Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cod Rosu pentru afacerile din S-E tarii

Ca de fiecare data, gerul si ninsoarea iau autoritatile pe nepregatite si ingroapa economia romaneasca in nameti. Pentru industria de transport, logistica si, mai ales, retail, blocajele rutiere, feroviare si navale inseamna ca marfurile nu sunt livrate la timp, cursele se imputineaza si creste consumul de motorina. In plus, in Portul Constanta, principala poarta comerciala a Romaniei, cantitatea de marfuri care a tranzitat zona a scazut, avand in vedere faptul ca activitatea portuara a fost redusa cu 7%. Toate acestea se traduc in pierderi zilnice de milioane de euro.
 

Iarna a inceput in forta in 2017, imediat dupa Boboteaza sudul si centrul tarii fiind puse la pamant de un val de ninsori si ger naprasnic. In aceasta situatie, autoritatile s-au vazut nevoite sa inchida partial sau total zeci de drumuri nationale, in special pe relatia Bucuresti-Calarasi-Constanta, cel mai important pentru transportatori fiind A2 (Autostrada Soarelui), care a fost inchis timp de mai multe zile. In aceste conditii, activitatea carausilor a fost redusa cu cateva zeci de procente fata de o luna normala, situatie care a dat peste cap intreg lantul de aprovizionare a companiilor de retail si a diversilor producatori si distribuitori. In plus, si trenurile de marfa au circulat cu dificultate sau chiar deloc, astfel ca si industriile au fost afectate.
Pentru Europe Metal Trade, care intr-o luna obisnuita livreaza in jur de 1.000 t de tabla, inchiderea A2 a insemnat o activitate extrem de redusa, in conditiile in care nu a putut contracta transportatori pentru efectuarea livrarilor. Principalele destinatii sunt Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Giurgiu si Brasov, iar reprezentantii companiei ne-au marturisit ca spera sa recupereze in februarie startul slab din ianuarie.
Inceputul de an a fost mai dificil din punct de vedere al miscarii flotei si pentru importatorul de materiale de constructii, articole sanitare si echipamente de incalzire Black Sea Suppliers, una dintre cele mai mari companii din Constanta. Insa nu neaparat iarna grea a fost cauza principala pentru care circa 70% din flota de distributie pe ruta Constanta-Oradea a fost stationara, dupa cum ne-a explicat managerul de transport, Sorin Hiropedi. „Am fost afectati si nu prea. Practic, am avut noroc pentru ca pana pe 13 ianuarie am fost in inventar si astfel am putut da liber soferilor, si-au mai luat si ei zile de concediu restante etc. Din cele peste 20 de vehicule cu care facem distributia in punctele de lucru pe ruta Constanta-Oradea, circa 70% nu au circulat, dar, repet, nu neaparat din cauza vremii. Sigur, am fost afectati de inchiderea Autostrazii A2 si a variantelor ocolitoare DN2A si DN22. In viitorul apropiat ma astept sa nu fie onorate comenzile in totalitate, dar nu tine de noi. Clientii nostri au inteles situatia“, a detaliat acesta.
Pentru Arabesque, o alta companie ce isi desfasoara o parte a activitatii intr-o zona afectata de intemperii, respectiv Braila, Galati, Tulcea si Constanta, faptul ca …

Articole similare