Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

5% din cifra de afaceri trebuie realizata in Romania pentru a obtine A1

De la 1 mai in Franta se sanctioneaza lipsa formularului A1 pentru soferii controlati. Documentul portabil A1 emis de CNPP este un certificat care atesta faptul ca titularul este supus legislatiei de securitate sociala din Romania pe toata perioada inscrisa si, prin urmare, este scutit de la plata contributiilor sociale in alte state membre UE/SEE/Elvetia, pe al caror teritoriu se deplaseaza/tranziteaza soferii pentru efectuarea serviciilor de transport international.

Dar unele precizari din Regulamentul 883 sunt destul de greu de realizat de catre unii angajatori.
 

Spre deosebire de Directiva 96, regulamentul european privind coordonarea sistemelor de securitate sociala tine loc de lege si are aplicabilitate directa in statele membre. Astfel, una dintre conditiile pentru obtinerea formularului A1 este ca activitatile companiei sa fie desfasurate in mod obisnuit in statul membru de resedinta. Iar aici revenim la discutia privind detasarea. In plus, trebuie facuta distinctia clara intre detasare si pluriactivitate. Potrivit CNPP, pentru a se face deosebire intre cele doua situatii, un element decisiv avut in vedere il reprezinta durata activitatii din unul sau mai multe state membre. „In acest scop, institutia competenta face o evaluare generala a tuturor elementelor de fapt pertinente, inclusiv a celor legate de locul de munca“, arata Casa de Pensii.
Reprezentantul ITM Cluj Remus Chiciudean considera ca este vorba de o miza politica si trebuie inlaturate toate aceste proceduri administrative extrem de diverse, modalitatile diferite de a transpune in practica interna a unor state directivele comunitare si modul de aplicare a regulamentelor comunitare care au aplicabilitate directa. „De exemplu, Regulamentul 883 are caracter de lege, numai ca procedura este diferita. Noi avem o procedura diferita si apropo de Formularul A1. Cand ne uitam in continutul cererii pe care ar trebui sa o depunem la CNPP vedem ca sunt aceleasi criterii ca la detasare.“
In opinia Gabrielei Marin, manager general Intertrans Continental, diferenta dintre pluriactivitate si detasare este tocmai „faptul ca nu ti se mai solicita cu titlu obligatoriu …

Articole similare