Daimler a prezentat luna trecuta o serie intreaga de solutii noi pe care le propune acum sistemul sau de management al flotei Fleetboard, unele dintre ele disponibile deja, iar altele aflate in faza de pilot sau chiar mai indepartata. Totul pentru a fi in pas cu tendintele actuale legate de digitalizare, big data, solutii cloud, Internet of Things si Inteligenta Artificiala, concepte care au impact pe termen lung asupra logisticii. Oferta este foarte diversificata, astfel ca firmele din domeniu pot alege varianta care li se potriveste cel mai bine, iar aceasta se integreaza foarte usor in sistemul lor IT deja existent, aducand valoare adaugata semnificativa.
Fleetboard este disponibil din 2000 si de atunci a fost optimizat si actualizat periodic, pentru a se adapta numeroaselor inovatii si cerinte noi ale companiilor de logistica. In special acolo unde trebuie sa conectezi firme active deja in domeniu cu unele noi exista inca mult potential neexploatat, iar sistemul Daimler isi propune sa tina cont de asta in dezvoltarea aplicatiilor sale, astfel ca pe viitor va oferi si mai multe solutii telematice si va fi un furnizor de solutii digitale pentru intreaga industrie a logisticii.
Asa cum reamintesc reprezentantii companiei, cand a fost lansat Fleetboard disponibilitatea datelor si infrastructura digitala erau la inceput, astfel ca standardul folosit pentru transmiterea de date de la/spre camion era sms-ul prin retelele de telefonie mobila, iar locatia vehiculului putea fi determinata cu aproximatie de cativa metri datorita celor 24 de sateliti ai sistemului GPS. Dar viteza cu care a progresat tehnologia a crescut exponential de atunci si Fleetboard a folosit avansul luat de tehnologie si si-a imbunatatit constant serviciile.
Folosind big data, sistemul a dezvoltat, in colaborare cu HERE, o solutie, care analizeaza si vizualizeaza clar, intr-o maniera prietenoasa, diverse informatii primite de la flota de camioane, cum ar fi momentul parcarii sau descarcarii si incarcarii, si permite aflarea de informatii despre nivelul de incarcare a vehiculelor sau parcarile cu acces la internet. Iar folosirea specifica a big data permite evaluarea informatiilor existente si ofera date despre infrastructura si despre performantele masinilor din flota, alaturi de recomandari legate de actiuni menite sa creasca economia si utilizarea capacitatilor de transport ale firmelor. Fleetboard le poate arata companiilor pe care rute nu au operat la capacitate maxima si care, deci, sunt neeconomice.
Platformele digitale de genul burselor ofera firmelor oportunitatea de a gasi marfa in plus, dar studierea ofertelor potrivite pe diverse platforme este mare consumatoare de timp, astfel ca Fleetboard a acceptat provocarea, a folosit datele evaluate si a dezvoltat nxtload, un metamodul de cautare care integreaza oferte si functii cautare de la diferite burse si le permite dispecerilor sa dea comenzi pentru a-si completa capacitatea de transport. Primii parteneri ai Fleetboard ..