Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

10-11 aprilie: Gala Tranzit de premiere a operatorilor logistici şi expeditorilor din Romania

Revista Tranzit începe seria conferinţelor din acest an cu un eveniment complex, de două zile, care va avea loc la Oradea pe 10 şi 11 aprilie.

Prima zi de conferinţă este dedicată reflectării asupra costurilor crescute în 2025 la taxe de drum, salarii, echipamente/anvelope, cu ochii şi pe ce urmează în 2026 privind noua taxă de drum din România.

Discutăm despre noile propuneri de transport intermodal, disponibile deja sau aflate în pregătire, cu costuri comparative cu rutierul pe întreg traseul, de la expeditor la destinatarul final.

Tot despre costuri discutăm şi în contextul forţei de muncă, un element cu potenţial de creştere a costurilor şi în perioada următoare, după creşteri repetate în ultimul an.

Punctăm noutăţile şi, mai ales, punctele fierbinţi generatoare de amenzi în ceea ce priveşte tahografele, întoarcerea şoferului în ţara de origine şi RO e-Transport şi prezentăm câteva soluţii selectate de reducere a costurilor cu investiţii mici folosind Inteligenţa Artificială pentru a reduce kilometrii pe gol şi staţionarea camioanelor. Eficienţa în utilizarea flotei rămâne principala metodă de reducere a costurilor alături de urmărirea atentă a tuturor cheltuielilor şi negocierea cât mai avantajoasă a contractelor nu atât în privinţa tarifelor de transport, cât mai ale al condiţiilor de plată, terminării contractelor, dislocări/staţionări ş.a.

Seara se încheie cu Gala de premiere a celor mai eficienţi operatori de logistică şi expediţii din România, cei mai eficienţi distribuitori şi curieri – pe baza rezultatelor financiare obţinute în 2023/2024.

Vom premia separat expeditorii rutieri, expeditorii maritimi şi pe cei din segmentul feroviar/intermodal, cât şi operatorii de logistică contractuală (se vor acorda premii separat pentru firmele cu capital românesc şi cele cu capital străin).

De asemenea, premiul Managerul Anului în Logistică va fi acordat pe baza votului publicului. Înscrierea în competiție se va face pe baza nominalizării din partea unui membru al companiei care va trebuie să ne și argumenteze alegerea făcută.

Înscrierile în competiţie se fac până pe 15 februarie 2025. Aşteptăm sugestiile dumneavoastră pentru primele nominalizări ale acestei competiţii importante pentru lumea logisticii și a transporturilor.

A doua zi, pe 11 aprilie, ne adresăm pieţei de transport şi depozitare cu temperatură controlată: o piaţă cu potenţial de dezvoltare pentru România.

Mai pe larg despre temele discutate:

  1. COST/KM 2025: În ce măsură beneficiile aduse în planul costurilor de către intrarea în Schengen compensează celelalte creșteri de cost cu taxele de drum în toată Europa, cu combustibilul, cu forța de muncă (după creşterea, din nou, a salariului minim pe economie şi a actualizării la nivelul pieţei a indemnizaţiilor) și cu scumpirea mijloacelor de transport?

Cum ne pregătim pentru implementarea taxei de drum calculate în funcţie de rulaj din 2026 în România? Ce impact va avea această creştere de 6 ori a taxei de drum din România în costul/km a transportatorului român? Ce planuri are CNAIR pentru aplicarea noii taxe si in ce măsură va ţine cont de nivelul de emisii al autovehiculelor?

  1. INTERMODAL: ŞAH LA TRANSPORTUL RUTIER

Soluţiile intermodale cu îmbarcare din România sau Ungaria se deschid şi pentru transportatorii cu parcuri mai mici de camioane.Rute diferite, cu îmbarcare de containere, cutii mobile sau semiremorci (standard sau Huckepack) – soluţiile disponibile aduc avantaje şi dezavantaje, în funcţie de greutatea care trebuie transportată, disponibilitatea şoferilor sau posibilitatea operării ca tracţionist la celălalt capăt al rutei intermodale. Vă propunem o „lecţie” despre intermodal, pentru a fi informaţi despre o soluţie care ar putea deveni foarte solicitată de clienţi în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat.

  1. SUSTENABILITATE: VEHICULE ELECTRICE, DEPOZITE ALIMENTATE CU PANOURI FOTOVOLTAICE

În primul an de depunere a declarațiilor de ESG pentru companiile mari, vom relua discuția legată de sustenabilitatea lanțurilor de aprovizionare, cu atât mai mult cu cât Uniunea Europeană finanţează achiziţia de camioanel electrice, iar programul de finanţare ca ajutor de stat acordat companiilor româneşti de transport se aşteaptă să devină operabil începând cu iulie 2025.

  1. FORŢĂ DE MUNCĂ

Noua creştere a salariului minim din ianuarie are impact asupra costurilor cu forţa de muncă în orice industrie, însă cu atât mai mult în cea de logistică şi transport. Pe lângă calcularea creşterii reale a costurilor cu forţa de muncă, vom aborda la Oradea din nou subiectul disponibilității forței de muncă în România, surse pentru aducerea de lucrători calificați, recrutare, training și urmărirea performanțelor angajaților din transporturi, logistică și producție.

Nu va lipsi un panel cu prezentarea a 3 soluţii automatizate care oferă soluţii eficiente de înlocuire a forţei de muncă umane, la un nivel de cost chiar mai redus. Şi pentru că e un subiect la modă, vom prezenta şi un mod de implementare a Inteligenţei Artificiale pentru planificarea eficientă a transporturilor şi alocarea curselor.

  1. RO E-TRANSPORT ADUCE CONTROLUL ABSOLUT AL IMPORTURILOR ŞI EXPORTURILOR

Cum se fac controalele la nivelul lui 2025, după desfiinţarea controalelor în punctele de frontiere din Vest şi ce trebuie făcut pentru evitarea amenzilor foarte mari – de la proprietarii mărfurilor până la şoferii care le transportă

Va puteti inscrie pe adresa de email: andreea.matei@traficmedia.ro. Tel.: 0732 131 353

Articole similare

Ad