Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo livreaza una din flotele anului catre Dianthus

La inceputul lui noiembrie, Volvo Romania a livrat cel de-al 175-lea camion Volvo din flota Dianthus. Acesta face parte din ultima comanda de 20 de modele FH a transportatorului pitestean, dupa ce in perioada martie-mai au mai fost livrate 50 de unitati. Este, astfel, una dintre cele mai importante tranzactii incheiate in 2011 pe piata  romaneasca.

Campania de achizitii a fost demarata de Dianthus inca de anul trecut, prin cumpararea primelor 30 de unitati. Astfel, pana la finalul lui 2011, odata cu receptia ultimelor vehicule, Dianthus va ajunge la 100 de  vehicule achizitionate de la inceputul crizei.
„Camioanele pe care le-am achizitionat au inlocuit o parte din flota. Primele Euro 5 cumparate in 2006 au fost vandute in primavara catre Volvo si am luat altele noi“,  a spus Adrian Dinoiu, director general Dianthus.

Momentul livrarii penultimei transe, de 10 de unitati, a fost marcat, luna trecuta, de inmanarea cheilor camioanelor catre Adrian Dinoiu chiar de Christian Coolsaet, CEO Volvo Trucks Romania, impreuna cu directorul regional Ulf Magnusson.
„Primele camioane Volvo au fost livrate catre Dianthus in 2006, iar in acest an firma a ajuns la o flota de 175 de camioane Volvo. Este o placere ca am fost alaturi in toti acesti ani atat in vremuri bune, cat si mai dificile. Parteneriatul nostru este tot mai puternic si apreciem aceleasi valori: calitatea, increderea si dialogul“, a evidentiat Christian Coolsaet.
Potrivit politicii companiei pitestene, un camion nu trebuie exploatat mai mult de cinci ani. „O firma care cumpara un camion second hand nu foarte vechi il mai poate utiliza eficient inca o perioada buna de timp. In plus, pentru ca vehiculele sunt intretinute bine, le vindem usor“, a completat acesta. Vehiculele nou achizitionate sunt utilizate pentru activitatile de import-export, cu precadere in industria automotive.
Astfel, pentru ultimul lot de 20 de camioane Volvo FH comandate anul acesta s-a optat pentru un motor mai puternic, de 460 CP, cu o specificatie 4×2, spre deosebire de camioanele cumparate anterior, echipate cu motor de 420 CP, deoarece la aplicatiile pentru care sunt utilizate vehiculele s-a observat un consum mai mic cu mai bine de 1 l /100 km la motorizarile mai puternice. Motorului de 13 l, Euro 5 cu tehnologie SCR, i s-a adaugat o cutie de viteze Volvo AT2412D, in 12 trepte.
Ca nivel de echipare s-a optat pentru varianta standard, cu o cabina spatioasa Globetrotter L2H2 si cel mai mare frigider de care dispune producatorul suedez.
In completarea autotractoarelor s-a mers, in proportii aproape egale, pe semiremorci Krone si Schmitz. „Am luat 30 de megatrailere Krone si 40 Schmitz Vario, o solutie care ofera mai multe posibilitati de cuplare pe inaltime. „Mai am si 10 semiremorci Schmitz double-deck, achizitionate special pentru industria automotive, insa furnizorii sunt reticenti pentru ca le este mai greu sa incarce pe al doilea nivel. Nu orice sofer se descurca si, in plus, trebuie sa aiba si un stivuitor cu care sa aranjeze marfa. Dar productivitatea este foarte buna. Astfel, daca inainte din Anglia veneam cu 10 t incarcatura, acum venim si cu 20 t, pentru ca marfa este mai bine organizata“, a spus reprezentantul companiei pitestene.  

Flota monitorizata 100% pana in 2012
Toate vehiculele Volvo achizitionate in ultimii doi ani sunt echipate cu sistemul Dynafleet. „La ora actuala, 90% dintre ele sunt monitorizate cu Dynafleet, iar pana la finalul lui 2012 vreau ca toata flota sa fie echipata cu acest sistem“, a explicat Adrian Dinoiu.
Potrivit reprezentantului companiei, discutiile cu Volvo Romania sunt avansate si pentru inlocuirea primelor 10 vehicule achizitionate in 2007 si care nu dispun de sistem de monitorizare, deoarece in perioada respectiva soferii aveau un consum normat.
Pana in ianuarie 2009, marja de consum pentru vehiculele Euro 5 era de 24 l/100 km, cu 0,5 l pe tona incarcata, insa, potrivit analizelor, consumul real era de 22 l/ 100 km, astfel ca marja a fost redusa la 23 l/100 km, cu 0,5 l/t incarcata. „De cand am facut abonament pentru toate vehiculele la Dynafleet am renuntat la consum normat. Folosim ca indicator consumul dat de sistem.“
Compania a optat pentru functiile de pozitionare a vehiculului, monitorizare si rapoarte de consum oferite de Dynafleet. „Modul in care este exploatat un camion este un indicator de performanta. Tocmai de aceea, soferii sunt penalizati sau bonificati in functie de acesti parametri“, a mai spus Dinoiu. Desi sistemul de comunicare prin GPRS oferit de Dynafleet este complex, Dianthus a apelat la un soft prin care serverul transmite mesajele direct pe telefonul mobil al soferului, pentru a evita dublarea costurilor. „Este mai greu sa pregatim soferii pentru comunicare prin Dynafleet.“
In perioada urmatoare va fi implementata si solutia SQR, oferita de Windsoft, pentru a facilita munca dispecerilor. Informatiile referitoare la incarcare si descarcare vor fi expuse pe panoul de exploatare, fiind reduse costurile de administrare a flotei, iar dispecerul poate sa administreze un volum mai mare de vehicule.

„Crestem prin inlocuirea flotei“
Desi pentru unii piata de transport inca nu s-a stabilizat, ba exista voci care anunta un al doilea val al crizei, potrivit reprezentantului Dianthus situatia s-a remediat inca din martie 2009. „Am fost in piata si am lucrat continuu majoritar la import-export. Am avut si pierderi in noiembrie 2008-ianuarie 2009, dar din martie situatia s-a stabilizat“, a declarat Dinoiu. In primul rand s-a profitat de bresele lasate in piata de operatorii care nu au reusit sa evite colapsul din transporturi, dar si calitatea serviciilor s-a imbunatatit. Cresterea volumelor a fost rezultatul atat al castigarii unor contracte noi, cat si al expansiunii clientilor deja existenti. Aceasta situatie stabila a permis companiei sa investeasca in ultimii doi ani pentru reinnoirea a 100 de vehicule din flota. Cu aceasta flota complet reinnoita (Euro 5), Dianthus vizeaza nu numai consolidarea contractelor cu clientii existenti, ci si extinderea numarului de curse efectuate pe intracomunitar, pentru cresterea volumului de lucru si profitabilitatii.   

Articole similare