Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

“Vazuta de companiile vestice ca o necesitate pentru eficienta unei afaceri, Externalizarea este privita cu reticenta de romani”

Seminarul organizat de ZF Outsourcing, cu tema „Putem fi mai competitivi prin externalizare?“, a reunit atat furnizori de servicii de externalizare din diverse domenii – IT, salarizare si contabilitate, si chiar inchiriere de textile – cat si beneficiari ai acestora. Indiferent de ce parte a baricadei se aflau, cei prezenti au fost de acord cu faptul ca firmele care doresc sa isi eficientizeze activitatea ar trebui sa se „degreveze“ de serviciile care nu reprezinta activitatea lor de baza si sa externalizeze o parte din activitatile departamentelor-suport, beneficiind astfel de o minimizare a riscurilor in cazul unor controale, o confidentialitate a datelor despre salariati si rate de eroare mai scazute la procesarea facturilor.
 

Cu toate acestea, companiile romanesti inca privesc cu reticenta externalizarea, considerand ca unul dintre cele mai mari pericole ale acesteia vine din faptul ca, odata cu contractarea unei companii care ofera astfel de servicii, o firma externalizeaza si know-how-ul din domeniul respectiv.

In Romania, problema productivitatii medii scazute, de 50.000-60.000 de euro/an/angajat, si implicit a salariilor mult mai mici decat cele din alte tari, s-ar putea rezolva, ca si in vest, prin adoptarea de catre companii a specializarii pe fiecare operatiune. Oricum, in ultima perioada se observa deja o dezvoltare exploziva a companiilor de outsourcing in Romania, piata aceasta fiind estimata la 500 de milioane de euro si 20.000 de angajati, numar care a crescut foarte mult in perioada de criza.

Specializarea, o solutie de eficientizare
In opinia lui Bogdan Tudor, CEO al furnizorului de servicii si solutii de externalizare Class IT Outsourcing, companie cu o cifra de afaceri de 1,9 milioane de euro in 2012 si 100 de angajati, pentru firmele care livreaza servicii in afara Romaniei externalizare inseamna exploatarea diferentei de salarii dintre est si vest si oferirea unui serviciu la fel de bun sau chiar mai bun decat ce pot livra cei din vest. Pe de alta parte, companiile locale care livreaza catre piata autohtona au nevoie de o altfel de diferentiere, nu numai in cost. Ca urmare, „acestea s-au specializat, livrand un serviciu mai bun si riscuri mai reduse pentru clientii proprii“, a explicat Bogdan Tudor, completand: „fiecare minut petrecut in activitati de back-office este un castig pentru concurenta, un avantaj pentru competitor. Lucrul cu experti in anumite domenii poate lua clientilor de pe cap o serie de functii care nu sunt strategice. Noi garantam, pentru peste 200 de companii din Romania si pentru cateva din exterior, functionarea neintrerupta a sistemului IT, acoperirea riscurilor care pot aparea atunci cand un eveniment neprevazut le poate afecta activitatea si asigurarea unei componente strategice de consultanta.“
Potrivit unei analize realizate de companie, comparativ cu anul anterior afacerile clientilor sai au crescut in 2012 cu 13,7%. …

Articole similare

Ad