Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Consum mai mic cu 13% datorita unei combinatii de noi tehnologii

Renault Trucks are un nou vehicul-laborator, Urban Lab 2, dezvoltat impreuna cu sase parteneri – Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA Lyon (LamCoS) si IFSTTAR (LICIT) – in cadrul proiectului cooperativ EDIT (Efficient Distribution Truck), finantat de Fondul Inter-Ministerial Unic, la care participa Regiunea Auvergne Rhône-Alpes, autoritatile metropolitane din Lyon, consiliul departamental Ain si FEDER. Urban Lab 2 combina tehnologii inovatoare din domeniul aeronauticii, hibridizarii motorului, anvelopelor si infrastructurii de comunicatii ce au permis realizarea de economii de carburant de 13% comparativ cu un vehicul Renault Trucks D Wide similar.
 

Daca Optifuel Lab 1 si 2 erau vehicule experimentale dedicate cercetarii si dezvoltarii in transportul de lunga distanta, Urban Lab 2, proiectat pe baza unui Renault Trucks D Wide Euro 6, de 19 t, are in vedere sectorul de distributie urbana si regionala, scopul sau fiind acela de a oferi inovatii accesibile pana in 2020 din patru zone cheie: aerodinamica, lant cinematic, conectivitate si anvelope.
Fiecare proiect este diferit, puncteaza oficialii Renault Trucks, iar Urban Lab 2 presupune dezvoltarea de tehnologii complet noi, dar si rezultate ale unor proiecte din trecut, legate mai ales de economia de carburant.
Unul dintre scopurile vehiculului demo este sa evalueze tehnologiile testate pentru clientul final. RT introduce pe acest camion tehnologii despre care reprezentantii sai considera ca pot intra in productia de serie pe termen mediu, dar, pentru ca testele nu au inceput inca si nu exista rezultate complete, nu se poate decide care dintre acestea chiar vor fi folosite pe vehiculele standard ale companiei.
Pentru a reduce coeficientul de frecare, inginerii au lucrat asupra fluxului de aer de-a lungul vehiculului. Lamberet si RT au adaptat cabina, sasiul si caroseria frigorifica in functie de recomandarile specialistilor in aerodinamica, indeplinind si cerintele legale si operationale care vizeaza transportul sub temperatura controlata. Primul pas implica reducerea suprafetei frontale prin pozitionarea agregatului frigorific sub sasiu, pentru a optimiza conexiunea dintre caroserie si autotractor, a micsora inaltimea si a imbunatati fluxul de aer. Astfel se poate incorpora un deflector pe acoperis, care asigura continuitatea cu caroseria. Reproiectarea arhitecturii interioare a caroseriei frigorifice a facut progrese importante in ceea ce priveste forma acoperisului, fara a creste inaltimea, iar lateralele vehiculului au fost prevazute cu deflectoare din material textil acoperit cu PVC, folosit in premiera, care, cand e intins si fixat pe deflectoarele laterale, ofera un sistem usor, eficient si economic.
Fluxul de aer lateral a fost imbunatatit prin intermediul unor roti cu design aerodinamic si prin instalarea unor deflectoare posterioare in armonie cu arhitectura si continuitatea partii din spate a vehiculului. Treapta de acces este complet acoperita, datorita unei aparatori mobile, …

Articole similare