Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Waberer’s își promovează noul sistem de salarizare pe FaceBook

Într-o postare pe FaceBook pe pagina companiei de pe 24 august, Waberers explică modificările aduse în august structurii salariale pentru șoferi, informație preluată de mai multe publicații europene. Chiar dacă modelul de plată nu e extraordinar și nici bonusurile nu sunt prea mari pentru a merita să fie repetate și pe site-ul revistei noastre, modul de promovare a condițiilor “istorice” de plată a șoferilor ar putea fi o sursă de inspirație și pentru managerii români, unii dintre ei plătindu-și șoferii mai bine decât gigantul maghiar. Ce merită comentat este însă legalitatea bonusurilor menționate – plata șoferului în funcție de rulaj și cel în funcție de consumul de combustibil.

Din august, compania maghiară oferă șoferilor care lucrează în transportul internațional un venit egal pentru zilele lucrătoare și zilele de sărbători legale, care, în mod paradoxal, erau plătite mai prost decât zilele lucrătoare. Acum, suma este aceeași pentru toate zilele și este de 30.000 de forinți net pe zi (75 de euro). Cei care fac curse în Marea Britanie primesc 85 de euro pe zi, la care se adaugă 37 de euro pentru fiecare traversare a Canalului Mânecii. La fel, cei care transportă mărfuri ADR au venituri mai mari cu 15.000 de forinți lunar.

Videoclipul oferă câteva exemple concrete. Un șofer care parcurge mai mult de 2.000 km într-o lună, circulând în străinătate timp de 23 de zile, și care face 3 curse în Marea Britanie poate câștiga 775.000 de forinți net pe lună (aproape 1.938 de euro, de 2 ori mai mult decât un salariu mediu din Ungaria), iar un șofer care face curse exclusiv către Marea Britanie poate ajunge la 1 milion de forinți (2.500 de euro). În aceste venituri sunt incluse și bonusurile de performanță oferite șoferilor, cum ar fi cel pentru depășirea kilometrajului stabilit ca prag contractual (0,05 euro/ km) și cel pentru reducerea consumului de combustibil – 500 forinți per litru (circa 1,25 de euro/l).

Trebuie să recunoaștem că promovarea unor asemenea bonusuri este destul de îndrăzneață, deoarece apar niște elemente la limita legalității și aș recomanda transportatorilor să nu aibă rulaje minime menționate în contractele de muncă și nici să nu plătească prime în funcție de rulajul realizat, considerate ilegale de mulți ani, deoarece încurajează depășirea timpilor de conducere. Nici măcar bonusul pentru economia de combustibil nu e tocmai legal – desi pentru asta nimeni nu a fost pedepsit legal din câte știm – pentru că, susțin unii experți în reglementări europene, șoferii ar putea fi încurajați să scoată camionul mai des din viteză pentru a rula în gol, ceea ce ar periclita siguranța rutieră.

Articole similare

Ad