Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Intretinerea drumurilor pe timp de iarna continua sa fie asigurata de firme private

Activitatea de deszapezire in Arges este efectuata de Regia Autonoma Judeteana de Drumuri, care dispune de 20 de utilaje proprii si pe restul le inchiriaza de la operatori prin achizitie publica, iar in 2018 bugetul de venituri si cheltuieli prevede completarea parcului propriu cu utilaje de deszapezire.
In Maramures deszapezirea este realizata de Consiliul Judetean Maramures, SC Drumuri-Poduri Maramures SA, care are propriul parc de echipamente specifice.
 

In cadrul proiectului Optimizarea capacitatii de interventie in situatii de urgenta in regiunea sud-vest Oltenia, finantat in cadrul POR 2007-2013 si implementat in 2011-2016, in care CJ Valcea a fost partener, au fost cumparate mai multe utilaje, printre care o autofreza de zapada, care a intrat in dotarea ISU. Activitatea de deszapezire pentru drumurile judetene din Valcea este realizata de Regia Autonoma Judeteana Drumuri si Poduri, care are patru autogredere, patru incarcatoare, 17 autobasculante de 16 si 25 t cu lame, opt tractoare cu lama sau plug, doua auzofreze, trei buldoexcavatoare si 16 autoutilitare. Pentru 2018 nu au fost facute propuneri de a achizitiona alte echipamente in cadrul programelor cu finantare externa, dar Regia si-a propus sa cumpere din surse proprii doua autobasculante de 25 t, un set de lame si raspanditor pentru deszapezire si un excavator de 22-25 t.
In Brasov deszapezirea este asigurata de un operator privat, Consal SRL, selectat prin licitatie publica, fondurile pentru aceasta activitate fiind asigurate din bugetul CJ Brasov. De altfel, in cele mai multe judete intretinerea drumurilor pe timp de iarna a fost incredintata prin licitatie unor operatori privati: Bistrita-Nasaud, Buzau, Caras-Severin, Galati (Asocierea Lecacons&Vega 93), Gorj (Asocierea Ydail Construct, Romstrade si Metalcolect Prod), Mures, Olt, Satu Mare, Teleorman, Vaslui sau Vrancea.
Deszapezirea pe drumurile publice din Prahova, cu lungime de 930 km, este finantata din fondurile proprii ale CJ si realizata de firme private care detin in total 136 de utilaje speciale proprii sau inchiriate (autofreze, incarcatoare frontale, autogredere, buldoexcavatoare, autoutilitare).
Nici CJ Timis nu detine echipamente de deszapezit, ci a semnat contracte, in urma unor licitatii, cu operatori privati: Asocierea Elf Road si Inteco Holding pentru zona de vest (158,2 km), Asocierea Eldiclau si Homestrade pentru zona de nord (166 km), Axela Constructii pentru zona de sud (236,5 km), MNG Trans, pentru zona de sud-est (151,5 km), Compact Product, pentru zona de nord-est (170,1 km) si Technocer, pentru zona de est (285,4 km). Finantatea activitatii de prevenire si combatere a inzapezirii drumurilor judetene se face din bugetul CJ Timis.
In Salaj s-a decis incheierea unor acorduri de asociere cu unitatile administrativ-teritoriale din judet, deci judetul nu are in proprietate echipamentele aferente realizarii lucrarilor de pe sectoarele de drum aflate in administrarea CJ.
In Tulcea, pentru ca reteaua de drumuri judetene aflate in administrarea CJ sa fie intretinuta eficient, ea este impartita in doua zone, iar serviciile de deszapezire au fost atribuite prin licitatie catre doi operatori privati.

Articole similare