Comenzile online ale retailerului de piese auto Ro Group International au ajuns sa genereze circa 25% din totalul vanzarilor companiei, potrivit Teamshare, una dintre cele mai importante platforme complet integrate de comert electronic din Romania.
Cresterea vanzarilor din e-commerce vine dupa ce compania a implementat, in urma cu patru luni, o platforma integrata cu sistemul ERP, plata online si marketplace. De atunci, magazinul online a ajuns sa genereze 24% din totalul comenzilor, in contextul in care, potrivit reprezentantilor Entelion Software (compania ce dezvolta platforma Teamshare), pana la demararea acestui parteneriat vanzarile online ale Ro Group International erau, practic, inexistente.
Utilizarea platformei profesioniste de e-commerce a generat, pe de o parte, si cresterea valorii medii a comenzii cu 12%, datorita expunerii intregului portofoliu de produse, si, pe de alta parte, reducerea costurilor interne si a timpului mediu de procesare comenzi, de la 12 minute la trei minute, conform datelor Teamshare.
„Odata cu cresterea ratei de adoptare a platformei de catre revanzatorii Ro Group International, estimam ca intr-un interval de 3-4 luni costurile operationale ale distribuitorului vor scadea pana la un plafon minim de 16% din totalul vanzarilor. Din acel moment, eforturile se vor indrepta catre cresterea numarului de clienti si parteneri revanzatori si a valorii medii a comenzilor. Softul de e-commerce implementat furnizeaza toate acele elemente de scalabilitate necesare atingerii acestor obiective”, declara Marius Panait, Managing Partner Entelion Software.
Dupa evolutia inregistrata de la adoptarea sistemului profesionist de e-commerce, distribuitorul de piese auto vizeaza acum extinderea la nivel regional, atat prin intrarea directa pe piata de retail, cat si prin canale de distributie online, cum sunt marketplace-urile.
Dupa implementarea sistemului profesionist de e-commerce Teamshare, Ro Group International se numara inclusiv printre brandurile specializate pe piese si accesorii auto cu cele mai bune vanzari pe marketplace-ul eMAG.
„Urmatorul pas este accesarea pietelor din tarile vecine, atat la nivel de crestere a retelei de distribuitori, cat si prin vanzarea in eMAG Marketplace din Bulgaria si Ungaria”, explica Marius Panait.
In prezent se lucreaza la realizarea a doua versiuni ale site-ului Ro Group International in limbile bulgara si maghiara si urmeaza conectarea serviciilor de livrare cu compania de curierat DPD Romania.