… potrivit ultimelor date furnizate de ACEA, dintre care 196 sunt situate in Uniunea Europeana.
Asociatia publica aceste date sub forma unei harti interactive care arata ca 142 de fabrici din Europa produc vehicule de pasageri, 38 asambleaza vehicule comerciale usoare, 58 vehicule grele, 58 autobuze si 71 produc motoare. Cele 16 companii membre ACEA sunt active in 21 de tari europene. „Aceste date arata scala absoluta a amprentei de productie a industriei noastre, care se intinde pe continentul european. O relansare cu succes a industriei auto post-coronavirus va fi in mod evident vitala pentru redresarea economica a Europei?, a declarat Eric-Mark Huitema, directorul general al ACEA.
De la mijlocul lui martie, industria auto a fost grav afectata de criza Covid-19, cu fabrici inchise timp de 29 de zile lucratoare pana in prezent. Pierderile de productie la nivelul intregii UE ca urmare a acestor intreruperi s-au apropiat pana acum de 2,3 milioane de vehicule. Desi o serie de fabrici reincep lent productia, acestea inca functioneaza mult sub capacitatea lor de dinainte de izolare. „Daca ne intoarcem la productia la scara larga, producatorii si furnizorii de automobile trebuie sa isi puna in functiune unitatile rapid si sincronizat. Acesta este motivul pentru care solicitam UE sa sprijine o reluare coordonata a activitatilor si investitiilor chiar de-a lungul lantului de aprovizionare. De asemenea, va trebui sa fie luate masuri pentru stimularea cererii, avand in vedere faptul ca vanzarile s-au prabusit pe multe piete cheie."