Pentru multe companii de transport, furnizorul de combustibili, care adesea poate asigura un pachet complet de servicii, de recuperare de TVA, accize si chiar taxe de drum din toata Europa, este un partener care, ales nu numai dupa criteriul pretului sau al comisionului perceput, poate aduce economii considerabile. Oferta fiind diversificata comparativ cu situatia pietei de acum 20 de ani, carausii se pot orienta in negocieri nu numai asupra celui mai bun pret, ci si asupra acoperirii retelei si asupra calitatii produselor si serviciilor oferite.
Majoritatea companiilor intervievate prefera insa sa isi faca recuperarile de TVA/acciza cu furnizorul de carduri, prea putine avand curajul, in special din cauza birocratiei „stufoase“, de a o face pe cont propriu, in special in Romania.
Cu toate reticentele, tendinta este – datorita eliminarii supra-accizei, dar si a scaderii TVA – ca volumele mai mari de alimentare sa se mute catre tara, pretul pietei autohtone la combustibili devenind acum extrem de competitiv.
„Daca nu mai putem creste pretul transportului, macar sa reducem cheltuielile.“
Compania aradeana Polach Logistics&Transport efectueaza transport international, cu echipaje, cu 80 de autotractoare si 150 de remorci, iar transportul la nivel national il realizeaza cu ajutorul unei retele de peste 20 de colaboratori cu autotractoare, cu exceptia contractelor de tip just-in-time, cu ora de prezentare la rampa, cu linii de productie, unde nu isi asuma riscul lucrului cu colaboratorii. Compania acopera toata Europa, dar predominante sunt destinatii precum Anglia, Germania si Italia, mai putin Franta, Cehia, Polonia si Suedia. „Pana in 2017 am alimentat in Ungaria (peste 80%), Belgia, si uneori in Cehia si Slovenia. Insa de cand s-a scos supra-acciza si a mai scazut TVA am mutat toate volumele in Romania, pretul fiind acum mai bun decat in strainatate. Detinem rezervoare de incinta cu capacitate de 120.000 l, iar achizitia de motorina se face vrac, cu plata in avans. Daca nu mai putem creste pretul transportului, macar sa reducem cheltuielile“, a explicat Diana Covaci, administratorul companiei, subliniind ca necesarul de 350.000 l/ luna era asigurat pana in 2017 de TSG euroShell si Eurowag si acum de Rompetrol pentru achizitii vrac.
Potrivit lui Cristian Hodis, director comercial Clio Group, firma care efectueaza transport international in tarile scandinave, achizitia de combustibil se face pe extern in parteneriat cu TSG euroShell, alimentand predominant in Germania (90%).
Activand pe segmentul expres, compania hunedoreana STY Trans Express HD efectueaza transport international exclusiv intre Romania si Anglia, tur-retur, cu alimentari preferentiale din Romania, Austria, Luxemburg, Franta si Anglia. „Avem contract cu OMV Petrom. Consumam lunar combustibil in valoare de peste 10.000 de euro, in conditiile in care lucram numai cu 30-40% din flota“, a precizat Stefania Nicoara, administratorul companiei, mentionand ca, in timp, a observat anumite …