Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

-40% la costurile operationale

Cefin Romania, cel mai mare distribuitor local al vehiculelor comerciale Iveco si furnizor specializat de servicii integrate in domeniul transporturilor, a derulat anul trecut un program de restructurare ca urmare a crizei economice care a zdruncinat atat afacerile de pe piata auto, cat si pe cele imobiliare detinute de grupul italian, reducand numarul angajatilor cu 30% si costurile operationale cu 40%

Potrivit lui Stefano Albarosa, CEO Cefin Holding, impactul crizei asupra pietei vehiculelor comerciale a fost cu adevarat dramatic, anul trecut inregistrandu-se un nivel similar cu cel din 2003. 2009 a adus o scadere de 70% a volumelor pe segmentul vehiculelor comerciale noi, piata pe care Cefin Romania detinea, in ultimii doi ani, o cota de 8,5%.
 

Marjele comerciale s-au apropiat de zero, ca urmare a incercarii comerciantilor de a scapa de stocuri.
Companiile de transport au inghetat investitiile in vehicule noi in 2009, neavand finantare din partea bancilor, dar, mai ales din cauza scaderii drastice a volumelor de transport. Procesul de restructurare, inceput de Cefin la jumatatea lui 2008, a fost incheiat in ultimul trimestru al anului trecut, dupa reducerea cheltuielilor operationale cu peste 900.000 de euro/luna, adica aproximativ 40% pe total. Fata de trimestrul 4 din 2008, in perioada similara a anului trecut Cefin a redus numarul angajatilor cu 30% si a scazut 43% la cheltuielile salariale. Totusi, desi in primul trimestru al anului curent segmentul autovehiculelor se afla inca sub nivelul inregistrat in aceeasi perioada din 2009 cu circa 19%, reprezentantul Cefin este de parere ca masurile intreprinse la timp au facut ca primele trei luni din 2010 sa aduca semne clare ale imbunatatirii situatiei. Astfel, fata de perioada similara de anul trecut, cota de piata a companiei a crescut de la 9,4% la peste 15% in acest prim trimestru, iar volumul vehiculelor vandute este mai mare cu peste 55%. Mai mult, compania a realizat aproape 70% din vanzarile de camioane noi Iveco importate in Romania in primele trei luni ale anului, in comparatie cu 55% in acelasi interval din 2009, consolidandu-si astfel pozitia in cadrul retelei de dealeri Iveco. Seful Cefin a mai explicat ca piata de vehicule comerciale depinde foarte mult de perioada de inlocuire a parcurilor auto ale firmelor de transport, inregistrand varfuri la intervale de 4-5 ani, perioada care reprezinta si durata medie de exploatare a vehiculelor comerciale. „Cred ca partea majora a crizei a trecut, a fost undeva in trimestrul doi al anului trecut. Piata de camioane anticipeaza mersul economiei si acum se simt semne de stabilizare“, a declarat Albarosa, care crede in continuare ca Romania este o piata de viitor, cu oportunitati.
Seful Cefin mai este de parere ca in urmatorii trei ani vanzarile de autovehicule comerciale vor reveni la aproximativ 75% din volumul inregistrat in 2008, deoarece segmentul transporturilor s-a restrans cu 25%, iar companiile din domeniu vor fi nevoite sa isi inlocuiasca flotele pe masura ce masinile se uzeaza si pentru a corespunde cu noile norme de poluare. Stefano Albarosa a mai explicat ca perioada de criza a obligat pe toata lumea fie la eficientizare, fie la inchiderea activitatii, declarand ca Cefin va ajunge in 2012 la un profit operational aproape dublu comparativ cu 2008, la afaceri cu aproximativ 25% mai mici. „Pentru ca am stopat extinderea, am avut mai mult timp sa facem curatenie in afacere. A trebuit sa reinventam compania si sa schimbam modul de abordare a problemelor. A trebuit, in primul rand, sa adaptam capacitatea de vanzare la cheltuieli si sa mentinem acoperirea“, a mai spus seful Cefin. Anul trecut, grupul a oprit investitiile, inchizand, totodata, trei puncte de lucru care fusesera recent deschise in Bucuresti, Oradea si Targu-Mures.
„A fost o presiune continua de eliminare a stocurilor, iar marjele de vanzare s-au contractat cu 95%. Pentru ca vorbim de o criza economica mondiala, stocurile nu au putut fi transferate catre alte tari, pentru ca toate aveau aceeasi problema”, a mai spus Stefano Albarosa.           

Articole similare