Ministerul Transporturilor a anunţat semnarea Ordinului Comun al ministrului Transporturilor și Infrastructurii și ministrului Lucrărilor Publice Dezvoltării și Administrației, prin care este aprobată schema de ajutor de stat pentru aeroporturile cu un trafic anual cuprins între 200.000 și 3 milioane de pasageri.
Prin aprobarea acestui Ordin se va asigura astfel acoperirea deficitului de lichidități cu care se confruntă 7 aeroporturi din România, din cauza crizei generate de pandemia COVID 19. Este vorba despre Aeroportul Internațional “Avram Iancu” din Cluj, Aeroportul Internațional Iași, Sibiu, Craiova, Aeroportul Internațional “George Enescu” din Bacău, Aeroportul Internațional “Ștefan cel Mare” din Suceava, dar și de Aeroportul Internațional “Traian Vuia” din Timișoara. Valoarea totală a bugetului schemei de ajutor de stat este de până la 51,5 milioane de lei.
Schema de ajutor de stat a fost autorizată de către Comisia Europeană în 13.12.2021. Sumele vor putea fi utilizate pentru achitarea facturilor restante, ceea ce va aduce la echilibrarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale respectivelor aeroporturilor.
Aeroportul “Traian Vuia” din Timișoara, aflat sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), poate primi până la 9 milioane de lei, bani alocați prin bugetul MTI. Astfel, anul viitor, Aeroportul “Traian Vuia”, din Timișoara, va putea să își continue activitatea la standardele specifice de siguranță,securitate și de calitate a serviciilor.
Demersurile pentru aprobarea schemei de ajutor de stat a fost făcut după ce Executivul a primit din partea Asociației Aeroporturilor din România cererea de acordare a unui sprijin financiar, pentru aeroporturile care în 2019 au înregistrat un trafic mai mare de 200.000 de pasageri și mai mic de 3 milioane de pasageri, respectiv Bacău, Cluj, Craiova, Iași, Sibiu, Suceava, Timișoara și care în prezent se confruntă cu dificultăți majore cauzate de nivelul scăzut al traficului și implicit al veniturilor în perioada iulie 2020-decembrie 2021.
Aeroporturile din Cluj, Iași, Sibiu, Suceava, Craiova și Bacău funcționează ca regii autonome de interes regional, în subordinea județelor, în timp ce aeroportul din Timișoara este organizat ca societate pe acțiuni la care statul, reprezentat de MTI, deține 80% din pachetul de acțiuni.