Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

16 round-trip-uri/săptămână pentru EBIT și investiții în extinderea terminalului

Terminalul Intermodal Episcopia Bihor (EBIT), construit recent de la zero de Confecții Vaslui SA (societate listată la BVB), a înregistrat în 2024 o performanță financiară bună în primul an întreg de activitate – 2,2 milioane de euro cifră de afaceri și circa 400.000 de euro profit – în ciuda operării sub capacitatea maximă.

Anul trecut aici s-au făcut aproape 42.000 de manipulări în terminal, adică o medie de 3 trenuri pe zi, inclusiv sâmbetele și duminicile.

Terminalul intermodal conectat la stația feroviară de graniță Episcopia Bihor a început în aprilie 2024 cu un singur client, iar în prezent a ajuns să opereze pentru mai mulți clienți, 16 round-trip-uri pe săptămână către nordul și sud-vestul Germaniei.

„La începutul lui 2024 speram să vedem o creștere consistentă a cererii pentru intermodal, însă se pare că volumele de transport disponibile au fost destul de modeste, astfel că dezvoltarea terminalului a trebuit să mai întârzie până anul acesta”, a spus Adrian Almășan, director general EBIT.

Pe lângă clienții permanenți, terminalul a coordonat și trenurile altor operatori care își desfășoară activitățile obișnuite la Curtici și care s-au mutat la Episcopia Bihor timp de trei săptămâni cât au durat lucrările de mentenanță la linia de cale ferată spre Ungaria. Mai multe trenuri săptămânale ale Gartner și TX au plecat din Episcopia Bihor, EBIT reușind să facă față volumelor crescute cu aceiași angajați și demonstrând că este încă loc de extindere a activității pentru a umple capacitatea terminalului.

Compania are în plan să adauge alte trei linii noi la rețeaua sa existentă, formată din trei linii, una cu o lungime de 850 m și două de 750 m. Una dintre liniile noi care se vor construi anul acesta, linia a 4-a, va avea tot 850 m și va fi dedicată încărcării și descărcării, similar liniilor 1, 2 și 3 utilizate în prezent. Iar liniile 5 și 6, cu o lungime mai mică decât liniile principale, vor fi rezervate parcării trenurilor, reducând riscul de congestie în terminal. Acest lucru va permite companiei să gestioneze mai eficient sosirile și plecările trenurilor, eliminând întârzierile cauzate de lipsa de spațiu pentru manevre.

Extinderea este esențială pentru a face față cerințelor operaționale crescute legate de manipularea și depozitarea containerelor și cutiilor mobile.

Articole similare

Ad