Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vestul mai pune o piatra la zidul in calea esticilor

Septembrie a venit cu vesti proaste pentru firmele de transport din Romania: Germania a inceput sa amendeze pauza de 45 de ore petrecuta in cabina camionului, Marea Britanie a anuntat ca introduce aceeasi masura de la 1 noiembrie, iar belgienii sunt tot mai agresivi in incercarea de a taxa local firmele care lucreaza in zonele industriale si logistice din tara lor. Pe langa controalele abuzive si sacaitoare carora le cad prada aproape toate camioanele cu placute de inmatriculare romanesti, mai nou Directia controlului fiscalitatii vehiculelor din Valonia a inceput sa solicite informatii cumparatorilor de viniete pentru autostrazile belgiene cu privire la tipul de activitate practicata in Belgia pe perioada pentru care au platit taxa de autostrada acolo.
 

Mai exact, se cer date de contact, seria de sasiu, modelul si marca de camion pentru care s-a platit taxa de autostrada si alte informatii menite sa se stabileasca daca nu cumva camioanele romanesti au petrecut mai mult timp in Belgia decat in Romania, astfel incat sa poata sa ceara plata in Belgia atat a taxelor si impozitelor pe profit, cat si a impozitelor si asigurarilor sociale pe salariile soferilor. In plus, firmele care sunt investigate pentru dumping social nu mai au dreptul de a-si deduce TVA pentru motorina, taxe de drum sau lucrari de reparatii efectuate pe teritoriul Belgiei.
Astfel de informatii pretioase trimise de firmele de transport sau de furnizorii de carduri de combustibil sau agentiile prin intermediul carora se platesc taxele de drum si care si recupereaza TVA pentru clientii lor transportatori pot duce la cererea retragerii documentelor portabile A1 pentru soferi, cu consecinte foarte grave pentru firmele de transport.
Pana la elaborarea noului pachet rutier, belgienii si francezii fac eforturi imense pentru a-i scoate pe estici din tarile lor, scop pentru care lucreaza intreg aparatul de stat, care cere insistent si colaborarea autoritatilor est-europene si a tuturor clientilor care angajeaza companii din estul Europei. Autoritatile romane, prin informatiile pe care se simt obligate sa le furnizeze autoritatilor belgiene sau franceze doar pentru ca acestea sunt insistente si invoca reglementari europene, ar putea lucra impotriva firmelor de transport care reprezinta cel de al patrulea cotizator la bugetul de Stat.
Belgienii ataca si prin sindicatele soferilor, care folosesc parcarile si Facebook-ul drept instrumente de indoctrinare a soferilor, care se ridica impotriva angajatorilor lor estici ce nu ii pot plati la acelasi nivel cu firmele belgiene, de pilda, cata vreme nici nu primesc aceleasi tarife de transport precum firmele vest-europene.
Fara a pune la indoiala dificultatile muncii de sofer de transport international, cei care ajung sa primeasca 1.800-2.000 de euro pe luna cu tot cu diurne trebuie sa se gandeasca la ce alternative au in Romania in alte domenii. Cati dintre medicii din Romania pot visa la un venit de 2.000 de euro, chiar si fara contributii la pensii echivalente? Si munca lor este una de maxima raspundere!
Cati dintre inginerii romani care lucreaza pe liniile de productie ale marilor producatori de masini sau componente auto primesc in Romania aceleasi salarii ca si colegii lor francezi sau germani? Plata diferentiata a aceleiasi munci in diferite tari din Europa nu se numeste tot dumping social, cata vreme produsele muncii lor se vand pe aceleasi piete?
Este inimaginabil ca vorbim despre asemenea legi inechitabile Est-Vest, iar statele est-europene par sa nu gaseasca argumentele potrivite pentru a le respinge. Sau nu au forta necesara pentru a se face auzite. As vrea sa vad politicienii romani ca se lupta pentru ca ultima resursa pe care o mai avem ca Stat, oamenii, si pe care am inceput de mult sa o pierdem, sa ramana in tara, daca vrem sa mai avem o tara. Altfel, vor pleca toti si vor umple, din pacate, mai ales nivelul de jos al tarilor bogate, vor face muncile pe care niciun vest-european nu mai concepe sa le faca: gunoieri, chelneri, cameriste, soferi de taxi sau de camion. Iar daca pierde banii care vin astazi din transporturi, Romania va ajunge intr-o situatie mai disperata decat a fost Grecia.

Articole similare