Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks Romania il trimite pe Florin Olteanu in finala regionala

Competitia „The Drivers’ Fuel Challenge 2016“, organizata de Volvo Trucks Romania, si-a desemnat castigatorul pe 1 iulie in urma finalei care a avut loc la Brasov. Din cei peste 450 de competitori care s-au inscris in etapele de calificare desfasurate in perioada mai-iunie, in etapa finala din orasul de la poalele Tampei au ajuns 25 cei mai buni eco-soferi. Campionul editiei din Romania a fost desemnat Florin Olteanu (Costi Trans), sofer profesionist de 18 ani, un specialist al concursurilor de gen. El va reprezenta Romania in cadrul finalei regionale din 17-18 august, care se va desfasura in Ungaria, pe circuitul de la Hungaroring, si al carei premiu este un autoturism Volvo V40.
 

Competitiile de conducere economica au devenit din ce in mai stranse din punct de vedere al concurentilor, tot mai multe firme de transport romanesti punand accent pe economia de carburant, modalitatea principala pentru a reduce costurile de operare a flotelor. Nici editia de anul acesta a competitiei organizate de Volvo Trucks nu a facut exceptie, in semifinala de la Brasov participantii dovedind abilitati reale de conducere economica, multi dintre ei avand experienta unor concursuri sau beneficiind de-a lungul timpului de diverse traininguri, motiv pentru care scorurile obtinute au fost destul de stranse.

Doua modalitati de participare
Anul acesta, concursul organizat in Romania a oferit companiilor de transport doua variante de participare. Prima a fost cea traditionala, care s-a desfasurat in perioada mai-iunie in sase locatii Volvo Trucks din tara: Bucuresti (3-14 mai), Brasov (3-7 mai), Timisoara (30 mai-4 iunie), Cluj (6-22 iunie), Constanta (30 mai-8 iunie) si Bacau (13-18 iunie). Din cei aproximativ 200 de soferi inscrisi astfel, in semifinala de la Brasov au participat 18, primii trei din fiecare locatie cu cele mai bune rezultate din punct de vedere al consumului de carburant obtinut intr-un barem de timp prestabilit. In toate etapele concursului, participantii si-au pus la treaba priceperea si experienta in conditii reale de trafic, cu rampe, sensuri giratorii, vreme prielnica sau, dimpotriva, potrivnica etc. Cea de-a doua varianta aleasa a presupus monitorizarea consumului online prin intermediul sistemului Dynafleet. Aceasta s-a adresat companiilor de transport ce detin camioane Volvo, au abonament pentru serviciul Dynafleet si si-au dat acordul pentru monitorizare. Astfel, circa 250 de soferi au fost monitorizati pe o perioada de sase saptamani, intre 1 mai si 12 iunie, pe o distanta de minimum 10.000 km. Clasamentul soferilor s-a realizat in functie de punctajul FES (Fuel Efficiency Score) masurat cu sistemul Dynafleet, avand la baza analizarea celor patru grupe de indicatori cheie specifici stilului de condus economic: anticipare si franare, utilizarea motorului si a transmisiei, mers in gol si supraturatie. Primii 10 soferi care au inregistrat cele mai bune punctaje s-au calificat direct in finala nationala, insa la Brasov au participat numai sapte dintre acestia.
Finalistii prezenti la Volvo Trucks Center Brasov au concurat in cadrul a doua semifinale, pe doua autocamioane Volvo FH de 500 CP, optimizate pentru un consum cat mai redus cu sistemul de transmisie I-Shift cu dublu ambreiaj. Pentru obtinerea titlului de campion national al condusului eficient s-au intrecut primii doi castigatori de pe fiecare camion, insa acestia au concurat pe un al treilea autotractor Volvo FH echipat cu motorul D13 de generatie noua. Vehiculele au fost cuplate cu semiremorci Krone si Schmitz incarcate cu 19 t, respectiv 22 t, in timp ce semifinala si finala s-au desfasurat pe acelasi traseu de 22 km, ce a presupus nu mai putin de noua sensuri giratorii, intr-o limita maxima de timp de 26 de minute.

Emotiile si-au spus cuvantul
Cei patru finalisti au fost Florin Olteanu (Costi Trans), Aurel Tintea (Ebasto Com), Marius Gurzau (Nistor Trans Company) si Cristian Chiorean (Costi Trans). Castigator a iesit un specialist al concursurilor de gen, Florin Olteanu, care a reusit un consum de 7,03 l intr-un timp de 26 minute. Dupa semifinala, Florin Olteanu, cel care va reprezenta Romania in cadrul finalei regionale din 17-18 august din Ungaria, de pe circuitul de la Hungaroring, ne marturisea ca traseul a fost unul destul de dificil. „Am abordat traseul putin mai rapid in prima parte, pentru ca la intoarcere nu aveam cum sa recuperez daca pierdeam timp. Avand in vedere faptul ca efectuasem si semifinala tot pe acelasi traseu, stiam ce am de facut. Totusi, am avut ceva probleme in trafic, insa nesemnificativ pentru a ma incurca. Pentru finala regionala vreau sa cunosc mai bine acest model Euro 6, sa circul cu el putin. Imi vor prinde bine sfaturile de la trainerii Volvo“, a spus Olteanu, care in activitatea de zi cu zi conduce o alta marca de camion, model Euro 3. Pentru finala din Ungaria, Olteanu, care conduce autocamioane de 18 ani, va beneficia de un training de condus economic oferit de Volvo Trucks. Avantajul acestuia insa este dat de faptul ca in ultimii ani a capatat experienta in astfel de concursuri, in 2014 reusind sa iasa tot pe primul loc in cadrul „Renault Trucks Optifuel Challenge Romania“. „Am facut cateva traininguri. Consider ca sunt deosebit de utile, te pot invata multe“, a mai afirmat Florin Olteanu.
Locul al doilea a fost ocupat de Cristian Chiorean, tot un sofer al firmei Costi Trans, companie reprezentata de patru soferi in cadrul semifinalei Volvo Trucks. Dupa cei 22 km din finala, acesta a reusit un consum de 7,63 l si un timp de 26 minute. Cristian Chiorean este sofer profesionist din 1989, insa a lucrat in domeniu initial pentru o perioada de cinci ani, apoi s-a reprofilat, iar acum a revenit la meseria de baza. A mai participat la acest concurs si in 2014 – atunci cand lucra pentru o alta companie, facand transport international de flori – unde a luat tot locul al doilea. Comparativ cu traseul de la Snagov (fosta locatie), pentru Cristian Chiorean traseul finalei de la Brasov a fost mai „putin mai dificil, dar mai interesant“. Atuul sau a fost faptul ca avea experienta pe camionul de concurs, in urma cu doi ani lucrand pe modelul FH. Desi i-au fost de folos indicatiile primite de la Ionut Cimpian, driver trainer Volvo Trucks, cu ocazia diferitelor traininguri la care a participat la Cluj, in finala concurentul nu si-a putut tine in frau emotiile. „Am mers sa castig locul intai, dar nu a fost sa fie. Emotiile au fost de vina, am stiut ca din cauza lor nu o sa mearga treaba foarte bine. In semifinala a fost destul de lejer, nu era miza atat de mare, am fost mai sigur pe mine. Am avut si ceva ghinion pe traseu, asta este. Nu e sfarsitul lumii, dar imi doream mult sa ajung la Hungaroring.“
Podiumul a fost completat de Aurel Tintea, care a avut un consum de 8,24 l si un timp de 25 de minute. La final de concurs, acesta marturisea ca se putea si mai bine, insa firea emotiva si presiunea concursului i-au dat batai de cap. „Am fost primul care a intrat in finala si dupa ce am facut jumatate de traseu ne-au sunat de la Volvo sa ne intoarcem din cauza ca nu se activase sistemul de monitorizare Dynafleet. Am asteptat sa se activeze, insa eu trecusem deja intr-o alta stare. Probabil si din aceasta cauza a iesit consumul asa mare, ma grabeam sa termin odata cu stresul si emotiile.“ De altfel, Aurel Tintea isi reproseaza si faptul ca a apasat acceleratia chiar in curtea Volvo Trucks, pe ultimii metri, desi avea timp suficient, atunci cand, dupa cum marturiseste, „pur si simplu am avut un impuls de moment, nu imi explic de ce. Cu siguranta s-au mai dus 50 ml de combustibil.“ In activitatea zilnica acesta lucreaza pe o alta marca de camion, model Euro 5, avand un consum mediu de 29-30 l/100 km, in functie de incarcatura. Este pentru prima oara cand participa la un astfel de concurs, considerand experienta deosebit de placuta, dar mai ales utila. „M-a ambitionat foarte mult fratele meu care a iesit pe locul intai in urma cu doi ani“, a marturisit acesta, facand referire la Adrian Tintea, castigatorul din 2014.
Cel mai bun consum, de 6,83 l, a fost obtinut de Marius Gurzau de la Nistor Trans Company, insa, cu 27 de minute masurate prin sistemul Dynafleet, acesta nu s-a incadrat in timpul maxim alocat de organizatori. „In finala am avut emotii chiar mai putine decat la semifinala, totul a fost in regula. Am stiut despre ce e vorba, am zis ca imi fac mai bine socoteala, dar la final, din pacate, am depasit timpul.“ Acesta nu a mai facut pana acum traininguri de condus economic, insa si el are experienta unor concursuri asemanatoare, calificandu-se in finalele de acum doi si trei ani. In plus, Marius Gurzau conduce camioane Volvo de noua ani, iar acum, la actualul loc de munca, lucreaza pe noul model FH Euro 6, avand un consum mediu de circa 27 l/100 km. El transporta piese de masini pe traseul Germania-Romania.

Volvo V40, marele premiu in finala regionala
Castigatorul finalei regionale din Ungaria va pleca acasa la volanul unui Volvo V40, in timp ce castigatorul finalei globale din Suedia, de la Göteborg, de pe 8-9 septembrie, va primi titlul de „Cel mai eficient sofer din lume“ si se va bucura de o experienta de calatorie exclusivista. In toate cele trei etape – nationala, regionala si globala – sunt recompensati cu premii atractive soferii clasati pe primele trei locuri si companiile pentru care acestia lucreaza. Premiile finalei nationale au fost: pentru locul intai, un laptop Dell, locul al doilea, o tableta Apple iPad Air 2 Cellular, iar pentru locul al treilea, un smartphone Samsung Galaxy. Toti premiantii au primit si produse merchandise Volvo, iar companiile pentru care lucreaza au fost recompensate cu vouchere pentru service.

Articole similare