Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2018, un an de crestere

Renault Trucks a incheiat 2018 cu vanzari de aproape 55.000 de unitati, in crestere cu 10% fata de perioada similara din 2017, dupa cum a afirmat Bruno Blin, presedintele companiei. Desi electrificarea reprezinta „solutia reala“ pentru a putea tine pasul cu reglementarile tot mai drastice din domeniu, acesta a punctat faptul ca, cel putin pentru moment, compania nu are de gand sa renunte la propulsia diesel, pe care o va dezvolta in viitor.


Pe o piata europeana competitiva, producatorul francez si-a intarit pozitia pe segmentul vehiculelor de peste 16 t si a crescut cu 0,2%, ceea ce inseamna un plus de volum de 7,1%. Producatorul a anuntat o crestere de 7,6% pe segmentul vehiculelor comerciale medii si grele, in timp ce pentru cele usoare procentul a fost de 15%. Raportat la totalul vanzarilor de anul trecut, adica 54.868 de unitati, in crestere cu 10% fata de 2017, Europa (cu exceptia Frantei) a inregistrat cel mai mare plus, cu 26.830 de vehicule comercializate, in urcare cu 13,5% fata de anul trecut. Restul vanzarilor au fost impartite intre Franta, cu 23.581 de unitati, si tarile din plan international, unde Renault Trucks a comercializat 4.457 de unitati. „Pentru vehiculele intre 6 si 16 t, cota de piata a scazut cu 0,3 puncte procentuale, ajungand la 6,2%, iar volumele au inregistrat o scadere de 3,8%, insa acest lucru nu a fost cauzat de performanta noastra comerciala, ci este legat de faptul ca am oprit productia modelului de cabina Renault Trucks D de 2 m. Cu toate acestea, penetrarea ramane identica. In functie de tara am inregistrat diferite performante, de exemplu in segmentul de peste 16 t avem o cota de piata de 8,9%, dar sunt si tari unde am scazut si unde muncim foarte mult pentru a ne asigura ca vom creste“, a afirmat Bruno Blin.
In ceea ce priveste piata internationala, livrarile Renault Trucks au scazut cu 8,8%, pentru un total de 4.457 de camioane. Scaderea, a explicat presedintele companiei, poate fi pusa pe seama introducerii, din 2018, a cotelor de import in Algeria. De altfel, din martie 2019, compania asambleaza aici camioane dedicate pietei locale, tinta pe anul in curs fiind de 1.100 de unitati, in timp ce pentru 2020 este preconizat un numar dublu. Producatorul este deosebit de activ in Africa, o regiune caracterizata de Bruno Blin ca fiind stabila, „in ciuda situatiei economice si politice“, unde vanzarile au crescut cu 25% in 2018. Anul trecut constructorul a inregistrat performante bune si in Turcia, unde a urcat cu 2,1%, la 5,8% cota de piata, dar si in Orientul Mijlociu, de la 5,3 la 6,4%. „De asemenea, am numit noi parteneri in Irak, Pakistan, Egipt, Indonezia, iar acum ne dezvoltam puncte de vanzare in Kenia.“

Cresteri la after sales si camioane uzate
Parte a strategiei de dezvoltare, segmentul de camioane uzate a inregistrat o crestere record a vanzarilor, ajungand la un total de 8.500 de vehicule, cu 23% mai mult decat perioada similara din 2017. Ofertele de service pentru acest segment au ajuns la o rata de penetrare de 18%, in crestere cu 6 puncte procentuale. Pentru ca reprezinta un sector strategic, producatorul francez a deschis o unitate de productie dedicata camioanelor second hand – in fabrica din Bourg-en-Bresse – unde acestea sunt reconditionate si recarosate. In 2018, numarul unitatilor a fost de 400, fata de 230 in 2017. Scopul este ca vehiculele provenite de aici sa reprezinte 10% din totalul vanzarilor de vehicule uzate. Dupa gama X-Road, Renault Trucks a lansat un alt model, P-Truck, un autotractor transformat intr-un autosasiu.
Renault Trucks a inregistrat anul trecut din after sales un progres de 5% in cifra de afaceri, alaturi de o crestere a vanzarilor de contracte de mentenanta. Cu 32.000 de vehicule aflate sub contract de service de la achizitie, rata de penetrare a acestor servicii a crescut cu 5%, 60.000 de vehicule avand un contract de mentenanta sau o garantie extinsa.

Investitii in viitor
Nu in ultimul rand, presedintele Renault Trucks a subliniat importanta reducerii emisiilor de carburant si demersurile pe care compania le face in acest sens, in special pentru a respecta limitele stabilite de UE in aceasta privinta, respectiv o reducere a emisiilor de CO2 cu 15% pana in 2025. Astfel, compania actioneaza pe doua directii. La finalul lui 2018 a lansat noile game T, D si D Wide, menite sa scada consumul de combustibil cu pana la 7% fata de versiunile anterioare, ceea ce inseamna automat si o reducere a emisiilor. De cealalta parte, Renault Trucks continua programul de cercetare al vehiculului laborator Optifuel Lab 3, prin intermediul caruia urmareste imbunatatirea eficientei vehiculelor diesel si unde deja s-a obtinut o reducere de 13% in termeni de consum. Desi aceste tinte sunt asumate, dieselul va continua sa fie parte a strategiei Renault Trucks. „Este cert ca electrificarea este un segment in crestere, insa piata este la inceput. Noi avem deja 10 ani de experienta in acest domeniu, insa tehnologia va continua sa mearga in paralel cu cea diesel“, a punctat Bruno Blin. Nu in ultimul rand, anul acesta Renault Trucks a ajuntat deja ca va lansa camioanele electrice D si D Wide Z.E, fabricate la Blainville-sur-Orne, in timp ce in segmentul de LCV Renault Master Z.E. este deja distribuit in reteaua sa.
Bruno Blin a mai dezvaluit faptul ca procentul de tehnologizare a vehiculelor Renault Trucks va fi si mai mare in viitor, motiv pentru care compania va investi intr-un nou centru de cercetare in Lyon, al doilea ca marime in grupul Volvo. „Este o investitie de 33 de milioane de euro, o cladire de 11.300 m2, care va reuni 1.000 de experti si pe care o vom deschide in prima parte a lui 2021.“
Renault Trucks va lansa in urmatoarele luni un nou tip de contract de service, Predict, „prin intermediul caruia vom alerta clientii despre potentialele probleme de functionalitate, pentru a putea redirectiona vehiculele in centrele noastre, economisind astfel timp”. Anul trecut producatorul francez a testat serviciul in Franta si Cehia, urmand sa il extinda in perioada urmatoare si pe alte piete. „Clientii cumpara vehiculul si vor sa mearga cat mai mult, de aceea serviciul Uptime e foarte important pentru clienti, avem deja 120.000 de vehicule conectate, o cantitate enorma de date, pe care le putem folosi pentru a putea fi mai eficienti in ceea ce priveste predictibilitatea mentenantei vehiculelor.”

Articole similare