Pandemia de Covid-19 loveste vanzarile de vehicule comerciale in toata Europa, iar producatorii lanseaza programe pentru reducerea costurilor. Dupa Scania, Volvo a anuntat, de asemenea, un plan de reducere a 4.100 de locuri de munca la nivel global, din care 1.250 in Suedia si 15% din extern. Potrivit anuntului facut pe 16 iunie 2020 de directorul general al grupului, Martin Lundstedt, programul de concediere incepe in a doua jumatate a lui 2020, iar metodele de implementare pot varia in functie de situatia economica si de reglementarile fiecarei tari implicate. Din primele informatii, reducerea de posturi ar trebui sa vizeze birourile si nu productia. Grupul are in prezent 104.000 de angajati in intreaga lume.
Renault Trucks a anuntat, de asemenea, intr-o nota publicata pe 17 iunie 2020, o reducere a personalului care vizeaza 463 de posturi de manageri si angajati. Fabricantul francez considera ca productia de vehicule comerciale nu va reveni la nivelul pre-Covid pe termen scurt si mediu, si, prin urmare, trebuie sa se adapteze la noua situatie. "Intentia noastra este sa ne bazam exclusiv pe masuri voluntare de disponibilizare si mobilitate interna, astfel incat sa nu impunem concedieri fortate", a declarat presedintele Renault Trucks, Bruno Blin.
Renault Trucks a vandut anul trecut 54.098 de autovehicule comerciale noi, cu 1.000 mai putine decat in 2018 (adica o scadere de 1%), dar Bruno Blin, presedintele companiei, considera ca acesta este un rezultat destul de bun in contextul contrastelor care au caracterizat piata de anul trecut: producatorul francez a avut vanzari cu 15% mai mari decat in 2018 in primul semestru, dar cu 18% mai mici in al doilea. Cum insa si piata totala din Europa a scazut, Renault Trucks a reusit sa-si mentina cota de 8,5% pe segmentul autovehiculelor cu greutate totala de peste 6 t.
Rezultatele au fost stabile in 16 tari si mai slabe decat in 2018 in alte noua, si tocmai pentru ca „trebuie sa crestem iar in Europa“ s-au luat masuri de reorganizare a activitatii pe toate pietele europene, cu exceptia celor din nord, astfel incat sa existe echipe de vanzari dedicate Renault Trucks.
Rezultate superioare celor din 2018 s-au inregistrat in ceea ce prieste vanzarile de autovehicule rulate – cu peste 9.400 de unitati, in crestere cu aproximativ 1.000 de unitati (11%) fata de 2018 – si vanzarile de piese de schimb, care au crescut cu 3%, desi kilometrajul mediu parcurs de vehiculele comerciale grele in 2019 a fost mai mic decat in anul anterior.