Diferentele de cost dintre pietele vest si est-europene de transport au dus la acuzatii numeroase de concurenta neloiala din partea vesticilor. Pentru a pune capat acestei situatii, mai multe state occidentale au intreprins actiuni singulare si, de aceea, ineficiente. La initiativa ministrului de transport din Franta, Alain Vidalies, pe 31 ianuarie, ministrii transporturilor din Austria, Belgia, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Luxemburg, Norvegia si Suedia s-au intalnit la Paris pentru a semna un acord care sa stabileasca o pozitie comuna in ceea ce priveste politica europeana a cabotajului rutier, timpii de conducere si odihna si lupta impotriva dumpingului social si a competitiei neloiale.
Scopul este de a transmite un semnal Comisiei Europene, ce urmeaza sa propuna o revizuire a legislatiei comunitare din sectorul transporturilor, care in acest moment a incetinit pasul catre liberalizarea pietei de transport rutier.
Initiativa „Road Alliance“ promoveaza un plan de asigurare eficienta a drepturilor sociale fundamentale ale soferilor si controale mai eficiente in domeniu. Aceasta include, pe de o parte, actiuni care unesc unele reglementari nationale ale fiecarui stat participant la aceasta actiune si, pe de alta parte, actiuni ce vizeaza practici de coordonare si imbunatatire a controlului actiunilor de frauda.
Gata cu viata degradanta din parcari!
Ministrii transporturilor din tarile vest-europene au decis implementarea unor masuri care sa garanteze un echilibru intre munca soferului si viata sa privata. Avand in vedere numarul mare de camioane care se afla in perioadele de weekend in alte state decat cele de origine, unde soferii efectueaza pauza saptamanala, printre cele mai importante masuri sunt cele care vizeaza regulamentul 561/2006. Respectiv, sanctionarea efectuarii pauzei de odihna saptamanale normale in cabina camionului si/sau a companiilor care nu respecta reglementarile in vigoare si/sau promovarea la nivel national si european a adoptarii de noi practici care sa incurajeze angajatorii sa permita soferilor care lucreaza in afara tarii de origine sa se intoarca acasa cel putin cu ocazia perioadei saptamanale de odihna.
Unele state membre au adoptat deja astfel de masuri, iar altele le au in vedere. Valoarea lor adaugata este aceea ca soferul va putea beneficia de un echilibru intre munca si viata sa privata prin incurajarea intoarcerii sale acasa, pentru a pune capat conditiilor degradante de viata din parcari. In plus, astfel se restabileste competitia loiala pe piata, prevenind companiile din estul Europei sa efectueze circuite foarte lungi, cu aceiasi soferi, in afara tarilor de origine. O alta masura luata in considerare o reprezinta verificarea aplicarii legislatiei europene privind plata soferului in functie de timpul de lucru, nu pe kilometru sau pe cursa.
Conditii de acces la profesie pentru soferii de utilitare de sub 3,5 t
Vesticii vor sa reglementeze si domeniul transporturilor internationale cu vehicule cu masa …