Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2019: Olanda reduce taxele de utilizare a infrastructurii feroviare

Olanda va reduce, in 2019, taxele de utilizare a infrastructurii feroviare, in incercarea de a face transportul feroviar de marfa mai accesibil, dar si pentru a se alinia Germaniei, care va reduce TUI-ul la jumatate inca din acest an. Pentru a subventiona aceasta reducere, guvernul va oferi un buget anual estimat intre 12 si 14 milioane de euro pentru perioada 2019-2023. Masura va fi pusa in aplicare in 2019, iar in 2021 va fi efectuata o evaluare a rezultatelor acesteia, arata Clubferoviar.ro.
 

Ministerul Infrastructurii din Olanda a desemnat compania ProRail pentru a elabora o noua metoda de calculare a taxei. Aceasta se aplica pachetului minim de acces (VMT), care se refera la costurile directe de gestionare si intretinere a retelei feroviare. In plus, a fost propusa o noua structura de impunere a marjelor care variaza in functie de segmentul de piata.
Taxa nu va fi, in medie, foarte diferita de cea actuala, considera ProRail. Cu toate ca vor fi percepute noi marje, VMT va fi, de asemenea, redus. „In cazul in care operatorii vor plati 3 milioane de euro mai mult in majorari, aceeasi suma ar trebui sa fie dedusa din VMT, ajungand la o diferenta de sume pe zero.”
Diferenta se va resimti in mare parte de catre operatorii de transport de marfa, deoarece trenurile grele vor fi taxate mult mai mult. „Problema este ca mai mult de 80% din trenurile de marfa au intre 600-3.000 de tone, astfel ca multi operatori de transport feroviar se vor confrunta cu taxe mai mari decat cele pe care le plateau”, a explicat Hans-Willem Vroon, director al organizatiei de lobby feroviar, Rail Good, exprimand nemultumirea majoritatii operatorilor de transport feroviar.

Articole similare

Ad