In 1892, fierarul Heinrich Schmitz a infiintat in Altenberge, langa Münster, o firma care avea sa devina peste ani liderul european in productia de remorci, semiremorci si caroserii pentru transport la temperatura controlata, transport de marfuri generale si transport de marfuri vrac. Astfel ca luna trecuta, la sediul din aceeasi localitate, cei 125 de ani de existenta ai Schmitz Cargobull au fost sarbatoriti alaturi de circa 5.000 de angajati si membri ai familiilor lor, clienti si jurnalisti din presa de specialitate, in cadrul mai multor evenimente care au impletit vizite de fabrica si prezentari de produse si proiecte de viitor cu expozitii de vehicule vechi si cu un spectacol de sunet si lumini de zile mari.
Aniversarea a prilejuit si lansarea unor pachete speciale „Editie limitata 125 de ani“, avand in centru cele mai de succes modele Schmitz, la preturi speciale. Astfel, pe piata sunt disponibile din septembrie 1.250 de semiremorci cu prelata S.CS, 1.250 de semiremorci frigorifice S.KO si 375 de basculante S.KI.
Prelata S.CS Editie aniversara dispune de a treia generatie a unitatii de control a sistemului telematic TrailerConnect (CTU3) cu senzor nou ce identifica usor miscarea vehiculului, tren de rulare Rotos durabil si care presupune costuri reduse de intretinere, sistem robust de iluminare pe LED, marcaje laterale luminoase, pentru mai multa siguranta in trafic, si autocolante spate care iau ochii si invita la petrecere alaturi de elefantul albastru. Iar pachetul optional Executive include senzori de cuplare pentru sistemul telematic al semiremorcii, sisteme de monitorizare a presiunii din pneuri, podea lipita (numai pentru S.CS Universal), serviciu telematic TrailerConnect Info si service complet pentru semiremorca si anvelope. Datorita pachetului aniversar pentru S.CS, prelata poate fi configurata si ca Universal Mega sau ca X-Light, iar versiunile pentru transport de bobine sunt si ele disponibile.
S.KO Cool Editie limitata este dotata similar si poate primi in plus service complet pentru agregatul frigorific si caroserie in cadrul pachetului Executive, dar si pachet Executive Plus.
Iar basculanta S.KI Editie limitata are sasiu galvanizat la cald, pentru valoare reziduala mare, tren de rulare Rotos si diverse elemente de design similare celorlalte doua modele, rezervor de aer din aluminiu, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri si TrailerConnect Info, iar service-ul complet pentru semiremorca include si partea hidraulica. Basculanta este disponibila in sapte variante diferite, iar daca se opteaza pentru pachet Executive clientii pot alege dintre sasiuri usoare cu patru lungimi pentru suprastructuri din otel de la 25 la 56 m3 si cu o lungime pentru basculanta din aluminiu de 27 m3.
Eforturi pentru a raspunde principalelor provocari ale momentului
In anul fiscal 2016-2017 Schmitz a primit deja un numar mai mare de comenzi decat in perioada similara din anul anterior, asa cum arata directorul de vanzari al companiei, Boris Billich, in special din Europa Centrala si de Vest, cererea fiind stimulata mai ales de noul concept Smart Trailer si de numeroasele produse si servicii lansate la IAA 2016.
Producatorul german trebuie sa faca fata acelorasi provocari din societatea moderna pe care le intampina companiile din toate domeniile de activitate – automatizare, sustenabilitate si eficienta, urbanizare si globalizare, digitalizare – si face asta prin noi concepte de transport, prin managementul mai bun al resurselor, cresterea sigurantei si capacitatii produselor de a fi reciclate, interesul pentru transportul „last mile“, conectivitate si transport digital.
Unul dintre proiectele aflate acum in derulare este TransFormers, care isi propune sa scada cu 25% emisiile de CO2 datorita aerodinamicii mai bune, eficientei la incarcare si Generatorului/ E-Motor pentru regenerarea energiei la coborarea dealurilor sau la franare, care presupune si un EBS nou ce include Brake Blending Functionality, propulsie electrica pentru a sustine camionul si folosirea energiei stocate doar pentru tractiune. Datorita acestuia din urma emisiile de CO2 au fost reduse cu 6%, iar optimizarea sistemului va creste aceasta valoare. Proiectul este finantat de Comisia Europeana si la el participa 13 parteneri, camioanele folosite fiind variante standard, iar cele trei semiremorci fiind adaptabile. Schmitz participa cu modelul S.CS, care permite reducerea emisiilor cu 9% datorita aerodinamicii si cu 4% datorita acoperisului mobil.
Proiectul isi propune sa duca in timp la omologarea primelor semiremorci electrificate.
Iar urmatorii pasi sunt in directia e-mobilitatii, dat fiind faptul ca vehiculele conventionale presupun costuri ridicate cu motorina si taxele de drum, pe cand vehiculele din programul E-Mobility sunt ecologice, nu au emisii in trafic urban, nu aglomereaza soselele si respecta prevederile legale ce urmeaza a fi introduse, si care limiteaza accesul vehiculelor poluante in tot mai multe zone din orase.
Pentru a raspunde provocarilor aduse de urbanizarea in crestere Schmitz Cargobull propune caroseria V.KO pentru vanuri, pentru segmentul de transport de 3,6 t, folosind panouri Ferroplast, care si-au dovedit deja calitatile in exploatare. In prezent in Europa 70% din caroserii sunt realizate din kituri achizitionate de la alti producatori si 30% din carosieri au propriul centru de producere a panelurilor, dar nu la scara europeana, deci initiativa Schmitz este cu atat mai binevenita. Vehiculele se caracterizeaza prin greutate scazuta, design modular, manevrare usoara, cost mic de exploatare, disponibilitate larga si retea de service extinsa la nivel european. Tinta este sa se livreze aceste kituri in 14 zile lucratoare de la primirea comenzii, iar montarea lor necesita mai putin de doua ore, cu doi tehnicieni, kitul constand din cel mult sapte module prefabricate.
Pentru a fi in pas cu cerintele legate de automatizare Schmitz are in vedere vehiculele autonome (folosite pe termen scurt in intralogistica si pe termen mediu pe autostrada si in orase) si mersul in pluton.
In plus, producatorul va infiinta in urmatoarele luni o noua companie digitala care sa continue imbunatatirea sistemelor deja existente pentru mobilitatea datelor (analiza, rapoarte, import/export de date, interfata API), mobilitatea activelor (service pro-activ pentru agregatul frigorific, interventii in caz de pana, service complet pentru semiremorci si anvelope, managementul reparatiilor, retea de service-uri partenere) si mobilitatea marfurilor (managementul temperaturii, geofencing, protectie antifurt, analiza rutelor, timpi morti, pozitionare si rutare).