02.10.2017 / Trafic Media

In prezent, utilizarea infrastructurii rutiere se taxeaza pentru vehiculele comerciale de peste 3,5 t. Propunerea CE este de a taxa toate categoriile de vehicule inclusiv in functie de perioada de timp petrecuta intr-un anumit stat. Diferentierea in functie de clasa de poluare este invechita, pentru ca cele mai multe vehicule corespund clasei de poluare Euro 6. Aceasta va fi redusa treptat, pana in 2021, si se va introduce un nou sistem de calcul, in functie de emisiile de CO2.
 

29.09.2017 / Cristiana Sandulescu

Transporturile au ramas printre putinele domenii in care Romania este competitiva la nivel european, cifra de afaceri inregistrata pe acest segment in 2016 fiind de nu mai putin de 8,6 miliarde de euro. Lucrurile s-ar putea schimba dramatic insa in urmatorii ani, daca CE va reusi sa isi duca la bun sfarsit planul „diabolic“ de ingradire a transporturilor, prin supra-reglementare si birocratizare, asa cum se propune in proiectul de modificare a Pachetului Rutier si a directivei privind detasarea transnationala.
 

29.09.2017 / Petronela Jipa

Romfracht este o casa de expeditii cunoscuta mai mult pe plan international decat in tara, asa cum declara presedintele sau. Acum cinci ani a inceput productia de fibra de polipropilena, pentru a recupera mai usor TVA care statea prea mult timp blocat la stat, iar intre timp si aceasta activitate de nisa s-a dezvoltat si contribuie din ce in ce mai mult la profitul companiei. Loc pentru crestere mai este in ambele domenii, dar conducerea Romfracht nu este preocupata doar de extindere, ci si de diversificarea ofertei, intentionand sa construiasca in urmatorii 2-3 ani un show-room si un service pentru o marca exclusivista de autoturisme.
 

29.09.2017 / Petronela Jipa

Primele 500 de companii de transport din Romania au obtinut in 2016 o cifra de afaceri de peste 4,2 miliarde de euro, in crestere fata de cele peste 3,3 miliarde de euro din 2015, in timp ce profitul a scazut cu aproximativ 1,4 milioane de euro, de la 179.508.391 la 178.078.700. Iar daca ne raportam numai la primele 20 de firme in functie de cifra de afaceri, care realizeaza circa un sfert din cifra de afaceri a primelor 500, remarcam ca in cazul lor cresterea a fost de la 923.497.891 la 1.057.223.469, in timp ce profitul a scazut cu aproape 5,6 milioane de euro, adica mult mai mult decat in cazul celor 500 de firme. Opt dintre primele 20 de firme in functie de cifra de afaceri au inregistrat profituri mai mici in ultimul an, asa cum reiese si din discutiile avute cu managerii acestor firme, care arata ca scaderea tarifelor din ultimii ani, coroborata cu cresterea cheltuielilor, in special a celor legate de forta de munca, face ca in anumite perioade din an sa se lucreze chiar pe pierdere, iar valorile sa fie greu sau imposibil de recuperat in lunile mai productive.
 

29.09.2017 / Petronela Jipa

Dianthus si-a extins an de an flota cu 20-30 sau chiar 50 de camioane, astfel ca si cifra de afaceri a avut o crestere constanta in ultimii ani - cu o exceptie in 2014 - insa nu in aceeasi masura, deoarece tarifele de transport au fost tot mai mici. Totusi, profitul se mentine la peste 10%, o valoare buna, care arata ca firma pitesteana este in continuare una dintre cele mai solide de pe piata noastra de profil. In 2017 Dianthus a achizitionat 30 de ansambluri, atat pentru inlocuirea flotei mai vechi, cat si pentru extindere, iar cifra de afaceri va fi si ea mai mare, insa profitabilitatea va avea de suferit din cauza pierderilor din lunile de iarna.
 

29.09.2017 / Mariana Bleort

Cu o flota de 105 camioane, Semiramis a reusit anul trecut sa ajunga la o medie de 12.000 km/camion/luna, iar pana la finalul acestui an va avea 123 de unitati, jumatate pentru transport de produse frigorifice si jumatate pentru marfuri generale. Desi costurile de transport au crescut tot mai mult in ultimul timp, iar preturile au ramas la fel, compania a reusit sa isi mentina relativ constanta marja de profit atat prin cresterea volumului de marfa, cat si prin gestionarea mai buna a curselor si a clientilor. Cu toate acestea, Semiramis are in plan o diversificare a activitatii de transport, avand in vedere piedicile care au aparut in Comunitate. Asa ca de anul acesta a achizitionat sase vehicule specializate pentru transport de masini.
 

29.09.2017 / Marilena Matei

Dupa succesul enorm repurtat cu Seriile R si S, alese Camionul Anului 2017, Scania isi continua lansarile prin extinderea noutatilor si pe cabinele G si P. Noul tel il reprezinta acum acapararea a 30% din piata europeana de vehicule de constructii, bazandu-se pe lansarea versiunii XT, o noua generatie de motoare V8 (care folosesc doar SCR), mult mai economice si mai silentioase, o multime de echipari cerute de piata (pedala de ambreiaj pentru aplicatiile unde e nevoie de o manevrabilitate sporita, frana electrica, sistem de protectie antiimpanare si la modelele off-road etc.) si sistem de mentenanta flexibila, cu intervale de service modificate in functie de uzura. Totul la un pret cu 10-12% mai mare decat la generatia anterioara, dar care se poate amortiza in aproape doi ani, datorita eficientei sporite si costurilor mai mici de exploatare.
 

29.09.2017 / Alexandru Ionescu

Presiunea pe pret din partea clientilor continua sa fie o piedica importanta in dezvoltarea pietei europene de transport, iar finalul anului va veni cu miscari de flote dinspre Comunitate spre intern si international, este de parere Alin Pop, administratorul firmei Trans-Prima, din judetul Alba, specializata in grupaje pe relatiile Germania, Italia, Belgia, Olanda si Luxemburg. Cu o flota extinsa de 37 de camioane, compania estimeaza realizarea unei cifre de afaceri de 4,7-4,8 milioane de euro, asemanatoare cu cea din 2016, insa cu un profit in usoara scadere fata de anului trecut.
 



Page 1 of 277