Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comertul online aduce noi concurenti pentru logisticieni: e-tailer-ii si curierii

Timpul inseamna bani! Iar acest cliseu este cum nu se poate mai adevarat pentru distribuitori si logisticieni, care stiu ca orice reducere a erorilor de picking si orice timp imbunatatit in selectia si livrarea marfii presupune o reducere a costurilor operationale in acelasi timp cu o crestere a profitabilitatii. Iar astazi, pe masura ce comertul online castiga tot mai mult teren, este imperativ pentru un logistician sa tina pasul cu vremurile si sa isi adapteze procesele interne la pretentiile pe care le au consumatorii in era internetului.
 

Livrarea marfii intr-un timp foarte scurt implica un grad de automatizare din ce in ce mai mare. De aceea cererea de solutii care le fac viata mai usoara operatorilor in depozit si, implicit, le permit logisticienilor sa fie mai eficienti, este intr-o continua crestere. Pick by voice este doar unul dintre procesele cel mai des intalnite in depozitare, operatorii fiind ghidati de o aplicatie vocala in procesul de selectie a bunurilor. Dar exista si alte procese mai mult sau mai putin complexe, cum sunt ochelarii de realitate augmentata, folositi deja de cativa ani de DHL si care le permit operatorilor sa manipuleze marfa avand mainile libere, sau caruciorul inteligent, o solutie inovatoare despre care puteti citi in detaliu in paginile revistei noastre, dezvoltata de FM Logistic impreuna cu partenerul sau Balea, specialist in solutii logistice, cu ajutorul caruia pot fi pregatite simultan 48 de comenzi. Caruciorul, numit E-Shopeur, are o functie cu triplu control ce permite scanarea, identificarea numarului de articole ce trebuie colectate si cantarirea lor. Folosindu-l, compania reuseste sa economiseasca doua ore in fiecare zi, ceea ce inseamna o productivitate sporita. In plus, la ultima conferinta a FAN Courier, unul dintre actionari facea referire la evolutia spectaculoasa a comertului online pe piata de curierat, ocazie cu care a remarcat ca dezvoltarea internetului in mediul rural este aproape direct proportionala cu rata de penetrare a curieratului. Altfel spus, cum apare internet intr-o comuna, cum apar si livrarile de produse.
Dar pe masura ce e-commerce-ul continua sa creasca si consumatorii asteapta livrarea produselor intr-un timp foarte scurt, daca se poate chiar in aceeasi zi, pe piata isi fac loc un alt gen de logisticieni: e-tailerii. Practic, magazinele online cauta sa rupa lantul logistic traditional si sa dezvolte noi tehnologii care sa ii ajute sa scada costurile. Iar unul din numele mari care a anuntat ca deja face pasi in acest sens este Amazon, celebra companie de comert online. De la livrarile cu drone si pana la o flota de avioane cu care deja efectueaza transport nu a fost decat un pas. Iar cel mai recent anunt din partea gigantului american este ca isi dezvolta operatiunile in Europa, unde deja a investit peste 15 miliarde de euro din 2010 si pana in prezent. Mai mult, pentru a-si reduce dependenta de partenerii logisticieni cu care colaboreaza, retailerul a initiat in Germania un program pilot impreuna cu Shell, prin care a dezvoltat in benzinarii o retea de puncte de unde clientii isi pot ridica singuri pachetele comandate online. Ramane de vazut in ce masura vor reusi retailerii online sa ia o parte din felia logisticienilor clasici, cert este ca supply chain-ul este unul dintre domeniile dinamice in ceea ce priveste integrarea tehnologiei, iar viitorul nu poate merge decat in aceasta directie.

Articole similare

Ad