Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Romania, un graunte pe piata europeana de comert online“

In Romania comertul online reprezinta doar 2,5% din totalul retailului, ceea ce indica un potential urias pentru piata de profil. Jucatorii implicati pe acest segment comercial au cresteri semnificative de la an la an, fie ca vorbim de magazinele online, companiile de curierat sau cele de logistica, astfel ca au aparut deja firme specializate in e-fulfillment, un concept de logistica relativ nou in Romania. Reprezentanti ai unor companii de top din categoriile enumerate mai sus, invitati in cadrul conferintei organizate de Tranzit la Bucuresti, au explicat care sunt rezultatele obtinute, asteptarile, dar si provocarile cu care se vor confrunta in continuare.
 

Mirela Scarlatescu, director de logistica Policolor, moderatoarea panelului dedicat e-commerce in cadrul conferintei Tranzit, a aratat ca la nivel mondial cele mai mari cifre din comertul online sunt obtinute de SUA, China si Marea Britanie. Anul trecut in Romania comertul electronic a avut o valoare de peste un miliard de euro pe o piata unde activeaza mai mult de 5.000 de magazine online, insa chiar si in aceste conditii comertul online reprezinta doar 2,5% din comertul total, ceea ce arata ca potentialul este foarte mare. Bogdan Colceriu, reprezentantul Frisbo, a afirmat ca „piata de online in Romania este foarte dinamica, este ceva normal sa vedem magazine online care raporteaza cresteri de 50% pe an. Pe de o parte creste e-commerce-ul clasic cu magazine deja stabilizate pe piata, insa au o viteza de dezvoltare foarte puternica si afacerile din zona fashion, home&deco. Romania este un graunte pe piata europeana de comert online. De pe o zi pe alta apar magazine online, dar bineinteles ca nu toate sunt sustenabile. Cred ca in Romania se va intampla ceva similar cu ce s-a intamplat in SUA. Magazinele online mari ajung la un anumit stadiu de maturitate, iar in momentul in care piata va deveni tot mai greu accesibila magazinelor mici vor aparea magazine foarte specializate, se vor dezvolta nisele.“
Se estimeaza ca la finalul lui 2015 Frisbo va avea cifra de afaceri de doua miliarde de euro, dubla fata de 2014.
Si platforma elefant.ro si-a dublat cifra de afaceri, iar George Plumbuitu considera ca „atunci cand iti propui sa dublezi cifra de afaceri de la an la an fidelizarea nu este singurul lucru care te preocupa, ci trebuie si sa generezi clienti noi, pentru ca altfel ramai captiv intr-o anumita nisa. Piata romaneasca are foarte mult de recuperat pentru ca online-ul a patruns greu, sunt foarte multe magazine, iar diferenta se va face prin serviciile pe care fiecare dintre noi le oferim clientului final.“

Oricat de bine s-ar face planificarea, surprize tot apar
Alin Gherman, director comercial DPD Romania, a recunoscut ca volumele operate au crescut cu 26%, online-ul fiind principalul motor de crestere, dar a atras atentia ca „atunci cand intri pe online trebuie sa iti schimbi mentalitatea. Piata ta nu mai este doar Romania, magazinele de aici sunt in competitie nu numai cu altele din …

Articole similare