08.04.2017 / Marilena Matei

De vreo 2-3 ani multe firme si dintre cele mici, si dintre cele mai mari care aveau contracte pe volume mari la national s-au decis sa iasa sa lucreze la international. Au fost firme mari care lucrau timid la intracomunitar, deoarece contractele mari cu cativa producatori si retaileri le tineau pe tara la preturi care au scazut insa constant. Atunci cand a venit momentul sa caseze din parcul vechi si sa isi cumpere camioane noi, multi transportatori romani au inteles ca nu au nicio sansa sa se dezvolte facand transport intern si ori se lasa de meserie, ori isi iau lumea in cap. Asa au plecat unul cate unul camioanele de la intern si producatorii s-au vazut nevoiti sa mai puna cativa banuti pe kilometru pentru a-si putea transporta marfurile. Mai ales in sezon, cand transportatorii isi scoteau parleala pentru tot anul.
 

08.04.2017 / Marilena Matei

Avocati belgieni sustin ca sunt anumite puncte de control rutier in Belgia, unde politistii controleaza in special camioanele cu numar de inmatriculare in estul Europei, cele din Romania si Bulgaria fiind majoritare. Cu toate acestea, razboiul politistilor belgieni nu se duce neaparat cu firmele romanesti de transport, cat mai ales cu firmele care au sediu in Belgia, dar folosesc pentru contractele incheiate din Belgia camioane inmatriculate in statele est-europene. Telul este obligarea firmelor de transport care incarca si descarca in Belgia sa plateasca taxele si impozitele in Belgia, nu in tari din estul Europei. Controalele din trafic sunt urmate de descinderi coordonate la autobazele inchiriate pentru parcarea a sute de camioane inmatriculate in estul Europei.
 

08.04.2017 / Beatrice Zavoeanu


In ultimele luni, atat exporturile, cat si importurile inregistrate pe Bursa TimoCom au avut o evolutie sinusoidala, cresterile alternand cu scaderile, insa cu variatiile aproape nesemnificative.
Singurele cresteri ale exporturilor au fost pe relatiile Franta, Bulgaria si Ungaria, unde s-a ajuns la un raport marfa/camion de 9/91, 9/91 si 5/95, fata de 6/94, 7/93, respectiv 4/96, cu o luna in urma. De cealalta parte, singurele scaderi ale exporturilor s-au inregistrat pe relatiile Austria, de la 9/91, luna trecuta, la 4/96, pe Italia, de la 16/84, la 11/89 si Germania, de la 8/92, la 4/96. Pe toate celelalte relatii, raporturile marfa/camion s-au mentinut la acelasi nivel cu luna anterioara.
 

08.04.2017 / Petronela Jipa

In vara ar putea intra in vigoare si in Germania interdictia ca soferii de camion sa faca pauza saptamanala normala in cabina, iar principala motivatie care sta la baza acestei decizii este, asa cum declara autoritatile, mizeria din spatiile de parcare, servicii si odihna, de la finalul saptamanii, care a aparut cand Belgia a instituit amenda de 1.800 de euro pentru companiile ai caror soferi sunt surprinsi pe teritoriul sau luand pauza saptamanala normala in camion. Ca urmare, conducatorii auto din tarile central si est-europene s-au mutat din parcarea de pe autostrada E 40 de langa Liege in Germania, unde stationeaza timp de 45 de ore, adesea in conditii dificile, in fata camionului lor sau langa el, ceea ce pentru vestici este „scandalos“.
 

08.04.2017 / Beatrice Zavoeanu

Decizia autoritatilor germane de a interzice efectuarea pauzei de 45 de ore in cabina camionului, a luat prin surprindere transportatorii romani, majoritatea nefiind pregatiti cu o strategie clara in acest sens. Unii s-au gandit la inchirierea pe cont propriu sau in asociere cu mai multe firme a unor parcari private sau a unei locuinte in Germania, insa este greu de prevazut unde il va prinde pe sofer respectiva pauza. In plus, acestia considera destul de periculos sa isi lase camionul incarcat, chiar si in parcari private, nesupravegheat de sofer, in conditiile in care, pe timpul transportului ei sunt primii vinovati in fata clientilor daca se intampla ceva cu marfa. Astfel ca, prima solutie la care s-au gandit a fost evitarea cabotajului aici sau efectuarea numai a curselor directe catre Germania.
 

08.04.2017 / Alexandru Ionescu

„Toti pentru unul!“. Sub aceasta deviza functioneaza cea mai noua miscare sindicala a soferilor profesionisti din Romania, „Solidaritatea Soferilor Drumuri Bune“ (SSDB), o organizatie ce isi doreste sa „omogenizeze“ relatia dintre cei aflati la volanul camioanelor si patronat, fara insa a compromite drepturile niciuneia dintre parti. Problemele cele mai frecvent reclamate de soferi sindicatului sunt neplata sumelor convenite ca diurna si salariu atunci cand soferul produce unele pagube angajatorului voit, nevoit sau din neglijenta. Sindicatul mai atrage atentia asupra semnarii unor dispozitii de plata in alb si stabilirii ad-hoc a valorii diurnei acordate, cauzate de neconcordantele dintre Codul muncii si regulamentele internationale cu privire la timpul de conducere posibil, pe de o parte, si noile restrictii impuse de mai multe state europene la pietele interne de transport prin stabilirea unui salariu minim si pentru soferii straini care incarca/descarca pe teritoriul lor.
 

08.04.2017 / Petronela Jipa

In conditiile in care profitul/km a tot scazut in ultimul timp, transportatorii cauta sa ajunga la un volum cat mai mare de activitate pentru ca per total sa fie eficienti si sa-si continue investitiile si dezvoltarea. Iar sarbatorile legale cu restrictii de circulatie din diverse tari - care pot aduce, in medie, 600 km/zi in minus pentru camioanele care se intampla sa se afle acolo, in conditiile unor costuri fixe substantiale, mai ales pentru cele in leasing - reprezinta un impediment daca nu se organizeaza foarte bine cursele si programul soferilor. In plus, in apropierea acestor zile, si mai ales a Craciunului si a Pastelui, tarifele de transport pot fluctua semnificativ pe piata curselor spot, adesea nu in beneficiul transportatorilor.
 

08.04.2017 / Marilena Matei

Dupa un an foarte bun pentru Volkswagen Autovehicule Comerciale, marca germana se pregateste de lansarea in Romania a celui mai nou si mai avansat model de utilitara grea de pe piata. Noul Crafter este disponibil din aprilie in varianta cu tractiune pe fata, o noutate pentru acest model, urmand ca din a doua jumatate a anului sa intre in productie si versiunile cu tractiune pe spate si 4Motion. Cu o oferta completa de finantare si servicii de asistenta, noul „Van al Anului 2017“ este pregatit sa cucereasca si piata romaneasca.
 



Page 1 of 266