Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Volvo Trucks vrea sa electrifice si camioanele pentru constructii si transport regional

Volvo Trucks, care a inceput recent vanzarea camioanelor electrice pentru transportul urban, considera ca electrificarea poate deveni o alternativa competitiva si pentru transportul greu. Pentru a experimenta si a demonstra aceste posibilitati, compania a dezvoltat doua prototipuri europene de camioane electrice pentru activitati de constructii si distributie regionala.

„Camioanele electrice de mare tonaj pentru transportul regional si constructii prezinta un mare potential pe termen lung. Prin prototipurile noastre ne propunem sa experimentam si sa demonstram diverse solutii pentru viitor, evaluand totodata nivelul de interes de pe piata si din societate. Pentru a creste cererea de autocamioane electrice, infrastructura de alimentare trebuie extinsa rapid, creand in acelasi timp stimulente financiare mai puternice pentru transportatorii care actioneaza ca deschizatori de drumuri si aleg vehicule noi, cu o amprenta mai redusa asupra mediului si climei“, este de parere Roger Alm, presedintele Volvo Trucks. Autocamioanele electrice de mare tonaj pot imbunatati mediul in care isi desfasoara activitatea soferii si lucratorii din constructii, datorita nivelului redus de zgomot si lipsei emisiilor de gaze de esapament in timpul functionarii. Ultimul aspect poate avea un efect semnificativ si pozitiv asupra calitatii aerului din orasele in care exista multe proiecte de constructii in desfasurare. De asemenea, prin disparitia perturbarilor produse de zgomot, aceste camioane permit efectuarea operatiilor de transport mai multe ore pe zi, ceea ce deschide noi posibilitati de eficientizare a activitatilor, de exemplu, pentru proiectele mari de constructii si pentru transportul in orase si in jurul acestora.
Prin utilizarea vehiculelor electrice de mare tonaj in distributia regionala este posibila reducerea impactului negativ al sectorului transporturilor asupra mediului.
„Transportul regional de marfuri din Europa foloseste un numar enorm de camioane, cu un parcurs mediu anual de 80.000 km. Aceasta inseamna ca utilizarea la scara mai larga a vehiculelor electrice pentru distributie ar avea drept rezultat castiguri semnificative la nivel climatic, cu conditia ca energia electrica sa nu provina din combustibili fosili“, spune Lars Mårtensson, director pe probleme ecologice si de inovatie in cadrul Volvo Trucks.
Compania intentioneaza sa demareze un program pilot pentru anumiti clienti din Europa pentru a testa un numar redus de vehicule electrice in constructii si in distributia regionala. Ulterior, va urma comercializarea pe scara mai larga.

Articole similare

Ad