Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

6 nominalizări pentru Femeia anului în Transporturi: urmează jurizarea şi votul publicului.

Revista Tranzit a primit anul acesta şase nominalizări puternice pentru desemnarea Femeii Anului în Transporturi: de la manageri de firme de transport – Andreea Oprean (Oprean SRL), Raluca Nagl (Ost Transport) şi Carmen Usatenco (Routier European Transport) – la antreprenori din expediţii – Dana Dumitru (Hermes Forwards) – un director excutiv al unui dealer de camioane şi autobuze – Elena Claudia Iordache (MHS Truck & Bus) – şi un specialist în Marketing şi Comunicare în transporturi – Claudia Barbu.

Fiecare cititor poate contribui la selectarea câştigătoarei competiţiei din acest an, acordând un vot celei cu a cărei poveste rezonează cel mai mult. Fie că sunt în pragul pensionării sau au păşit în industria transporturilor doar de câţiva ani, fiecare dintre cele 6 candidate din acest an a avut deja o contribuţie importantă la dezvoltarea industriei de transport din România, astfel că merită din plin recunoaşterea industriei pentru munca pe care o desfăşoară zi de zi pentru companiile la care lucrează sau pe care le-au înfiinţat şi pentru comunitatea frumoasă a transporturilor şi logisticii.

Vă invităm să citiţi câteva informaţii despre cele 6 doamne ale transporturilor româneşti, invitându-vă apoi să acordaţi un vot uneia dintre candidatele preferate completând formularul de mai jos.

Votul publicului va conta în proporţie de 50% pentru desemnarea câştigătoarei, restul de 50% fiind decizia unui juriu alcătuit din personalităţi ale lumii transporturilor şi ale mediului economic românesc: Cristina Chiriac (CONAF), Adriana Pălăşan (ARILOG), Cristina Radu (câştigătoarea premiului de anul trecut, manager Expediţii Internaţionale KLG Europe Logistics), Ec. Iancu Guda, Marius Ghenea, Danor Ionescu (Pall-Ex), Sandor Gabor (IFPTR) şi Marilena Matei (revista Tranzit).

Andreea Oprean – Oprean SRL

Andreea Oprean are 33 de ani şi este director general al firmei Oprean SRL, fondată de tatăl ei aproape de când s-a născut ea. Antreprenorul Ioan Oprean a dezvoltat mai multe afaceri de-a lungul timpului, Oprean SRL fiind firma de bază, cu care a început cu servicii de transport de marfă. În 2008 a dezvoltat un service de autovehicule comerciale în Sebeş, care a fost autorizat de Mercedes-Benz, urmat de preluarea unui al doilea dealership Mercedes-Benz la Vâlcea, în 2016 – afacere de care se ocupă de câţiva ani Andrei Oprean, mezinul familiei. Iar fiica cea mare, Anamaria, conduce compania construită în parteneriat cu o companie germană de transport şi logistică – Grosse Vehne Oprean SRL – care din 2020 operează un depozit de logistică important pentru sectorul auto, în Sebeş.

Andreea este fiica mijlocie a familiei Oprean, care lucrează încă din 2014 în compania fondată de tatăl său – mai întâi ca dispecer, apoi în contabilitate, iar ulterior în vânzări. Din 2022 este directorul general al firmei Oprean SRL.

Absolventă de Finanţe-Contabilitate şi Drept, Andreea Oprean conduce compania cu “mână de fier”, după cum apreciază mândru Ioan Oprean, care ştie ce să înseamnă să manageriezi o firmă de transport cu peste 100 de camioane în parc. Asta înseamnă peste o sută de şoferi cu care să ştii să comunici şi să îi coordonezi, mult mai multe sute de clienţi care vor să le comunici permanent unde le sunt mărfurile, vor soluţii pentru a-şi transporta mărfurile în siguranţă şi condiţii de foarte bună calitate, însă cu preţuri care abia acoperă costurile standard. În plus, domeniul este suprareglementat, cu legi neclare şi aproape imposibil de respectat, dublate de amenzi uriaşe, competiţie foarte strânsă şi marje mici, cu care trebuie să asiguri permanent fonduri pentru achiziţia de echipamente, digitalizare şi reţinerea şi pregătirea continuă a personalului.

Andreea a adus un suflu nou în companie, care s-a şi mutat într-un sediu nou, energia şi determinarea sa fiind împărtăşite atât de oamenii vechi ai echipei, cât şi de cei noi.

Tinereţea echipei de management a adus instrumente noi de promovare, compania e mai prezentă la târguri şi pe social media, Inteligenţa Artificială îşi face loc în instrumentele de Contabilitate, Marketing, dar şi Vânzări şi Dispecerat, iar rezultatele nu încetează să apară. Din 2022, de când Andreea conduce compania cu o flotă de peste 100 de camioane, compania de transport din Sebeş cunoaşte o creştere continuă: în 2024 a atins o cifră de afaceri de 92,2 milioane de lei, cu aproape 5 milioane de lei mai mult decât în 2023, când crescuse cu 2,5 milioane de lei faţă de 2022. Iar 2022 a adus o creştere cu 17 milioane de lei. Evoluţia a fost la fel de bună în planul profitului: 1,33 milioane de lei în 2021, 2,83 milioane în 2022, 4,34 de milioane de lei în 2023 şi 5,16 milioane de lei anul trecut, în condiţiile în care numărul de angajaţi a rămas relativ constant.

Impresionant pentru copiii lui Ioan Oprean este că deşi au crescut cu suficienţi bani pentru a merge şi studia în afara ţării şi a-şi croi un viitor în diferite multinaţionale din diferite metropole ale lumii, ei au ales să rămână într-un orăşel mic precum Sebeş şi să continue munca şi viziunea tatălui lor cu determinare şi responsabilitate pentru echipele dezvoltate în aceste firme şi pentru comunitate.

Deşi mai tânără decât alte doamne respectabile candidate la titlul de Femeia Anului în acest an, Andreea este o candidată puternică la acest titlu pentru curajul de care a dat dovadă de a prelua o afacere într-un domeniu atât de dificil precum transporturile, pe care mulţi bărbaţi puternici le-au lăsat şi s-au apucat de alte afaceri mai uşor de dezvoltat. Iar rezultatele primilor săi ani de management sunt chiar foarte bune. Andreea a subliniat în mai multe ocazii că rezultatele firmei se datorează echipei cu care lucrează, oamenii reprezentând principala valoare a companiei, pe care intenţionează să o dezvolte în continuare.

Carmen Usatenco – Routier European Transport

Carmen Usatenco este una dintre figurile feminime cele mai vechi din industria transporturilor din România. Născută în Caransebeş, Carmen Usatenco a fost atrasă în lumea transporturilor datorită cunoştinţelor temeinice de limbă germană şi franceză. Din 1997 Carmen Usatenco a fost parte a succesului cunoscut de edy International Spedition, firma românească cu flota cea mai mare de autocamioane care ajunsese înainte de 2007 la aproape 1000 de camioane. 

Carmen Usatenco a fost cooptată ca Manager Executiv la Edy Spedition, fiind totodată şi Manager Comercial. Alături de antreprenorul vizionar şi ambiţios care a fost Alin Popa, Carmen Usatenco a deschis filiala edy Polska, participând la expansiunea edy Spedition în Europa. edy a fost una dintre primele firme româneşti de transport, dacă nu prima, care a avut curajul de a ieşi la internaţional şi de a înfiinţa filiale şi în alte ţări.

După dispariţia tragică a edy Spedition şi a fondatorului ei, Carmen Usatenco s-a alăturat în 2009, pentru aproape 10 ani, firmei Europa Expediţii, casa de expediţii a transportatorului cu capital mixt româno-olandez, E van Wijk Group, ca Executive Manager. 

În 2019 s-a decis să iasă la pensie, fiind însă convinsă de Rareş Retegan, unul dintre acţionarii Routier European Transport, să se alăture echipei tinere a companiei clujene care şi-a îndeplinit visul de a deveni prima companie cu capital românesc care operează un terminal intermodal, după ce a pus pe picioare primele linii proprii de intermodal.

Carmen Usatenco. A lucrat doar la companii de familie, fiind convinsă că acestea pun mai mult accentul pe oameni decât multinaţionalele.

Cu aproape 30 de ani în transporturile rutiere de marfă în trei companii emblematice ale pieţei româneşti de transport, Carmen Usatenco este una dintre persoanele care au trăit şi au contribuit din plin la evoluţia industriei româneşti de transport.

Raluca Nagl, administrator Ost Transport & Ost Motion

Raluca Nagl s-a născut în 1994, chiar în anul în care s-a înfiinţat firma Ost Transport.

De profesie psihopedagog, Raluca a ajuns să lucreze în domeniul transporturilor în urmă cu 7 ani. A început ca asistent manager şi curând a ajuns să lucreze în departamentul comercial, mulţi dintre clienţii convinşi atunci fiind şi azi parteneri ai companiei.

Anul trecut, Raluca s-a căsătorit cu fondatorul companiei Ost Transport, Ioan Nagl, iar astăzi împarte acţionariatul şi managementul companiei cu Benjamin Nagl, fiul lui Ioan Nagl.

Raluca este administratorul Ost Transport şi a preluat managementul întregii companii, inclusiv partea comercială, de care s-a ocupat şi în trecut, în timp ce Benjamin se ocupă de operaţional.

În ultimii ani, de când Raluca este parte a echipei şi, mai apoi, administratorul companiei, Ost Transport şi-a diversificat foarte mult activitatea, la transportul internaţional adăugându-se activitatea de grupaje şi distribuţie naţională, un rol important în creşterea companiei avându-l intrarea în reţeaua Pall-Ex ca membru pe Arad. Şi chiar dacă rezultatele financiare încă nu au arătat creşterea business-ului, din cauza condiţiilor mai dificile traversate de piaţa de transport şi a intrării în insolvenţă a unor beneficiari de transport şi a neîncasării unor creanţe rezultate din servicii efectuate, compania îşi continuă dezvoltarea. După investiţiile într-un sediu nou urmează curând inaugurarea unui depozit care va fi ocupat de un producător, planul de investiţii cuprinzând şi alte spaţii de depozitare, inclusiv cu temperatură controlată.

Pe lângă înnoirea parcului auto, care s-a mai redus faţă de acum 3-4 ani, Ost Transport a început să îşi extindă şi numărul de subcontractori, calităţile de psiholog ale Ralucăi ajutând-o nu numai în relaţiile cu clienţii, cât şi în cele cu subcontractorii şi angajaţii. 

De altfel, pe lângă diferitele cursuri de perfecţionare şi management (manager de transport, consilier ADR, inspector HR, etc.), care acoperă practic aproape toate departamentele de lucru,Raluca este şi în curs de a obţine certificarea care îi oferă autoritatea de a elibera avizele psihilogice pentru şoferi.

Abilităţile de comunicare o ajută să menţină un echilibru bun între oamenii tineri nou-aduşi în companie şi cei a căror experienţă ajută la îmbunătăţirea permanentă a activităţii, iar investiţiile în digitalizare – care urmează în urma aprobării unui program de finanţare nerambursabilă în valoare de 100.000 de euro – vor aduce şi mai multă eficienţă, control şi acurateţe.

Astfel, şi rezultatele financiare mai bune sunt aşteptate în anii care vin, deoarece planuri de dezvoltare şi putere de muncă există în continuare. Iar dacă forţa de muncă reprezintă o provocare, Ost Transport a accesat şi forţa de muncă extracomunitară, primii şoferi din Armenia fiind aşteptaţi să se alăture firmei cât de curând.

Elena Claudia Iordache – Director executiv MHS Truck & Bus

Claudia lucrează la MHS Truck & Bus încă de înfiinţarea dealerului MAN Truck & Bus în România, la început ca CFO şi apoi în calitate de CEO. Claudia a participat, astfel, la construirea unei organizaţii orientata către client, care a reuşit să introducă cu succes marca MAN pe piaţa românească de autovehicule comerciale, cu o echipă motivată şi dedicată în care mulţi profesionişti foarte buni au fost formaţi şi încurajaţi să urmeze o carieră în industrie.

Din 2016, Elena Claudia Iordache a fost numită CEO al companiei, asumându-şi în continuare şi rolul de CFO. Cu Claudia la conducere, MHS Truck & Bus s-a dezvoltat mai mult decât înainte. O realizare importantă a echipei coordonate de Elena Claudia Iordache este că a reuşit să facă profitabilă activitatea after-sales a dealerului de camioane MAN, ştiut fiind că dealerii de camioane fac profituri mai degrabă din activitatea comercială de vânzări de camioane decât din serviciile de întreţinere, segment de activitate pe care costurile legate de cerinţele de conformitate legală şi de autorizare din partea producătorului sunt foarte ridicate. De regulă costurile de service sunt compensate parțial de profiturile din vânzările de autovehicule. Claudia Iordache a reuşit să facă profitabilă activitatea after-sales a MHS Truck & Bus, găsind echilibrul inteligent între satisfacţia clienţilor şi controlul costurilor.

Chiar dacă anul fiscal 2024 nu a adus creşteri faţă de anul anterior – tendinţa întregii industrii fiind de conservare după un an dificil traversat de industria transporturilor şi cea a construcţiilor – parcursul foarte bun al dealerului de camioane MHS Truck & Bus în aceşti ani o recomandă pe Elena Claudia Iordache drept un candidat valoros la titlul Femeia Anului în Transporturi, fiind de altfel singura femeie care a ocupat vreodată poziţia de CEO a unui dealer de camioane din România.

Claudia Barbu, specialist marketing şi comunicare în transporturi

Claudia Barbu este unul dintre cei mai succes oameni de Marketing Strategic și Comunicare pe care îi are industria transporturilor din România. Şi asta pentru că Claudia a reuşit să înţeleagă business-ul de transport şi nevoile industriei şi a încercat să comunice mai degrabă aspectele necesare transportatorilor pentru a fi eficienţi în activitatea lor decât a traduce sau scrie comunicate de presă de imagine pentru grupurile pentru care a lucrat.

Cu peste 20 de ani de experiență, Claudia a fost „motorul creativ” din spatele unor proiecte memorabile, ani de zile fiind mintea strategică și creativă  care a dus branduri precum TSG-euroShell, Smart Diesel și DKV la un nivel de recunoaștere excepțional. 

Claudia a contribuit la mai multe conferinţe Tranzit cu prezentări referitoare la evoluţia taxelor de drum și a pieței de combustibil, ceea ce a reprezentat un real interes pentru piaţă mai ales în ultimii ani de când taxele de drum cresc cu o frenezie nemaipomenită comparativ cu anii anteriori.

Nu numai calităţile de comunicare şi marketing au făcut-o apreciată de oamenii din diferite structuri ale industriei de transport, ci şi dorinţa de a da o mână de ajutor oricând şi oricui a avut nevoie. 

De curând, Claudia a făcut un pas curajos, fondând  Drivion, probabil prima agenție de marketing și comunicare strategică dedicată exclusiv industriei de transport, făcând echipă cu o altă veterană a Marketingului pentru industria curieratului, Roxana Hurducaş.

În noua poziţie, de antreprenor, Claudia se va dedica şi mai mult oamenilor din industrie, cu scopul de a ajuta firmele româneşti de transport să îşi construiască o imagine recunoscută în ţară şi peste hotare, pentru că sunt multe firme româneşti ajunse la un nivel foarte ridicat de expertiză, profesionalism şi calitate a serviciilor, care merită să fie recunoscute pentru serviciile lor.

Claudia reprezintă o generație de profesioniști care nu doar vorbesc despre schimbare, ci o provoacă. Prin viziunea și curajul ei, ajută industria transporturilor să se privească altfel: ca pe o industrie modernă, conștientă de valoarea și vocea ei.

Dana Dumitru – Managing Partner la Hermes Forwards

Dana Dumitru a pornit în 2012 o afacere în expediţii alături de un partener, construind nu doar o afacere solidă, ci și o echipă de profesioniști dedicați, orientați către soluții logistice, cu o atenție deosebită pentru clienți și nevoile transportatorilor.

Modelul de business creat de Dana Dumitru oferă platforma necesară firmelor mici de transport, cu 1-5 camioane, de a se dezvolta, făcand posibila si eficientă legatura cu clientii mari ce ofera in piata volume generoase dar mai ales predictibilitate si continuitate.

Înainte de a-și asuma provocarea antreprenorială, în 2012, Dana Dumitru acumulase o experienţă solida de peste 12 ani în transportul internațional de mărfuri și logistică, alături de doi “titani” ai transporturilor din ţara noastră – Edy Spedition şi Waberers, unde a ajuns să ocupe poziţia de director de transport international.

Intelegand provocarile companiilor mai mici, pornind de la accesul limitat la acestora la clienti mari, puterea redusa in negociarea preturilor si pana la accesibilitatea, in conditiii avantajoase, la finantarea capitalului de lucru si plata carburantului, Dana Dumitru a intuit ca un expeditor precum Hermes Forwards este exact ceea ce trebuie pentru ca firmele in crestere să se poată dezvolta: primesc comenzi de la vânzătorii experimentaţi ai expeditorului şi totodată primesc carduri de motorină pentru a minimiza impactul termenelor lungi de plata (practicate de beneficiarii de transport) asupra cash-flow-ului. In egala masura, pentru companiile de transport medii şi mari, Hermes Forwards intermediază şi instalarea unor staţii de incintă pentru alimentarea cu combustibil mai ieftin, graţie achiziţiei angro de motorină.

Astfel, cu birouri în mai multe orașe din România – Bucureşti, Miercurea Ciuc, Deva – compania, sub conducerea Danei, oferă servicii integrate de transport tuturor jucatorilor din piata: transport camioane complete (FTL), grupaje/LTL și logistică, adaptate economiei dinamice și necesităților multor industrii.

În fața provocărilor specifice companiilor mici și medii – cum ar fi complexitatea proceselor, digitalizarea, managementul financiar și resursa umană indisponibilă – Dana a ales să externalizeze infrastructura IT pentru a menține agilitatea și securitatea operaţiunilor, a implementat formări dedicate pentru echipă, iar prin abordarea financiară prudentă si echilibrata care o caracterizeaza, Dana Dumitru a menținut afacerea pe un curs solid chiar și în condiții de piață mai puțin favorabile.

Business-ul de expediţii este în general unul cu o cifră de afaceri mare, dar cu o marjă mică, menită să susţină transportatorii subcontractori care fac investiţiile mari în autovehicule şi duc greul operaţiunilor de zi cu zi. Astfel, Hermes Forwards a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de 28 de milioane.

Prin perseverenta, leadership si puterea de adaptabiliate dar si cu un mod formidabil de a imbina ratiunea cu intuitia, Dana Dumitru reuseste sa fie un etalon de putere si profesionalism.

Articole similare

Ad