% din piața mondială de anvelope, incluzând 8 dintre producătorii aflați în top 10 cu cele mai mari producții din lume. Împreună, acești 8 producători mențin o cotă de piață consistentă în Uniunea Europeană și țările candidate, deținând împreună peste 80 de unități de producție și peste 20 de centre de cercetare/dezvoltare în UE.

Piața anvelopelor pentru echipamente originale în 2024

Vânzările de anvelope pentru echipamente originale au scăzut în 2024, reflectând o scădere a producției de vehicule în întreaga regiune.

Într-un mediu de incertitudine economică și politică, producătorii europeni de vehicule navighează printre provocările electrificării. Producția de vehicule ușoare (autoturisme și vehicule comerciale ușoare) a scăzut în 2024, după o creștere semnificativă în 2023. Producția de vehicule comerciale grele a scăzut și mai brusc în 2024, după doi ani de creștere. În acest context, s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor de anvelope pentru echipamente originale atât în segmentul consumatorilor (-8%), cât și în cel al camioanelor și autobuzelor (-22%).

Importurile totale de anvelope PCLT au crescut cu 17% în perioada ianuarie – noiembrie 2024

Importurile de anvelope pentru autoturisme și camionete ușoare (PCLT) în Europa (UE27 plus Regatul Unit) au crescut cu 17% în primele unsprezece luni din 2024 și sunt cu 27% mai mari decât în aceeași perioadă din 2019. Volumele din China au crescut cu 17% de la an la an și au crescut cu peste 50% din 2019 (38 de milioane de unități suplimentare). Importurile din Coreea au înregistrat rezultate bune în 2024, cu o creștere de 32% față de 2023. În 2024, volumele din India au înregistrat o creștere suplimentară de 30%: de la o bază scăzută, importurile sale aproape s-au triplat din 2019.

În aceeași perioadă, Japonia și Thailanda au înregistrat între timp o scădere a volumelor și a cotei importurilor de anvelope PCLT. Creșterea importurilor este rezultatul unor factori legați atât de cerere, cât și de ofertă. Costurile de producție ale anvelopelor europene au crescut dramatic din 2019 în raport cu cele din Asia, în special pentru energie, dar și pentru forță de muncă și alte inputuri. În paralel, presiunea intensă asupra bugetelor gospodăriilor (atât din cauza ratelor ridicate ale inflației, cât și a creșterii ratelor dobânzilor) a determinat unii consumatori să se orienteze către anvelope importate cu costuri mai reduse.

Creștere modestă a importurilor de anvelope pentru camioane și autobuze în primele unsprezece luni ale anului 2024

Importurile de anvelope pentru camioane și autobuze (UE27+UK) din afara Europei au crescut cu 3% de la an la an în primele unsprezece luni din 2024; acestea sunt cu 23% mai mari decât în aceeași perioadă din 2019. Thailanda rămâne principalul importator, deși volumele și cota de import au scăzut între ianuarie și noiembrie 2024 comparativ cu aceeași perioadă din 2023.

Volumele din Vietnam au crescut cu peste 25% de la an la an în aceeași perioadă și, în termeni absoluți, au crescut cu 1,1 milioane de unități din 2019. Vietnamul este acum în mod clar a doua cea mai mare sursă; a avansat și mai mult față de China, deși aceasta din urmă a crescut volumele și a recâștigat o anumită cotă în 2024. În schimb, Coreea și Japonia au pierdut cotă în 2024, iar Egiptul a trecut pe locul patru în rândul importatorilor.

Articole similare

Ad