01.02.2016 / Trafic Media

EXPO TRANZIT 2016Dupa mai bine de 10 ani in care organizeaza conferinte in toate regiunile tarii, la care participa sute de operatori de transport marfa si persoane, dar si firme de logistica, producatori, curieri si distribuitori, revista Tranzit organizeaza in acest an primul targ de transport si logistica, dand astfel posibilitatea tuturor celor interesati de conferintele Tranzit sa participe intr-una din cele trei zile de targ.

Expozitia de vanuri, camioane, semiremorci, microbuze, autobuze, autocare si stivuitoare se va intinde pe circa 4.000 m2 la exterior si 1.500 m2 la interior si se adreseaza intregii industrii de transport si logistica. Nu vor lipsi serviciile complementare - solutii software, produse after-sales (piese de schimb, anvelope, carduri de combustibili, lubrifianti), burse de transport, solutii de leasing si asigurari.
 

06.06.2017 / Mariana Bleort

Data de 31 mai 2017 este una care va intra cu siguranta in istoria transporturilor europene, prin publicarea noului pachet rutier ce va schimba fata acestei piete. Discutiile despre modificarile reglementarilor rutiere au pornit de la decizia celor mai puternice state din UE de a restrictiona accesul in tara lor al companiilor din est, considerate mai ieftine. A inceput Germania, urmata de Franta, Austria, Italia, Olanda si, mai nou, Luxemburg.
Iar una din principalele modificari pe care ar putea sa le aduca acest nou pachet se refera la cabotaj, care ar putea fi restrans de la sapte la trei zile, iar timpul petrecut in plus pe teritoriul tarii gazda sa fie considerat detasare, pentru care soferul trebuie platit la nivelul salarial din statul respectiv.
 

06.06.2017 / Petronela Jipa

Parchetul Federal din Belgia a solicitat unui judecator specializat in drept financiar sa analizeze practicile unei presupuse organizatii infractionale active in Belgia, Luxemburg si Romania, dirijate din Belgia si suspectate ca face dumping social pe scara foarte larga prin numeroasele sale filiale. Iar pe 8 mai au inceput anchete si perchezitii la cateva firme din cadrul Jost - una dintre cele mai importante companii de transport din Belgia - in Valonia, unde aceasta are mai multe filiale, dar si in Flandra, acuzatia fiind de frauda sociala de mare amploare.
 

06.06.2017 / Petronela Jipa

Asociatia belgiana Transport en Logistiek Vlaanderen a redactat un document in care aminteste ca libera circulatie a serviciilor in UE garanteaza ca un subcontractor strain poate efectua o prestatie pentru un client din Belgia fara a avea prea multe restrictii in aceasta tara, dar atrage atentia asupra faptului ca in 2007 guvernul belgian a introdus obligativitatea ca oricine care nu este parte a sistemului de securitate sociala de acolo sa prezinte certificatul Limosa-1. Iar raportul Limosa inregistreaza toti lucratorii straini de pe teritoriul Belgiei si face posibil controlul acestora.
 

06.06.2017 / Beatrice Zavoeanu

Potrivit procuraturii locale, o firma din Beernem (Flandra de Vest) a folosit filiale de tip cutii postale in Slovacia si Luxemburg pentru a beneficia de cei zece soferi romani aflati la dispozitia companiei belgiene. Managerul Daniel V. (60 de ani) a primit o sentinta de sase luni, cu suspendare, si a fost amendat cu 36.000 de euro, iar compania sa a fost condamnata la plata unei amenzi de 180.000 de euro.
 

06.06.2017 / Beatrice Zavoeanu

La Strasbourg se pregateste un pachet de norme aprobate deja de Directia Generala a Comisiei Europene. Noile reguli, ce vor avea un impact puternic asupra sectorului de transport, vor trebuie sa primeasca, pana la sfarsitul lui mai, acceptul consiliului de Comisari pentru a ajunge in plenul Parlamentului European. Modificarile vizeaza in special accesul la piata si la profesie, taxele pentru infrastructura si timpii de condus si de odihna, urmand ca in noiembrie sa apara si amendamente de modificare a regulamentului pentru transport combinat si intermodalitate.
 

06.06.2017 / Trafic Media

Subsecretarul italian de transport, Simona Vicari, care reprezinta guvernul in tratativele cu transportatorii, afirma un obiectiv clar urmarit de legislatori: „crearea conditiilor potrivite de operare, pentru companiile din industrie, intr-un mediu care a devenit din ce in ce mai competitiv“. Pentru asta, in cadrul unei conventii ANITA organizate la Roma, a vorbit despre pachetul rutier care se afla in pregatire la CE, mentionand ca cel mai interesant punct, pe langa dumpingul social, se refera la intentia de interzicere a pauzei saptamanale, de 45 de ore, in cabina, asa cum au facut in ultimele luni Franta si Belgia. De asemenea, ...

06.06.2017 / Cristiana Sandulescu

Cu o zi inainte de expirarea perioadei de plafonare a tarifelor RCA, ASF a anuntat tarifele de referinta pe fiecare segment de vehicule si, surpriza, acestea sunt intr-o prima faza mai mici decat tarifele de prima maxime impuse in ultimele sase luni. Desi mai sunt cateva elemente de pus la punct, cum ar fi factorul „n“, care face diferenta intre clientii cu factor de risc redus si mediu si cei cu risc ridicat, reprezentantii ASF sunt de parere ca nu exista premise de crestere a tarifelor RCA odata incheiata perioada de plafonare.

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a anuntat astazi tarifele de referinta pentru politele RCA, conform prevederilor OUG nr. 54/2016 si normei privind metodologia de calcul a acestora.
 



Page 1 of 273